Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Borås är spännande (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=677)

Mröff 2008-09-20 18:28

Borås är spännande

Ojoj...en Nissan Sunny. :o
Väcker minnen av ett motorhaveri i Borås.
Efter det åker jag aldrig till den staden igen.

Ulvena 2008-09-20 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20365)
Ojoj...en Nissan Sunny. :o
Efter det åker jag aldrig till den staden igen.

Jag har aldrig varit i Borås.
Vi har haft 2 Nissan tidigare, en Prairie och en Primera, båda två var himla bra och fungerade alltid. Får hoppas den här gör det också.

skumrask 2008-09-20 18:34

Jag har kört wolksvagen-buss jag, med en massa säten. Fan vad slö den var i uppförsbackarna, fick gå ner på 4:an för att ens orka upp i 100 i minsta motlut.

Mröff 2008-09-20 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 20366)
Jag har aldrig varit i Borås.
Vi har haft 2 Nissan tidigare, en Prairie och en Primera, båda två var himla bra och fungerade alltid. Får hoppas den här gör det också.

Åk inte till Borås med Sunnyn.:D

Min var en liten fräsig skrotbil.
Gillade den, och skulle nog kunna tänka mig att köpa en till.

Ulvena 2008-09-20 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20371)
Åk inte till Borås med Sunnyn.:D

Min var en liten fräsig skrotbil.
Gillade den, och skulle nog kunna tänka mig att köpa en till.

Det här är också en "skrotbil" alltså den verkar okej, är besiktigad utan anmärkning till oktober 2009. Den var inte så dyr (eller det är ju en sak man kan diskutera, naturligtvis).
Den ska ju främst användas som "utbildningsbil", den är en födelsedagspresent till äldsta sonen och då duger den utmärkt.
Vi har en bil som är min men den har automatlåda och en hyrbil som är Ulvens med manuell låda och nu har vi den här lilla söta saken till sonen.

Om vi får för oss att åka till Borås (varför vi nu skulle det) så tar vi min bil.

skumrask 2008-09-20 19:16

Borås är ju tydligen brudtätast i Sverige, och har även de snyggaste också Efter att genom ett olycksfall råka ha strandat i Borås en afton kan jag faktiskt bekräfta att det ligger något i det.

Mröff 2008-09-20 19:23

Hur kan det komma sig att det bor så många brudar där?

skumrask 2008-09-20 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 20407)
Hur kan det komma sig att det bor så många brudar där?

Vet ej.

Tydligen får de flest orgasmer också.

http://www.expressen.se/1.529644

Männen lever farligt i Borås

Mröff 2008-09-20 20:18

Säkert därför jag tyckte det var obehagligt i Borås.
Är mer för iskalla och dåliga relationer...:besvarad:

Ulvena 2008-09-20 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20441)
Vet ej.

Tydligen får de flest orgasmer också.

http://www.expressen.se/1.529644

Männen lever farligt i Borås

Vi ska inte åka dit, varken Ulven eller sönerna vill åka dit (nej jag visade inte ditt inlägg, jag bestämde bara :proud:)

skumrask 2008-09-20 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 20471)
Vi ska inte åka dit, varken Ulven eller sönerna vill åka dit (nej jag visade inte ditt inlägg, jag bestämde bara :proud:)

Är det inte hög tid för sönerna att bli av med svendomen då?

Ulvena 2008-09-20 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20481)
Är det inte hög tid för sönerna att bli av med svendomen då?

Fast inte i Borås.

skumrask 2008-09-20 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 20483)
Fast inte i Borås.

Tycker du skall våga dig dit faktiskt, så fort du närmar dig kommungränsen skall du se hur det börjar vibrera i skinkorna.

Och nej, det är inte pga diarré...:D

Östen 2008-09-20 21:07

Borås har jag besökt många gånger men jag har aldrig runkat eller bajsat där. Tror inte ens att jag har pissat där, möjligtvis att jag gjorde det när jag besökte djurparken där någon gång i femårsåldern men det minns jag inte helt klart...

Mröff 2008-09-20 21:08

Vad finns det för annan anledning till att skinkorna vibrerar, förutom om du sitter på en ångvält?

Ulvena 2008-09-20 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20484)
Tycker du skall våga dig dit faktiskt, så fort du närmar dig kommungränsen skall du se hur det börjar vibrera i skinkorna.

Och nej, det är inte pga diarré...:D

Varför skulle jag åka dit? :unsure:

Det är ju jättelångt bort.
Nej, Borås får vänta. :D

skumrask 2008-09-20 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 20506)
Varför skulle jag åka dit? :unsure:

Det är ju jättelångt bort.
Nej, Borås får vänta. :D

De har ett rätt trevligt Zoo, fast just det var anledningen till att jag strandade i Borås. När vi kom dit var det nämligen stängt. Funderade på att planka över staketet men vågade inte, hade säkert blivit uppäten av en mammut.

Sedan finns där helt otroligt många kinarestauranger av någon anledning. Nära stationen finns ett disco som är garanterat lättraggat.

Ulvena 2008-09-20 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20515)
De har ett rätt trevligt Zoo, fast just det var anledningen till att jag strandade i Borås. När vi kom dit var det nämligen stängt. Funderade på att planka över staketet men vågade inte, hade säkert blivit uppäten av en mammut.

Sedan finns där helt otroligt många kinarestauranger av någon anledning. Nära stationen finns ett disco som är garanterat lättraggat.

Tror jag skiter i Borås ändå.
Jag är aldrig i de trakterna och jag kan se det där på närmare håll.

Birger 2008-09-20 21:17

Som skumrask sade så lider det ingen brist på kinarestauranger i Borås. En annan anledning att åka dit kan ju vara det tveksamma nöjet att springa i postorderbutiker. Sedan var det det där med orgasmer också, men det kanske hänger samma med postorderbutikerna.

Miriam 2008-09-20 21:20

Jo men med tanke på att det är så kvinnotätt i Borås så låter det som att det inte är så stor ide för oss kvinnor att åka dit.
Man skulle få jobba så hårt för att få napp.

Enklare och bättre för självkänslan att dra till Pajala eller Happis.

skumrask 2008-09-20 21:23

Nu fick jag en lysande idé (igen), varför inte flytta den här diskussionen till den otroligt populära reportageserien Svensk stad i fokus i globetrotterforumet!!!:veryhappy:

Jag har en massa annat kul att berätta om Borås, bland annat blev jag avsugen på nattbussen..

Östen 2008-09-20 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 20532)
Nu fick jag en lysande idé (igen), varför inte flytta den här diskussionen till den otroligt populära reportageserien Svensk stad i fokus i globetrotterforumet!!!:veryhappy:

Jag har en massa annat kul att berätta om Borås, bland annat blev jag avsugen på nattbussen..

Vad hette den lycklige som sög?

Sven Hedin 2008-12-14 15:54

Jag har varit i Borås och tittat på när en bekant blev lurad att köpa en bajspumparmotor. Sen så har jag varit på kurs hos Statens Provningsanstalt och dejtat en tjej från nåt ställe strax utanför. Lägger man dessutom till alla besök i djurparken, gånger man kört igenom och besöken på Hobbex så man kan nog säga att jag känner till staden Borås som min egen ficka.

Ulvena 2008-12-14 16:12

Jag har aldrig varit i Borås. :proud:

Sven Hedin 2008-12-14 16:14

Du borde se dig om i världen lite mera. ;)

Ulvena 2008-12-14 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 32372)
Du borde se dig om i världen lite mera. ;)

Ja, det har du rätt i men just Borås känns inte som något man börjar en sån äventyrsresa med. Man får starta i närområdet, så jag funderar på Uppsala. :unsure:

Sven Hedin 2008-12-14 16:27

Jo det är klart, där kan nog finnas nog ett och annat sevärt.

Kickan 2008-12-14 17:54

Jag har varit i Borås och fått stopp på bilen.

Sven Hedin 2008-12-14 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 20365)

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 32377)
Jag har varit i Borås och fått stopp på bilen.

En sån jävla skitstad!

Kickan 2008-12-14 20:24

Det vilar en hemlighet över Borås. Jag har inte avslöjat den än men det kommer... det kommer.

Alla jag känner som bott där har flytt därifrån. Omdömena om hemstaden är märkligt hårda.
(att orsaken till att jag känner dem är att det flyttat därifrån, till Gbg, bortser jag för enkelhetens skull från)

Ulvena 2008-12-14 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 32387)
Det vilar en hemlighet över Borås. Jag har inte avslöjat den än men det kommer... det kommer.

Alla jag känner som bott där har flytt därifrån. Omdömena om hemstaden är märkligt hårda.
(att orsaken till att jag känner dem är att det flyttat därifrån, till Gbg, bortser jag för enkelhetens skull från)

Jag hoppar nog över att besöka Borås, bör nog bli lite mer resvan innan jag ger mig på den stan känns det som. Om man dessutom flyttar till Göteborg efter man varit i Borås känns stan ännu mer skrämmande. :D

Östen 2009-02-16 13:59

Jag var nästan i Borås igår, var på utflykt och passerade bl.a. Fotskäl, Hyssna och Bollebygd.

Är det förresten någon som har varit kikat på Pinnocchiostatyn?

Sven Hedin 2009-02-16 14:11

Åkte du igenom Fotskäl? Alltså inne i samhället.

Östen 2009-02-16 14:19

Jag vände vid en industrilokal, tror att det var före dom centrala delarna. Finns det något kul att se i den hålan?

Sven Hedin 2009-02-16 14:23

Inte mycket hörru... Jag tror det ligger en bilfirma och en ganska schysst övergiven byggnad en bit där ifrån, men det är nog det som är. :)

Den här:

http://i33.tinypic.com/t9t9o7.jpg

Östen 2009-02-16 17:55

Coolt! Sisådär en mil norr om Fotskäl passerade jag ett rätt häftigt hus med ett garage som såg ut som en ombyggd jordkällare, och i garaget stod det en 2CV. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig.

Sven Hedin 2009-02-16 18:12

Asbizarrt! :)

Sven Hedin 2009-02-16 18:26

Det här är också från Fotskäl. Jag tror det är en kemiskteknisk fabrik:

http://img523.imageshack.us/img523/2...korstenar8.jpg

Mröff 2009-02-16 19:22

Det skall då vara Borås för att klara av att namnge en ort till Fotskäl. :peka:

OBS: Jag har fortfarande mycket svårt för Borås.

Sven Hedin 2009-02-16 19:26

Om man ritar en liksidig triangel med Borås och Fotskäl i två av hörnena så är chansen att man får orten Sexdrega i det tredje ganska så stor. :yes:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson