Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Bränn fläsket...(aka träningstråden) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=573)

Mröff 2008-09-04 11:43

Bränn fläsket...(aka träningstråden)

Citat:

Ursprungligen postat av Koolaid (Inlägg 16763)
Skall försöka ligga på runt 42-43, max 45. Det blir lagomt *hasa runt tempo*, orkar garanterat inte bättre nu.
Skall bli kul att få äta normalt igen dessutom - OM det funkar imorgon och jag inte kollapsar helt och blir organdonator på ett nafs.

WTF....såg detta nu.

OM du skall köra den farten på milen otränad och med en flera månaders-infektion i kroppen, då är det nog lika bra att vi börjar ladda defilibratorn samt värma upp hjärt/lungmaskinen här på OBS.

Koolaid 2008-09-04 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 16810)
WTF....såg detta nu.

OM du skall köra den farten på milen otränad och med en flera månaders-infektion i kroppen, då är det nog lika bra att vi börjar ladda defilibratorn samt värma upp hjärt/lungmaskinen här på OBS.

45m är i stort jogga - normala pass var på 37-38max. Men 45 lär det bli imorgon. Eller en plinplong-taxi.

Eller båda.

:(

pippi 2008-09-04 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Koolaid (Inlägg 16823)
45m är i stort jogga - normala pass var på 37-38max. Men 45 lär det bli imorgon. Eller en plinplong-taxi.

Eller båda.

Vilken slags gravsten vill du ha då?:unsure:

Koolaid 2008-09-04 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 16824)
Vilken slags gravsten vill du ha då?:unsure:

En råsa som passar till gaaay-hyllan som jag vill begravas med :tjurig:

Mröff 2008-09-04 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Koolaid (Inlägg 16823)

Eller båda.

Varför denna fixering vid43-45... kör en timme...så slipper du bli besviken. OM du nu kör på 37-38 annars, pressar du ju ner från 60-något över 40 på ett kick sedan.

pippi 2008-09-04 12:26

Imorrn ska jag gå 45 meter jag oxå.

:tihihi:

Mröff 2008-09-04 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 16828)
Imorrn ska jag gå 45 meter jag oxå.

:tihihi:

På vilken tid?
Borde gå att pressa ner till 7 sek inom inte alltför lång framtid.

pippi 2008-09-04 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 16832)
På vilken tid?
Borde gå att pressa ner till 7 sek inom inte alltför lång framtid.

6,3 tänkte jag. Ska pressa mig.

Mröff 2008-09-04 12:39

Redovisning av min träningsfrekvens.

För närvarande tränar jag i praktiken ingenting.

- Hundpromenader
- Stretchövningar om jag råkar trampa på hundbajs.
- Mental träning (myket viktigt för proffs) - meditation.

Däremot har jag en jäkla massa åsikter om träning...:kaffe:

Så...här är en träningstråd.

Ulvena 2008-09-04 12:47

Jag tränar ganska mycket just nu. (För att vara jag i allafall :D)

Idag körde jag spinning i 30 min. och direkt efter det ett 30 min. core-pass, det tränar mest mage men också rumpa.
Skitkul, spinningen går bättre och bättre, idag kunde jag stå upp och cykla flera gånger.
När jag kom hem tog jag en strospromenad på ungefär 30 min. med hunden.

Mröff 2008-09-04 12:51

Helskotta Ulvena, du ligger på en hög träningsnivå..

Spinning är i sig hyfsat mag-stärkande, då du skall ta tyngden på överkroppen med magen och inte armarna.

Ulvena 2008-09-04 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 16841)

Spinning är i sig hyfsat mag-stärkande, då du skall ta tyngden på överkroppen med magen och inte armarna.

Exakt, det är viktigt att ha stödet i magen och man ska inte lägga tyngd på armarna.

pippi 2008-09-04 13:03

Här tränar elbastardo.

http://www.snabbstart.com/film/581f2e14a9

Mröff 2008-09-04 13:10

Oh shiiit.... Elbastardo...:w00t:

sås på slipsen 2008-09-04 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 16841)

Du menar att man vränger upp bilringarna på styret? :unsure:

CodeMAN 2008-09-04 13:22

Jag har också tränat i mina unga dagar... :yes:

Sven Hedin 2008-09-04 13:27

Det har aldrig jag gjort. :proud:

Mröff 2008-09-04 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 16848)
Du menar att man vränger upp bilringarna på styret?

Just precis Såsen. :)

Visst är du lite sugen på spinning?

Glöm inte Sport-Behån heller för att stabilisera...bröstmuskulaturen.

http://ettbraliv.files.wordpress.com...almingtopp.jpg

Haha...nästa forumträff får ske på ett spinning-pass...:lol:

Mröff 2008-09-04 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 16851)
Det har aldrig jag gjort. :proud:

Du tränar väl hela dagarna, men tanke på hur många bil/moped etc-delar du postat bilder på.

De måste väga några 100 kilo per dag.

Sven Hedin 2008-09-04 14:20

Förvisso, men jag brukar låta min kalfaktor sköta det där grovgörat.

Mröff 2008-09-05 03:24

Nu har jag tränat lite.

Körde fyra situps nyss, då jag vaknade av lite nikotinabstinens.

pippi 2008-09-05 04:25

Nu har jag oxå tränat, skakade armen som hade somnat. Passade på att röka oxå.
Nu ska vi se om jag kan somna om.

skumrask 2008-09-05 05:08

Jag kan inte sova, det är som förgjort. Gör femtio armhävningar och ser om jag svimmar åtminstone.

Hårfällerskan 2008-09-06 10:03

Åååhh... Boxning i sportbehån med snygga tjejer... Jag dreglar. Vill kunna gå på boxning på gymet!

Mröff 2008-09-10 15:09

ULVENA:

Hur var PTM?
Utförlig redogörelse tack!

Ulvena 2008-09-10 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 17971)
ULVENA:

Hur var PTM?
Utförlig redogörelse tack!

Jag ska, det var ett konstigt pass, han gick igenom saker som han ansåg skulle förbättra och stärka mina muskler. Konstiga muskler tycker jag men han har säkert rätt, främst så ville han att jag skulle bli starkare i ryggen och skulderbladen.
Vi gjorde en massa rätt jobbiga övningar, sen masserade (nåja) han de musklerna (nacke och runt skulderbladen) gjorde skitont.
Han sa att jag kanske skulle känna mig lite konstig i eftermiddag och faktum är att jag är låg som bara den, känner mig trött, gråtfärdig, ful, ledsen och värdelös, huruvida det beror på att han klämde mina muskler eller inte vågar jag inte svara på.
Om jag hade ont någonstans i morgon fick jag absolut inte gå på spinning och core i morgon bitti, sa han.
Om två veckor ska vi träffas igen, då ska jag även få dietråd.

Hårfällerskan 2008-09-10 23:44

Oj... Fan vad dina skulderblad måste mått dåligt och förväxt sig så innan. Om det han nu gjorde var rätt vill säga :) Det blir säkert bättre snart. Han vinner inget på att lura dig :kaffe:

Det känns knappt som att jag kommer hinna träna med mitt skolschema. Fantastiskt mycket plugg, speciellt nu i början när jag verkligen vill repetera det jag lärt mig och få någon djupare förståelse. Man är alltid som mest ambitiös i början!

Börjar förstå de studenter som bara studerar och super. Men jag vill inte bli en av dem! :(

elbastardo 2008-09-11 00:17

Jag föredrar rodd då det ger mer än spinning. Springa är trevligt ibland men oftast tråkigt - måste variera rutterna och eventuellt släpa med musik för att slå ihjäl tiden. Simma gör jag helst i småsjöar så det blir inte så mycket på vintern (pallar inte alla idioter i klorvatten..).

På kontoret har jag 'krambollar' för händerna och en vipp-bräda-med-boll-i-mitten för att balansera på. Hemma blir det mest gummislangar som jag drar och har mig med när jag ser på tv.

I övrigt så är jag jävligt sugen på att köpa så kallade MBT Shoes (vilket de tramsigt nog påstår skall vara baserade på Masajerna - Masai Barefoot Technology - (som inte använder skor)). De jag har talat med är jävligt nöjda iaf. De finns i olika format som tex träningssko eller sandal. Det finns en del videos på YouTube som beskriver dem.

pippi 2008-10-02 15:28

Nu har jag tränat igen. Fyfan vad J slet ut mig idag.
Har ju problem med ryggen så alla övningar går ut på att stärka magen och ryggmusklerna i ryggslutet. Har legat på mage på en boll. Och på rygg på en boll. Detta var jobbigast. Har dratt i en jävla grej som vägde 20 kg. Har legat fucking huvudstupa på en grej och lyft upp överkroppen. Har gjort benböj med boll. Denna jävla boll alltså. Glömde att jag legat på rygg och hade fötterna på bollen och lyft hela röva oxå.

Svetten forsade kan jag tala om.

pippi 2008-10-02 20:44

Nänä, ingen bryr sig om att jag bränner fett. Sjyssta kompisar va.:tjurig:

Ulvena 2008-10-02 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 22640)
Nänä, ingen bryr sig om att jag bränner fett. Sjyssta kompisar va.:tjurig:

Filletåt. :skamsen:

De där övningarna med bollen har PTM fått mig också att göra, jag har sluppit ligga på rygg men annars så håller han ofta på med den där bolljäveln. :mad:

Det ska visst vara väldigt bra för ryggmusklerna säger PTM i allafall, jag var ju hos honom igår, idag kunde jag knappt lyfta armarna utan att det gjorde jätteont, känns ju nyttigt och bra. ;)

Mröff 2008-10-02 21:34

Står tränaren och böjer sig fram över en om man ligger på rygg?
Står han bakom rumpan om man ligger på mage?

Säg JA, snälla.

Ulvena 2008-10-02 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 22662)
Står tränaren och böjer sig fram över en om man ligger på rygg?
Står han bakom rumpan om man ligger på mage?

Säg JA, snälla.

Ja. :D

Miriam 2008-10-02 21:44

Jaha nu är det dags för Miriam att börja träna det läser jag ju nu.
Men med min vanliga tur får jag väl en truckflata som tränare som får en sergeant i amerikanska marinkåren att verka mesig.

Christer 2008-10-02 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 22666)
Men med min vanliga tur får jag väl en truckflata som tränare som får en sergeant i amerikanska marinkåren att verka mesig.

:D:D:D

Ulvena 2008-10-02 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 22666)

Alltså att ha en PT kostar en del och då får man byta om man inte gillar den som man fått, det tog jag reda på innan jag ens funderade på det. :D

Såg förövrigt den andre PT:n på mitt gym för ett tag sen, han är inte alls lika söt som min.
Däremot kan jag ju säga att det är inte särskilt sexuellt laddat, man lider mest medan han tvingar en att göra massa jobbiga övningar. Han är dock väldigt nära och håller i och tar mycket i mig.
Sen stretchar han mig på slutet men det är ju också mest en smärtsam historia.
Jag gillar min för att han har humor och är rolig att prata med samt att han peppar mig och att det känns som om han vill att jag ska bli starkare.
Tänkte köpa 10 ggr. till men då får han garantera att jag ska vara skitsnygg i bikini till sommaren. :yes:

pippi 2008-10-02 22:30

När jag ska göra övningen där man ligger på mage på bollen och ska lyfta höger ben och vänster arm rätt ut måste J ta på det benet + armen som jag ska lyfta första gången annars står det helt still i huvvet.:D

Mröff 2008-10-02 22:37

Pippi: Är denna mystiska J ett snyggo?

Men Miriam...jag trodde du var mer liberal när det gäller traktorflator, eftersom du flörtar så hejvilt med Pippi....:whistle:

Miriam 2008-10-02 22:42

Jo men Pippi är ju ingen truckflata hon är alltigenom feminin.

Mröff 2008-10-02 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 22678)
Jo men Pippi är ju ingen truckflata hon är alltigenom feminin.

Oppps...jag misstog Pippi för Svimmis.
Svimmis är en truck-, traktorflata etc. ...=alla flator som finns..:tihihi:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson