![]() |
Snart dimper årets feta IKEA katalog ner i brevlådan
Själv skyr jag ikeas skräp som pesten. Hatar att stå där med en sexkantnyckel en obegriplig ritning och ofta skruvar som fattas och en tjatig sambo flåsande i nacken. Vad har du för erfarenheter av Ikea och deras prylar?
|
Att ett besök på IKEA aldrig kan vara roligt, ifall man inte skall flytta till sin första lägenhet, och att det alltid är förenat med äckligt knöande, vidriga köer och parkeringsplatser som ligger längst bort. Jag avskyr verkligen att åka till dit, men de få gånger jag ändå måste göra det så försöker jag få till det så att det inte är dåligt väder, nära de senaste löne eller bidragsutbetalningarna eller på annat sätt bäddat för att någon annan skall tänkas vilja åka dit roa sig.
Det är snabbt ut och snabbt in, men ifall det inte är vansinneskö så brukar jag ändå passa på att ta mig ett par korvar. |
Jag älskar IKEA, kanske inte fullt lika mycket här som jag gjorde när jag bodde i Warszawa.
Helst ska man åka dit på veckodagar när andra jobbar och bara gå runt och titta och känna på deras saker, köpa servetter och små fiffiga grejor som man bara måste ha. |
Åker man på vardagar är det ingen trängsel för det mesta. Jag gillar att strosa omkring på IKEA, men inte på lördagar eller söndagar. Varmkorven för 5 kr är pricken över i:et.
|
Har du testat den franska? Jag har aldrig kommit mig för att göra det, men pizza-slicen var inget vidare utan smakade mest som deg med oliver.
|
Visst är deras köttbular rätt goda? Sonen älskar dom och inte snålar dom heller.
|
Här kan man inhandla förpackningar med pizza-slice att ta med sig hem. Sedan finns en hörna med godis och mat vid utgången, som är svår att inte gå in i. Med t.ex. sådana där megaförpackningar med olika sorters toblerone.
Själv traskar jag alltid in i fyndhörnan. Sist hittade jag en av deras dyraste sängar för halva priset. Perfekt, eftersom jag var ute efter just en säng den gången. |
Citat:
|
Citat:
|
gratisbussen?
|
Citat:
|
Ingen aning... Det måste vara som en sån där shoppingesa till Flensburg.
|
Citat:
|
Citat:
|
Sådan U-hjälp har vi inte i Göteborg, men jag förstår den ekonomiska nödvändigheten av det i underutvecklade regioner som Polen och Stockholm:p
|
Citat:
Jag hamnade i övrigt på IKEA förförra lördag, utan att tänka på att det var en lördag. Så snart jag gick in så fattade jag direkt att det var ett typiskt "Hotel California"-fall. Veni, vidi, men ingen vici. :\ |
Det är ju bara att följa den snitslade vägen genom varuhuset, så kommer du till kassan till slut.
Slappna av Cody och följ med strömmen...:kaffe: |
Citat:
|
Det är väl roligt när människor kan samlas, och ha roligt med plånboken i högsta hugg.
På IKEA är det ofta mer drag än på en musikfestival. |
Citat:
|
Har ni bara två IKEA?:o
Här finns det minsann tre IKEA-varuhus, och de ligger jättelångt bort, för att de skall ha råd med markhyran gissar jag. Men jag antar att köpkraften är mer begränsad däruppe i norr, finns väl helt enkelt inte kundunderlag.. |
Va?
Finns det tre IKEA i Göteborg. Jag har bara sett ett enda. På vägen mellan Gbg och Kungsbacka. Var ligger de andra? Det här är en prestigefråga. Stockholm måste nu skaffa fyra IKEA...minst. |
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B6m |
Citat:
Vi har tydligen bara två, ett i Kållered och ett i Bäckebol. Tydligen annekterade jag helsingborg i bara farten. Så ni kan pusta ut ett tag till.. |
Citat:
:D |
Fy fan vad skönt att höra...:puh:
|
Ja fy fan...tänk om jag hade varit tvungen att åka ut till typ Partille för att titta på den IKEA-anläggningen också.
|
Jag gillar IKEA jättemycket. Hoppas att vi får katalogen, har reklam undanbedes på postlådan.
IKEAs gräddsås i påse är riktigt god, rekommenderas. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
IKEA är underbart bra, tänk att kläcka en sån idé, det gör mig grön av avundsjuka. Maten där är god och riklig med, i Warszawa brukade vi åka dit för att äta räksmörgåsar och köpa köttbullar samt svensk choklad. |
Citat:
|
Den bästa i sitt slag.
|
Håller med fullständigt. Undrar när deras höstkollektion kommer ut.
OnT: Det går att läsa hela IKEA-katalogen på intääänet....:o |
|
Det är en fantastisk installation, som jag tittat på många gånger när jag åkt förbi...:w00t:
|
Jag tror inte IKEA-katalogen delas ut längre. Man får visst gå in på hemsidan och beställa den.
|
Citat:
Ur led är tiden. :cry: |
Jag har en liten låda i källaren med äldre IKEA-kataloger som jag samlade ihop för säkert femton år sen. Jag tänkte att det kunde vara kul att titta i, och med lite tur, jag har alltså inte öppnat den sen jag ställde ner den, så kan det kanske finnas några ändå äldre där nere.
*tassar ner i källaren för att få mig lite nostalgi till livs* |
Hatar kataloghelvetet. :tunga:
Vi lägger ner IKEA tycker jag. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson