![]() |
Onödiga insekter
Själv blev jag attackerad av ett gäng getingar på väg hem från jobbet. Hatar verkligen dessa insekter som har noll berättningande att ens existera i näringskedjan. Så här är min lista på sommarplågor som har noll existensberättingande.
1. Getingar Tror inga andra djur äter dom irriterande kräken 2. Fästingar samma sak där ingen som hellst näringsvärde för någon annan art 3. Bromsar visst hatar vi dom som särskilt gillar att smyga sig på vid stranden 4. Mygg och knott har väl ändå ett visst existensberättingar som mat åt t.ex svalor men om vi slipper skiten så vem gråter för en död fågelart? Vilka insekter borde utrotas för gott tycker ni? |
Hur är det med gråsuggor? Dom är ganska äckliga och finns det verkligen något som äter såna?
Edit: Det är visst nån sorts kräftdjur. Jag skall äta såna. |
Jag har alltid undrat vad silverfiskarna har för funktion. Äter de upp något eller är det mat åt ngn annan?
|
Jag hatar också getingar, dessutom är jag dödligt rädd för dem. Häromdagen när jag var inne på systembolaget sa en kille som stod bakom mig att jag hade en på mig. Jag blev jätterädd och lätt hysterisk men han hjälpte mig genom att vispa bort den med sitt kontokort.
Fästingar skulle gärna få utrotas för min del, vad jag vet har de ingen funktion alls och dessutom sprider de massa otäcka sjukdomar, de ser äckliga ut också. Hatar dem! |
Citat:
|
Mjölbaggar och pälsängrar har jag svårt att se samhällsnyttan med. Skorpioner är jag inte vidare förtjust i heller, fick en sådan i skon i Egypten en gång.
|
Fästingar som inte fyller någon som helst funktion i näringskedjan. Och så tvestjärtar bara för att de är så äckliga. :blä:
|
Citat:
Då måste det innebära att de gillar det klegg som finns i avloppsrör...MEN...varför beger de sig ut på golvet när det är mörkt??? |
Citat:
Diesel (herr katt) hade fått en fästing på huvet, vilket jag ryckte bort kroppen av. Huvudet stannade kvar, men enligt diverse "säkra" källor på internättet så var det ingen fara. Mycket riktigt så försvann bulan alldeles på egen hand inom 4-5 dagar. |
Kan du inte göra ett test. Ta med en annan person ut i Sthlms skärgård, på lämpligt ställe.
Sedan traskar ni omkring där i några timmar i högt gräs. Efteråt avstämning över hur många fästingar resp har. Detta kan vara stort...ett nytt fästingmedel kan forskas fram. |
Det har jag redan gjort, med exet. Jag brukar dessutom ligga på gräsmattan utan filt eller keps. Jag fick nada, I tell you, NADA.
Hon hade två stycken... :evillaugh: |
Då beror det på att fästingar gillar kvinnor, för vi är naturligtvis godast att mumsa på. Mygg är också förtjusta i kvinnor.
|
Det där är väldigt konstigt faktiskt men vissa människor brukar dra till sig mygg och fästingar hur lätt som helst.
Jag är den sortens människa dessvärre. Minns en natt på ett billigt hotellrum i Pireus tillsammans med min pojkvän (numera man) jag låg under täcket medan han låg naken bredvid. På morgonen räknade vi 70+ myggbett på mig, inga på honom. :mad: Min ena son är likadan, vi var i Grekland en sommar, han var dryga ett år och blev så myggbiten att han fick åka in på sjukhus. Underligt, har vi godare lukt eller något? De enda i familjen som haft Borrelia är den sonen och jag dessutom. Vi är självfallet vaccinerade mot TBE, alla i familjen. |
Jag är van vid mygg
De gillar värme, dvs ha inte svarta kläder på dig om det är varmt. De gillar kvinnor, för vi har godare blod pga hormoner. |
Citat:
|
Jag bor ju i Stockholms skärgård, här är det mygg (fast rätt lugnt i år) och mycket fästingar, de har också hållt sig rätt lugna i år har plockat två tror jag en från ena sonen och en från dottern. Inte en enda från hunden men han har ett fästinghalsband från Polen på sig.
|
Jag undrar varför det inte finns fästinghalsband för människor. De är hur bra som helst, min fjomp har inte haft en enda med ett sådant på.
|
Citat:
Förra sommaren dog ett par katter efter att ägarna använt hunddroppar i stället för kattdroppar på dem. Det verkar inte vara ett medel att leka med om man säger så. |
Jäkla konstigt det där...man borde jö själv få i sig lite av fästingmedlet när man håller på med vovven. Kommer jag att dö av förgiftning :o
|
Citat:
Nej, men jag tror att fästinghalsbanden utsöndrar nåt kontinuerligt som inte är så bra för människor eller så har jag sluppit fästingar i år för att det var jag som satte på hunden halsbandet. |
MEN...vad har FLATLUSEN för mening. Eller är den onödig?
|
Citat:
|
Kanske var den ursprungligen tänkt att få folk att hålla sig i skinnet och inte jumpa omkring hur som helst?
|
Citat:
Så man kan säga att flatlusen är Guds redskap för att människor inte skall knulla runt för mycket? |
Citat:
|
Tvestjärtar -vad gör de för nytta? De ser superäckliga ut och fullkomligen invaderar under sommartid. "Tvestjärtar finns i hela landet utom i Norrland." enligt internet. Parkalompolo, here I come.
Edit: Obs, jag menar insekten, detta är inget försök till bögskämt. |
Citat:
Hur märker man att man har dem, och går folk omkring med flatlus utan att märka det? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sätt igång och härja och bråka, kommer du säkert återfödas som en flatlus (på en penis)...:p |
Citat:
Jag läste lite fort och läste bara det där :o Som tur var läste jag om och rätt direkt efteråt :puh: |
Citat:
|
Hahahahaha
Jaahaaaa, du menar sååååååå ;) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson