![]() |
Luktagotter - allt om dofter och parfymer
Citat:
Jag gillar söta dofter, mysk, vanilj, viol. Och lavendel fast det är inte en söt doft. Blanda ihop dem och spy! |
I Gamla Stan finns en sån affär, men jag kommer ju inte ihåg vad den heter...
|
Citat:
|
De jag har köpte jag av en gubbe i Kairo, som rekommenderades en fil.dr-guide-tant på Egyptiska museet. Där var minsann guiderna välutbildade.
Finns hur mycket fejkade oljor som helst i den staden, men de här var äkta. Håller i flera dagar, och är verkligen en ren olja. Det var ett väldans resonerande i hans lilla affär. Hibiscuste, snack med fil.dr-tanten, snack med hans familj, blev bjuden på käk. Sedan satt han och undervisade i Koranen. En gammal Koran som gått i hans släkt. Fem timmar senare kom jag ut med min lilla flaska. |
Citat:
Vardet lika kul och mysigt som det låter? |
Citat:
Blir dock något komplicerat för mig att åka och köpa. Jag håller på och planerar en annan resa fast först nästa år. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag har sett att det går att beställa oljor från nätet, skall se om jag hittar ngn bra sida. |
Citat:
Var inte fru Sås med på resan? :unsure: |
Citat:
|
Citat:
Gubben hade en specialblandning också som kallades "Secret of the Desert". Den skall man preparera sig med på några strategiska ställen, för då blir ens man/partner helt galen i sängen. De är väldigt koncenterade, ja rena oljor, så det behövs pyttelite. |
Citat:
|
Citat:
Ulven verkar ju vara en riktig slöstock. :p |
Min vagina luktar gott! :p
|
Jag har mängder med parfymer som jag varier efter humör (alltså jag har typ 100 olika).
De senaste dagarna har jag använt "Aqua di Roma" från Laura Bigotti, en nyupptäckt goding jag hittade i mitt parfymförråd. Luktar väldigt lätt och rent, som om man är nytvättad med en lyxig tvål om ni fattar hur jag menar. |
Laura har jag....av henne. LJUVLIG! Och sen använder jag...uhm...den där av hon den där... Sarah Jessica människan. Lovely. Dom båda passar mig och jag gillar verkligen dofterna. Förr körde jag Poison jämt...bara för att den sambon älskade den.
|
Citat:
Aqua di Roma är por uomo. :evilgrin39: Fast jag ska inte säga nåt, har kört med Bulgari, den som ser ut som en hockeypuck. Den är jättegod. Köpt utomlands för den går knappt att få tag på i Sverige, tror att NK har/haft den tidigare. |
Min nya luktagott, I love love, luktar idag jättegott i tröjan jag hade igår. Så det blir nog till att behålla.
|
Dagens luktagott är vitlök, blandad med nattens ångestkallsvettningar. :proud:
|
Citat:
|
Ja, idag skall nog alla ha mig på rejält avstånd.
Jag har inte hittat någon luktagott jag gillar, men lilltjejen fick en parfym och duschtvål i julklapp, den gillar jag faktiskt, nallar lite av ibland. *kollar* Celine Dion "enchanting" står det. Fast på EdT-flaskan står det "Coty", konstigt, det är definitivt samma lukt. |
Coty verkar vara ett paraplyföretag som har en massa märken under sig så det är säkert samma doft.
http://www.cotyshop.com/ |
Efter skogen tog jag en dusch för att spola bort eventuella fästingar som sitter och bara väntar på att hugga sig fast - äckelkräken!
Sen pyschade jag på mig min nya parfym och när Dagge kom hem så konstaterade han att det luktar gott här. :) |
Vad bra...jag skall nog kladda på mig lite lotus för att komma i kontakt med den högre dimensionerna av tillvaron.
|
Själv har jag luktat Poison i många år nu och i bland bestämmer jag mig för att byta men det känns bara konstigt och fel. Så det är inte lönt att byta jag är ett vanedjur.
|
Jag luktade på DKNY, den gröna härom dagen och den var inte min melodi. Luktar säkert gott på andra, annars skulle den inte ligga tvåa på försäljningslistan, men inte på mig.
|
Ja, sådant där är ju inte individuellt. Tycker den luktar trevlig på mig, fick den i present och valde inte själv.
Så det var en chansning av givaren. |
Citat:
Har du provluktat på den? |
Nix...men får göra det nästa gång jag åker in till shoppinggatorna.
Gillar "lätta" parfymer. |
En gammal återupptäckt favvis, eller två da;
Creed - Royal Water Dior - Eau Sauvage Good stuff!:) |
Eau Savage....det låter det...
Vilt vatten...brutalt vatten...etc etc... finns olika betydelser...:o Om det inte är Sauvage? Det var det ja...Vilt vatten. |
Citat:
Tror mig. |
Citat:
|
Sauvage...betyder vild i betydelsen ursprunglig/naturlig
|
Citat:
http://www.azoria.com/cgi-bin/lexiko...auvage&lang=SW |
Ok, var säker på att det med den stavningen betydde ngt mer gayigt.
Lite cool med en doft från 60-talet som fortfarande håller. |
Citat:
|
Citat:
Så öde kan kanske stämma oxå. |
Citat:
Fast Koolaid själv anser sig vara öde? På vilket sätt Koolaid? |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson