Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Sportfånen (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Officiella jättestora tråden om OS (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=371)

Torsten 2008-08-09 03:24

Officiella jättestora tråden om OS

Ja här hyllar eller sågar vi dom svenska hjältarna. Vilka tror du har bäst medaljchans?

Koolaid 2008-08-09 05:30

Med stor sannoöikhet statistiskt; ngn som heter Li i efternamn :)

Torsten 2008-08-09 06:04

Just nu ser det väl inte så bra ut i damhandbollen mot ungern tyvärr.:(

Mröff 2008-08-09 12:26

Skall glotta på simningen idag - försöken.

Tyvärr drar SVT ut på att sända det, pga astråkigt fotboll.

Torsten 2008-08-09 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9954)
Skall glotta på simningen idag - försöken.

Tyvärr drar SVT ut på att sända det, pga astråkigt fotboll.

Tråkig? Vi leder ju i alla fall.:kaffe:Officiell var det ja.

Svimfärdig 2008-08-09 12:40

Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället. :o
Jävla kineser!

Mröff 2008-08-09 12:40

Nu såg jag första svenska målet, nicken, men inte blev det mer spännande för det.

Det suger att måsta sitta i 40 min och vänta på det man eg. vill se, för att alla töntsvenskar prompt skall se på fotboll.

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 9965)
Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället.
Jävla kineser!

Jodu...jag satt mig och kollade. Somnade efter 10 min...det sista jag hann se var ngn gigantiskt jordglob på vilken människor sprang omkring. En kines + Sara Brightman sjöng en askass OS-sång.

Torsten 2008-08-09 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 9965)
Kollade på invigningen och jag är MISSNÖJD! Var så bored och oengagerad så jag satt och pincettade bort hår från benet istället. :o
Jävla kineser!

Äh en flygande kines tände ju elden. Vad mer kan man begära?

Mröff 2008-08-09 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 9968)

Det missade jag. Typiskt att det var så tråkigt innan. Kan de inte koncentrera allt på den där eldtändningen.

Torsten 2008-08-09 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9974)
Det missade jag. Typiskt att det var så tråkigt innan. Kan de inte koncentrera allt på den där eldtändningen.

youtube är din bästa vän

Svimfärdig 2008-08-09 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9966)
Nu såg jag första svenska målet, nicken, men inte blev det mer spännande för det.

Det suger att måsta sitta i 40 min och vänta på det man eg. vill se, för att alla töntsvenskar prompt skall se på fotboll.

Jodu...jag satt mig och kollade. Somnade efter 10 min...det sista jag hann se var ngn gigantiskt jordglob på vilken människor sprang omkring. En kines + Sara Brightman sjöng en askass OS-sång.

JA! SÖG SÖG SÖG!
Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 9968)

Missade det jag med men ska kolla YT. :D Gav upp när Grekland knallade in...

Mröff 2008-08-09 13:30

Ahahaaooooaaaahhh..

Michael Phelps
...vilken simmare. Vilket flöde och rytm i simningen. En fröjd att se. Drog 400 medley försök idag. Naturligtvis överlägsen. :heart::heart::heart:

Sjöström
på 100 meter fjäril. Tid 59.30.
Hujja vilken mjölksyra de sista 10 meterna. Fjäril 100 meter är en mördargren.
Sprint:du skall köra järnet hela distansen, i ett simsätt där du måste kämpa för rörelsen framåt med varje simtag. Det går inte att "flyta" som i andra grenar.
Hon gick inte vidare till semi. Lider med henne. Har själv varit med om att knäckas av mjölksyran (simmade den distansen under min tid) och i princip då torterat fram varje simtag in mot mål. Hon får en kram :pash:

Torsten 2008-08-09 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 9988)
Ahahaaooooaaaahhh..

Michael Phelps
...vilken simmare. Vilket flöde och rytm i simningen. En fröjd att se. Drog 400 medley försök idag. Naturligtvis överlägsen. :heart::heart::heart:

Sjöström
på 100 meter fjäril. Tid 59.30.
Hujja vilken mjölksyra de sista 10 meterna. Fjäril 100 meter är en mördargren.
Sprint:du skall köra järnet hela distansen, i ett simsätt där du måste kämpa för rörelsen framåt med varje simtag. Det går inte att "flyta" som i andra grenar.
Hon gick inte vidare till semi. Lider med henne. Har själv varit med om att knäckas av mjölksyran (simmade den distansen under min tid) och i princip då torterat fram varje simtag in mot mål. Hon får en kram :pash:

.Oj blir lite småimpad. Tävlade du på elitnivå?:innocent:

Mröff 2008-08-09 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 9990)
.Oj blir lite småimpad. Tävlade du på elitnivå?:innocent:

Det beror på vad man betraktar som elit. Var elitnivå i Norra Sverige, hon jag kämpade mot blev sedemera svensk mästarinna på 50 frisim.

Man börjar simma och tävla så tidigt. Började när jag var sju år och slutade när jag gick i åttan på högstadiet. Tappade motivationen totalt och låg och grät medan jag simmade på morgon/kvällsträningen, trots att jag det året paradoxalt nog kvalade in till Junior-SM.

Mina grenar var 100 m frisim, fjäril och 50 m frisim. Hade inte tålamod för mellan och långdistans.

Nu simmade en norska Sara Nordstam (fd svensk) på en fin tid i kvalet för damer 400 m Medley. Nordiskt rekord på 4.40.28.

Torsten 2008-08-09 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 10002)
Det beror på vad man betraktar som elit. Var elitnivå i Norra Sverige, hon jag kämpade mot blev sedemera svensk mästarinna på 50 frisim.

Man börjar simma och tävla så tidigt. Började när jag var sju år och slutade när jag gick i åttan på högstadiet. Tappade motivationen totalt och låg och grät medan jag simmade på morgon/kvällsträningen, trots att jag det året paradoxalt nog kvalade in till Junior-SM.

Mina grenar var 100 m frisim, fjäril och 50 m frisim. Hade inte tålamod för mellan och långdistans.

Nu simmade en norska Sara Nordstam (fd svensk) på en fin tid i kvalet för damer 400 m Medley. Nordiskt rekord på 4.40.28.

Har en tjej i släkten som vunnit många tävlingar. Började också som väldigt ung och tröttnade runt 17 nånting. Tragiskt med en del föräldrar som nästan tvingar sina barn att träna ihjäl sig.

Mröff 2008-08-09 14:33

Jag blev aldrig tvingad, utan pysslade med det av egen vilja. Ett problem kom just i 12-13 års åldern då vissa tjejer började utvecklas in i puberteten, och få mer muskelmassa, medan min kropp var lite trögare. Den kritiska åldern för att sluta ligger någonstans vid 13.

OCH...då avbröts simningen för boxning...suck!

Mröff 2008-08-09 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 9977)
youtube är din bästa vän
<kvirrevitt-kines >

Är det inte typiskt kina att skicka upp en gubbe i en jättetunn lina. Sedan får han springa längst överdelen på en stadion någon 100 meter upp.

Om han hade trillat ner hade de säkert låtsas som om det tillhörde showen och skickat upp till gubbe.

Mröff 2008-08-09 15:59

Nu har jag kapat den här tråden.

En irriterande sak är att de amerikanska tevebolaget NBC har fått bestämma när simfinalerna skall hållas, dvs enligt amerikansk tid för Prime Time.

Det innebär att vi får kolla på finalerna innan 06.00 på morgonen... :rant:

Torsten 2008-08-09 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 10023)
Nu har jag kapat den här tråden.

En irriterande sak är att de amerikanska tevebolaget NBC har fått bestämma när simfinalerna skall hållas, dvs enligt amerikansk tid för Prime Time.

Det innebär att vi får kolla på finalerna innan 06.00 på morgonen... :rant:

Passar bra med mina arbetstider. Men visst är det orättvist mot oss europeer.:mad:

Torsten 2008-08-10 11:53

Grattis Emma Johansson till silvermedalj i linjelopp på cykel.:thumbup:

Mröff 2008-08-10 12:04

Graatiiissss.

Linjelopp är en lite häftig sport.

Torsten 2008-08-10 14:01

Kanske OT men vilka idrottsmän har snyggast kroppar enligt damerna på forumet? Gissar att bl.a simmare roddare och gymnaster ligger på highscore listorna?:evilgrin39:

Mröff 2008-08-10 17:17

Dagen skörd för Mroeff:

Simning...höjdpunkt 4 ggr 100 meter frisim (stafett) för herrar. Deras kroppar går inte av för hackor. Minst sexpack hela bunten, men ändock slimmade inte stabbiga. Jänkarna satte nytt världsrekord, och ändå var hade de inte tagit ut de bästa till semifinalen...:o
Sverige gick till final, som är i morgon (naturligtvis innan 06.00 på morgonen). Micket spännande.

Basket: Pågår just nu mellan Dreamteam och Kina. En bisarr kines som spelar i NBA är med. Jao Ming - 226 cm lång. Står mest stilla under korgen, om han inte tar ca tre steg för att hamna på andra sidan plan. Massor med skitsnygga "gangsta"-killar modell svart i Dreamteam.

Gymnastikkillarna ser mest fjompiga ut. Det är väl en av sporterna som bögar brukar koncentrera sig på under OS, förutom Simhopp. Mest för att de har tajtast trikåer och minsta badbrallorna.

Mröff 2008-08-10 17:50

Är det bara jag som tittar på OS...:tjurig:

Kan nu meddela att jänkarna håller på att stajla arslet av sig i basket. De passar, dunkar och sätter trepoängare så det ryker om det. En del passningar så innovativa och snabba och avsluten så tunga att man nästan gråter.
Kommer på mig själv att tjoa i soffan.

Glömde säga att jänkarna håller på att vinna.

Torsten 2008-08-10 17:58

Rena utklassningen. Men efteråt kommer det en interviu med silver-Emma som måste tittas på.

Koolaid 2008-08-11 16:19

Här har vi faen min absoluta favvis i OS! :)

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle3071835.ab

Svimfärdig 2008-08-11 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Koolaid (Inlägg 10572)
Här har vi faen min absoluta favvis i OS! :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3071835.ab

Coolt! Jag undrade just om det inte skulle komma nån "avart" på även detta OS. Han får vara den då.

Svimfärdig 2008-08-12 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 10328)
Kanske OT men vilka idrottsmän har snyggast kroppar enligt damerna på forumet? Gissar att bl.a simmare roddare och gymnaster ligger på highscore listorna?:evilgrin39:

Kollade på synk simhopp och dom har snygga bods. Jävligt dåligt med paket i dom där tajta badbrallrona dock. :unsure: En snubbe hade piercad navel och det var inte snyggt alls. Sen är dom alldeles för släta med. Inte ett hårstrå på kroppen.
Simmarna har med galet snygga kroppar. Gymnasterna ser så...kompakta ut. Sen ser dom små ut med. Korta alltså. Simmarna leder kroppsligan just nu iaf. Får ta och glo lite på roddarna vid tillfälle.

Tjejernas beach volley är helt ok att beskåda på tal om kroppar. :evilgrin39:

Gullan 2008-08-12 07:13

Svår fråga? Jag har ännu inte kommit på några, varken män eller kvinnor. Gymnasterna är för korta och bulliga. Simmare för kantiga. Kortdistansare också för bulliga. Långdistansare för seniga. Jag vill ha sådär lagom av allt, fast och fint och lagom. OCH ohårigt. I det avseendet är simmarna helt okej.

Mröff 2008-08-12 15:45

Jag gråter av hänförelse över denne simmare - Michael Phelps.

200 meter fritt - Överlägsen

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1214595

Reportage och intervju av karln

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1212426

Kickan 2008-08-12 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 10834)
Jag gråter av hänförelse över denne simmare - Michael Phelps.

Han har väldigt stora fötter :).

Du vet väl vad man säger om en man som har stora fötter?
Spoiler:
han simmar väldigt fort

Mröff 2008-08-12 16:49

Ian Thorpe -simmaren från Austalien som brakade på i OS 2000 - har 53 i skostorlek.

Men han misstänktes för doping, och har sedan dragit sig undan från simningen.

Du vet väl vad man säger om doping?

Spoiler:
det ger dålig hy

Mröff 2008-08-13 12:19

Gott folk.

Här är er kommentator Mroeff direkt från simstadion i Peking.
Jag har idag nöjet att meddela att min stora simdarling Michael Phelps har tagit flest OS-medaljer all time.

Han ligger på elva (11!!!) stycken efter fem segrar i simtävlingarna. Det är två fler än någon annan OS-tävlande tagit någonsin. Och fortfarande siktar han på tre till medaljer/världsrekord.

Guldmedaljer/värlsrekord hittills.

400 meter fritt
200 meter fjäril
4 ggr 100 meter frisim
200 meter fritt
200 meter medley

Att ta:

200 meter medley
100 meter fjärilsim (tuff match)
4 ggr 100 medley

Karln är 24 år....så ...

Spoiler:
...fula tanten mroeff måste åka till USA och ragga.

http://eswimmer.swimming.org.au/uplo...l%20phelps.jpg

sås på slipsen 2008-08-13 13:17

Pff. Den där hormonbroilern. :whistle:

sås på slipsen 2008-08-13 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 10837)
Han har väldigt stora fötter :).

Du vet väl vad man säger om en man som har stora fötter?
Spoiler:
han simmar väldigt fort

Jag har rätt stora fötter...:evilgrin39:

Spoiler:
....men jag simmar skitdåligt. :tjurig:

Mröff 2008-08-13 16:23

Jag har just haft en animerad diskussion med min far ang OS.
En gubben som håller monologer och alltid är tvärt emot.

Nu är han förbannad på simmarnas dräkter.
1) de är fusk, pga att de flyter bättre.
2) de ser förjävliga ut.

Därför skiter han av ren tjurskallighet att titta på OS (säger han iaf, men sådant brukar aldrig överenstämma med verkligheten eftersom han har så många åsikter i frågor han är tvärt emot.)

Kickan 2008-08-13 17:11

Jag tycker också att det är fusk...:sly:

Nä nakna skulle de vara, det är enda sättet att göra det rättvist :drool:

Mröff 2008-08-13 17:15

Men det blir ju inte rättvist då heller. Tänk om någon har en jättestor
Spoiler:
penis
som stoppar farten.

Torsten 2008-08-13 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 11136)
Jag tycker också att det är fusk...:sly:

Nä nakna skulle de vara, det är enda sättet att göra det rättvist :drool:

Men är det inte fusk om dom gör "propellern"? Håller med om att dom nya sk superdräkterna borde förbjudas.

Kickan 2008-08-13 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 11139)
Men det blir ju inte rättvist då heller. Tänk om någon har en jättestor
Spoiler:
penis
som stoppar farten.

Livet och de fysiska förutsättningarna är ju inte rättvisa. Det är helt i sin ordning.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson