![]() |
RnB i soffan.
Det är så jobbigt med rap ibland, när folk står och talar i tungor.
Jag startar en tråd för lite mer soft RnB. Den här bruttan Fantasia har jag inte hört förr. Hon har tydligen vunnit Idol i ammerikat, och är stor där. En riktigt bra trudelutt. |
Hon är helt klart det bästa som har slussats ut till verkligt artisteri den vägen. Denna låten var himla käck.
Jag bidrar med lite Keysha Cole. Hennes "desperata" småspruckna röst är änglalik i samklang med detta släpiga funkstomp. Lil' Kim och grandma Elliot dyker upp och spexar till det lite. |
Det var en mysig låt.
Keysha Cole och Missy passar bra ihop. En souldam och en lekfull "rap"-dam. Lil Kim tycker jag alltid gör samma sak, börjar kännas lite uttjatad. Gillade "plippet-bloppeti-blippet" i bakgrunden under refrängen. Rule Baby! Mary J Blige med skönt mörkt kraxiga Ja Rule. |
En riktig rackabajsare:
|
race and bajs? :unsure:
|
Jävla skitmusik.
|
Låt denna tråden omfatta även neo soul.
Jag har fått dille på Anthony David. Han är som en äkta john legend (tilsammans med Anthony Hamilton) och jag är såld. Kinfolk Jag förmodar att jag är den enda soul/funkdiggaren på detta forum också. Det är min curse vad gäller onlinelivet. |
Citat:
Antingen gillar man det som satan eller så avskyr man det. Inga mellanlägen. |
Citat:
|
|
Citat:
Sket i att lyssna klart dock. Fan jag är mer insnöad på metal än jag trott, har fan alltid haft en bred musiksmak men den är inte lika bred längre. Tror mest det beror på att det kommer så jävla mycket skit nuförtiden. |
Ja soul och rnb är dålig skitmusik.
Death metal, Lordi, E-type och Nightwish är däremot fantastiskt bra. Jag och Adminskan förstår dock inte bättre utan harvar på nere i hötorgsträsket med vår enkla och osofistikerade musik av föga konstnärligt värde. Mer skitmusik. Anthony David - Yes Smaka på textens fluktuerande mellan det nervösa vardagsperspektivet och de målande celestiala och näst intill religiösa kärleksmetaforerna. Får man denna på en CD av en nyförälskad grabb så vet man som tjej att man har en riktig keeper på kroken. Fast med dålig musiksmak då... - But if it's all right later on can I call you? Get to know you much better...? ..................................................(Yeeessss) |
Citat:
Den svänger utav batra helvete! Andre 3000 är föresten vattuman. Det märks på hans oortodoxa stil och galninge-outfits. :yes: |
Mer crazyness...jag känner en stor samhörighet med Andre 3000.
Återkommer med RnB-smörisar efter snus-inköp. |
|
Citat:
|
Citat:
Men men. All in the head bäbbi, som vi säger i hoodet. |
Citat:
Dessutom är det 2000-tal. Jaha...denna är nice.. |
Den e snorbra.
|
En klassiker av Ladies Love Cool J. |
Brandylåten är toppenpoppen. Jävligt skönt släpigt och stötigt sound. Jag gillar hennes röst som fan. Lite hes och sträv.
Who Is She 2 U LL-låten är vedervärdig, men vad spelar det för roll när man heter Ladies Love Cool J? :) När det gällde honom så var jag mer på denna tip. Gangsta boogie, gangsta boogie. |
Det här är väl på gränsen. Vilken jäkla genre är detta? Funk kanske.
N.E.R.D - She wants to move. En låt man automatiskt börjar "crazydansa" eller vill köra bil till. Den här låten åkte jag och en kompis bil till på Lofoten. En Audi som vi körde fast på en guppig småväg med, trots fyrhjulsdrift. Bilen gick för lågt...:rant: |
De e för mycket negermusik hära på forumet.
:D |
Jag är inne i en Amy Winehouse-period. Här är en rolig låt från hennes album Frank - Fuck me Pumps
|
Ujuj...har fixat en fin RnB-skiva. Rekommenderas starkt.
Evolver med John Legend. Mycket fin låt. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson