Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Foliehatten (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=21)
-   -   det har skett ett mord där jag jobbar (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1165)

Kickan 2009-03-06 09:44

det har skett ett mord där jag jobbar

I den ena hissen är det mörkbruna fläckar på golvet och väggarna. Trodde först det var kaffe. Men de är liksom "tjockare", med ett stänk av vinrött i.

Vid bottenvåningen leder fläckarna ut från hissen. Sen är det lite "gojs" och sen upphör de.

Fläckarna bli inte bortstädade. Det måste vara polisen som (undersökningen sker tydligen i hemlighet) har bett att de skall vara kvar, för vidare analys.

Försöker kolla om någon arbetskamrat saknas. :detektiv:

Mröff 2009-03-06 09:46

:o

Spana ordentligt och återkom med rapporter.
Kanske bara är någon med rikliga menstruationer. :lugnar:

CodeMAN 2009-03-06 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39608)
Försöker kolla om någon arbetskamrat saknas. :detektiv:

Försök att kolla om du har missat en firmafest i stället. :rolleyes:

skumrask 2009-03-06 14:33

En äldre släkting som led av grav demens hävdade in i det sista att hon var "anställd" på avdelningen där hon var intagen. Hon klagade tom på att hon fick så dåligt betalt. Dags att öppna ögonen nu.

Kickan 2009-03-06 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 39638)
En äldre släkting som led av grav demens hävdade in i det sista att hon var "anställd" på avdelningen där hon var intagen. Hon klagade tom på att hon fick så dåligt betalt. Dags att öppna ögonen nu.

Förstår inte, men utgår från att du menar att det är jag som är den gamla dementa som inte inser att jag inte jobbar utan är intagen.

Men vad har det med blodfläckarna i hissen att göra? :hmm:

Kickan 2009-03-06 15:00

Nu har någon försökt gnugga bort fläckarna. Det är dåligt gjort, uppenbarligen inte av våra städare.

skumrask 2009-03-06 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39642)
Förstår inte, men utgår från att du menar att det är jag som är den gamla dementa som inte inser att jag inte jobbar utan är intagen.

Men vad har det med blodfläckarna i hissen att göra? :hmm:

Tror du på fullt allvar att det skett ett mord på din arbetsplats och "blodsspåren" finns kvar så utgår jag från att du är intagen.

Kickan 2009-03-06 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 39645)
Tror du på fullt allvar att det skett ett mord på din arbetsplats och "blodsspåren" finns kvar så utgår jag från att du är intagen.

Jag skrev lite olika svar, men kom fram till att ditt inlägg talar bäst för sig själv.

Eller som man (ungefär) säger:
med en sån begåvning behöver du inga fiender :)

skumrask 2009-03-06 15:15

Öh?:unsure:

Tror du på fullt allvar att det skett ett mord på din arbetsplats eller vill du bara poängtera att du har ett arbete?

För det andra, har du fullt understöd från din arbetsgivare i att du sitter på betald arbetstid och spekulerar på internet om att ditt företag/institution figurerar i en mordutredning, och detta för att någon spillt ketchup i hissen?

Mröff 2009-03-06 17:03

Men...har det framkommit något nytt i mordutredningen?

sås på slipsen 2009-03-06 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39661)

Du menar om någon har dött? :unsure:

sås på slipsen 2009-03-06 18:17

Själv tror jag att någon sket på sig i hissen. Ordentligt. :kaffe:

Kickan 2009-03-06 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39661)

Ja faktiskt. Närmare än du tror. Det finns folk som inte vill att den här tråden skall finnas. Skumråttan trodde det var mig han mördade. Men där tog han fel. http://i19.photobucket.com/albums/b2...os/gladnej.gif

Mröff 2009-03-06 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 39688)
Du menar om någon har dött? :unsure:

Jag tror det är ett mord som begåtts som kommer gå till kriminalhistorien.
Det skulle underlätta om ett lik hittades.

Ulvena 2009-03-06 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39690)
Ja faktiskt. Närmare än du tror. Det finns folk som inte vill att den här tråden skall finnas. Skumråttan trodde det var mig han mördade. Men där tog han fel. http://i19.photobucket.com/albums/b2...os/gladnej.gif

Klart det inte var du som blivit mördad, då hade du ju inte kunnat skriva här. :yes:

Såvida du inte skriver från andra sidan dåra men nu när jag tänker närmare efter så är det ju det du gör. http://img.photobucket.com/albums/v1...cons/icon9.gif

Det här blir mer och mer spännande tycker jag. :)

Kickan 2009-03-06 19:15

Jag skall låta nätet spinnas åt runt honom :devil:

Christer 2009-03-06 19:27

Är Leif GW Persson och Efterlyst kontaktade av spaningsledare Kickan? :unsure:

Mröff 2009-03-06 19:28

GW Persson verkar ha kommenterat Carolinmordet färdigt, så han borde ha tid för denna gåta.

Sven Hedin 2009-03-06 19:56

Att det är så lite blod tyder väl på att själva gärningen har skett på ett annat ställe, eller det kanske ändå mer troliga; att kroppen har tömts på blod innan de styckades och stoppades i svarta plastsäckar. Det är ju ganska få personer som klarar av att helt obemärkt bära ut en hel kropp genom entrén på en arbetsplats, så säkert har den delats upp någonstans i huset. Eller förresten... Kanske har någon gjort det hemma i badkaret för att sedan ta med sig valda kroppsdelar till jobbet. Hade inte du en kollega som luktade väldigt skumt?
Det här var nog inte hans första offer, så ifall du smyger dig in till där han brukar hållas så skall du se att du hittar både en underkäle och kanske en hel torso bakom gardinerna.

Har du så du kan komma in dygnet runt? Åk dit ikväll och undersök!

Mröff 2009-03-06 19:58

Sedan kan man börja fundera på vilken våning brottet begåtts. Är de översta våningen har vi förmodligen med ett direktörsmord att göra.

Sven Hedin 2009-03-06 19:59

Jag vill gärna ha det till ett homosexmord och gissar jag på källaren.

Kickan 2009-03-06 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 39756)
Att det är så lite blod tyder väl på att själva gärningen har skett på ett annat ställe, eller det kanske ändå mer troliga; att kroppen har tömts på blod innan de styckades och stoppades i svarta plastsäckar. Det är ju ganska få personer som klarar av att helt obemärkt bära ut en hel kropp genom entrén på en arbetsplats, så säkert har den delats upp någonstans i huset. Eller förresten... Kanske har någon gjort det hemma i badkaret för att sedan ta med sig valda kroppsdelar till jobbet. Hade inte du en kollega som luktade väldigt skumt?
Det här var nog inte hans första offer, så ifall du smyger dig in till där han brukar hållas så skall du se att du hittar både en underkäle och kanske en hel torso bakom gardinerna.

Har du så du kan komma in dygnet runt? Åk dit ikväll och undersök!

När du säger det, så såg jag en underlig sak i samma hiss dagen innan blodfläckarna: det stod flera soptunnor uppställda inne i hissen, och åkte upp och ner mellan våningarna.
Låg det en styckad kropp i dem?

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39758)
Sedan kan man börja fundera på vilken våning brottet begåtts. Är de översta våningen har vi förmodligen med ett direktörsmord att göra.

Jag jobbar på översta våningen :o.
Direktörerna sitter längre ner....

Men nu kommer jag ihåg: det var utanför hissdörren på min våning som det också fanns fläckar! Precis som på nedersta våningen.

Christer 2009-03-06 20:06

Finns det någon butler i huset? I så fall är han synnerligen misstänkt! :)

Gullan 2009-03-06 20:12

Nu tror jag att det faktiskt är ett verkligt mord på G. Var skulle annars ketchupen blodet komma ifrån?

Mröff 2009-03-06 20:15

Någon som ruttnat på svettmannen?
Har han synts till idag?

Vänlige Viktor 2009-03-06 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 39645)

I dimman börjar vi skymta bilden av en människa som försöker förringa och kanske helt dölja det hemska mordet.

Hmmm. Jag undrar jag..... :detektiv:

skumrask 2009-03-06 21:14

Det var bara en markering den här gången

http://i198.photobucket.com/albums/a...k/IMG_2147.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/a...k/IMG_2150.jpg

Svimfärdig 2009-03-06 21:18

Kaskadmens Kickan... Kaskadmens.
Case closed. :yawn:

:p

skumrask 2009-03-06 21:25

Ja så går det när man köper budgettamponger..

Sven Hedin 2009-03-06 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 39764)
Låg det en styckad kropp i dem?

Som jag ser det så... ja, det låg förmodligen en finfördelad döing i åtminstone ett av kärlen.

Gullan 2009-03-06 22:34

På vilken våning ligger lunchrestaurangen?

Mröff 2009-03-06 22:43

Motivbilden? Det känner jag att GW Persson funderar på.

Är det ett nytt handfast sätt att dra ner på personal utan avgångsersättning?
Syntes spåren vid någon särskilt nedläggningshotad avdelning.

Med tanke på det stora antalet soplådor i hissen, kan det tänkas att det inte bara är ett offer inblandat.

Kickan 2009-03-06 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 39823)
På vilken våning ligger lunchrestaurangen?

På bottenvåningen :cry:

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39825)
Är det ett nytt handfast sätt att dra ner på personal utan avgångsersättning?

Syntes spåren vid någon särskilt nedläggningshotad avdelning.

Med tanke på det stora antalet soplådor i hissen, kan det tänkas att det inte bara är ett offer inblandat.

Min gud, det var FYRA stora soptunnor.

Sven Hedin 2009-03-06 22:54

Akta dig så du inte biter i en sån där titanspik eller får en höftprotes i munnen. :)

Gullan 2009-03-06 23:09

Det blir pyttipanna på måndag. Någon som törs sätta emot? :unsure: Eller så läser kocken på FB och då blir det något av de recept på humankött som det finns recept på där.

skumrask 2009-03-06 23:17

De kan väl leka fillipin, den som hittar en svanskota i maten vinner.

Kickan 2009-03-07 20:15

Det här kan vara värre än jag först trodde. https://static.flashback.info/img/smilies2/sly.gif

Vi har haft fruktansvärt många sjukdomsfall senaste veckorna. Ingen sjukanmäler sig på vanligt sätt, det är alltid nån som "har hört" nån som "har hört", att den och den blev hastigt dåliga och gick hem.

Mröff 2009-03-08 06:16

Hmmmm...giftmord.

Enligt Discovery Channel har vi då mest troligt med en kvinnlig gärningsman (?) att göra. :detektiv:

Gabriel Knight 2009-03-08 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 39925)
Hmmmm...giftmord.

Enligt Discovery Channel har vi då mest troligt med en kvinnlig gärningsman (?) att göra. :detektiv:

Fast tänk om det är något paranormalt i görningen då på hennes jobb? Om kroppen är dränerad på blod kan det även tyda på VAMPYRER!!!!! :scared:

Usch, jag måste sluta spela en massa hemska spel som handlar om paranormala saker som vampyrer, spöken, zombies och demoner när jag är ledig :skamsen:

Om ni vill kan ni också ladda ner dem och se om ni får ut några ledtrådar ur dem för att lösa Kickans mord :)

Spelen om paranormal investigator Ben Jordan är gratis men mycket spännande och välgjorda med tanke på att de är gjorda av en amatörprogrammerare som gör det på fritiden och inte ett rikt spelföretag

Ladda ner alla 7 spelen här om ni vågar :tihihi:
http://www.grundislavgames.com/benjordan/

I det här fallet rekommenderar jag att ni åtminstone laddar ner spel 5: Land of the rising dead där just en massa mord på kontor sker precis som Kickan skriver

Kickan 2009-03-08 23:23

Haha, så underbara! Påminner om de första Leisure Suit Larry osv. De är faktiskt mycket bättre än spelen av spelföretag och en massa personer inblandade.

Jag körde det inte på riktigt, bara laddade ner och drog igång det första, och kollade runt lite. Kände mig riktigt som hemma faktiskt. *mysfaktor*

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson