![]() |
Billiga varumärken: artikelrecensioner
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi recenserar produkter ur de superbilliga märkesserierna som kejdorna kör med.
typ: Coop Extra, Eldorado, Euroshopper osv |
Jag börjar.
Euroshopper tampong: *frrrrtp* där åkte den in (tur jag har mens just nu) recension: Obefintligt ytskikt dvs mycket torr och uppsugande effekt. Bra. Mindre än halva priset jfrt med OB. |
Coop Extra: shampo och balsam
En superbillig klassiker. Verkar vara exakt samma som deras "blåvitt" för längelängesedan. Funkar bra att växla om med, man måste ju byta shampo då och då. |
Coop Extra: Tvättmedel:
Skitbra, billigt med diskret lukt. 15.90 kr förpackningen. En dold diamant. |
Euroshopper: Mjölkchoklad 100g
Kostade 5:- för nån vecka sedan, numera höjd till 7:-. Fortfarande god. |
Eldorados vitlöksdressing. Förpackningen är utstrålar budget in i minsta detalj och den är ingenting man skyltar med på finare bjudningar. Men SÅ god den är!
|
Coop Extra kokkaffe.
Ett riktigt gott och prisvärt kaffe. |
CodeMAN - billig forumslampa
Billig, men....billig. Man får mycket för pengarna. Eller rättare sagt, CodeMan ställer upp gratis. :whistle: |
Jag köper endast euroshoppers bindor. Jag HATAR alla de där andra märkena som kostar en hel förmögenhet och som det är värsta Kurt Olsson pyssel-stunden innan man "monterat" fast i trosan. Vingar hit och klisterremsor dit. Det driver mig till vansinne.
Bindor med vingar MÅSTE vara en karls påfund. Sicket jävla TRAMS!!!! Tvättmedel är också överlägset bäst i de billiga varianterna typ coop:s märke och Euroshopper. Men diskmedel köper jag inte billigt tjafs. YES är så bra som reklamen påstår. |
Citat:
Fast jag saknar det gamla hederliga blåvita sortimentet, det var utförsäljning på Blåvitt raklödder på coop för ett tag sen. Ångrar nästan att jag inte passade på att bunkra. |
Eldorados deo är skitbra. Jag väljer den före vilket märkesdeostick som helst. :)
|
Citat:
Idag har jag handlat cigaretter av märket "Tamar", typ mentol. Pris: 34 kr. Smak: Helt OK. |
Citat:
|
Eldorados "Kaviarmix" är helt okej.
Nu äter jag makrill i tomat av märket oceansea som jag köpt på lidl. Den var billig, men visade sig innehålla mycket mindre makrill än vanligt, och såsen har en konstig sötaktig bismak av curry... Vill jag aldrig äta igen. |
Det finns en sorts majonäs som säljs på ÖB och den är vansinnigt god. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men det är en snygg stor burk och den smakar ungefär som den från Kavi eller Findus.
|
Idag har jag borstat tänderna med Eldorado tandkräm, ätit en macka med Eldorado kaviarmix till frukost, Eldorado ravioli till lunch och x-tra kycklingfile till middag. Alla produkterna utom raviolin smakade bra, men med tanke på att en burk bara kostar åtta spänn så tycker jag ändå att även den får godkänt. :)
Är det någon som har provat Euroshoppers färdigrätter? Ser ut som Dafgårds men kostar inte ens hälften. |
I morse borstade jag tänderna med x-tra tandkräm, kostar bara sju kronor för en tub och ger ett bländande leende. Högsta betyg! :)
|
Östen, du är ju en vandrande teststation för lågprisartiklar. :)
Och du hittar pärlorna också! |
Citat:
X-tras hundmat är också poppis här i hushållet. Innehåller nog massor med kött, som kasserats efter ngn epidemi av blåtunga eller galna kosjukan. |
Åt x-tra fiskpinnar till middag idag, smakade mer panering än fisk men billiga var dom. Ger betyg 3/5.
Ofta uppfattas man av någon anledning som lite snål och konstig när man köper lågprisprodukter, mina kollegor tittar ofta lite snett på mig när jag plockar fram en konservburk från Euroshopper eller Eldorado på lunchrasten :unsure: |
Då skulle du sett hur dom tittade på mig när jag hade varit och handlat konserver på ÖB. Det gick att köpa konserverad halal-korv för tre kronor burken, och eftersom det även erbjöds spagettiringar i tomatsås för samma pengar så handlade jag för en hundring och fyllde upp ett helt skåp i fikarummet. Det var faktiskt inte alls vidare gott.
|
Det verkar som det går att be Östen eller Sven Hedin att testa produkter.
Coop Extra Falukorv, kan ni prova den tack? |
Du, jag undrar om det inte ligger en sån i kylskåpet. Den är nog köpt på Coop, men den är urtagen ur sin förpackning och ligger i en vanlig plastpåse. Den är alltså lite svåridentifierad och ett slags falukorvarnas John Doe nu när den har fått mogna till sig...
Vet du ifall den säljs i tvåpack? Det var nämligen ett sånt från början. |
X-tra falukorv är inte så illa, men däremot har den ett konstigt knallrött plastskinn som får den att se väldigt artificiell ut innan man öppnat delikatessen in under.
|
Jag gillar x-tras blocktvålar jättebilliga och luktar gott och löddret är lätt att skölja av.
Klart prisvärd produkt för oss som vägrar duschcreme. |
Blocktvål is the shit.
|
X-tras falukorv är helt ok, jag har faktiskt tänkt göra korv stroganoff på en sån imorgon :)
|
Jag tvättade förresten håret i x-tra shampoo för en stund sen, och snart är det dags för tandborstning med en x-tra tandborste :)
|
Som TS beslutar jag nu, att vi (helst) skall ge en prisuppgift på den testade artikeln också.
|
X-tra schampoo är jag inte så sugen på. Håret kan nog bli svinto?
Falukorven kostar väl 19.90 för 800 gram. Har jag för mig i alla fall. |
Jag tycker att håret blir väldigt mjukt och lent :)
Euroshoppers falukorv är förresten ännu billigare än x-tras, har sett den för det facila priset 15 kronor. Fast jag vet inte hur det är med kötthalten, tror inte ens att den får kallas falukorv... |
Jag vill varna för Euroshoppers blocktvål. Den är smutsgulbeige till färgen, och löddrar inte utan är mera kletig, liksom.
|
Jag såg att Kickan efterlyste priser.
X-tras blocktvål kostar 5.90 för 3 tvålar mycket prisvärt eftersom tvålen är bra. Euroshoppers flytande tvål är helt okej 7.90 för en flaska duger bra på gästmuggen. |
Ett bra spartips är att hälla över euroshopper eller eldoradotvål i en tvålflaska av ett snofsigare märke. Är man riktigt ekonomisk man ju leta upp en tvålflaska i soprummet :)
|
En gång så hade jag en arbetskamrat som jobbade extra på nåt badhus eller gym. Han brukade ta med sig kvarglömda shampoo-flaskor till jobbet så att det alltid fanns gott om rengöringsmedel ifall man hade skitat ner sig. Själv så var jag alltid väldigt skeptiskt till den där hanteringen men en gång så fick jag för mig att jag skulle pröva lite... Jag valde ut en flaska som nog var helt full, chansen att den hade sugit i sig någonting äckligt kändes mindre då, och så började jag tvätta håret.
Det luktade skitkonstigt och sen så blev håret alldeles vaxigt, ja nästan vattenavstötande, och när jag tittade på flaskan så var det nåt medel för hästpäls. Kanske med var det loppmedel i? Men fabrikanten utlovade bl.a. en thick and shiny coat. |
Ibland runkar jag i shampooflaskor och "glömmer" kvar dom i simhallens duschrum :)
|
Jag har alltid velat knöka ner avföring i såna där stora behållare med handrengöringsmedel som man klämmer på. :)
|
Om jag tänker på rätt attiralj, så borde du kunna lossa den, klämma ut luften, föra in den nerhängande pipen ..eh, ... därbak, och suga in den avsedda substansen direkt i behållaren. Som ett undertryckslavemang. (nytt ord, ny uppfinning :cool: )
|
Euroshoppers trefärgade big-pack glass är rätt god, kostar 8 kr på ica supermarket på Karl Johansgatan just nu.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson