![]() |
Lampor i fönstren
Nyss gick en lampa sönder, den slockande med ett högt och ljudligt *poff* så att stackars Picasso blev alldeles rädd.
Lampan hänger i fönstret och då slog det mig att det kanske är fullständigt groteskt ute att ha hängande lampor i fönstret. Vad säger panelen? Får man ha hängande lampor i fönstren och i så fall hur får de se ut? |
En granne i huset bredvid mig har en röd lampa i fönstret som skrämmer skiten ur mig varje gång jag gå ut i köket och det har mörknat ute. Hatar den.
OnT: Jag har inte sett fönsterlampor på länge så... Skit i dem. |
Det är säkert stenute.
Själv har jag inte haft det på 10 år. men skulle nog inte tveka att ha det igen, om jag kom över tröskeln att "inte borra i väggen. det blir hål"...:D |
Jag har lampor i fönstret och jag skiter i om det är totalt ute eller inte, jag älskar mina 60-tals lampor. Sådeså! :kaffe:
|
Här uppe där jag bor har alla lampor i fönstren av tvång under flera månader per år är vi ju utan dagsljus.
Någonting måste man ha tänt och en stor ilsken taklampa är bara otäckt. |
I mitt vardagasrum finns inte ens uttag för taklampa, eller jo det finns på väggen men ingen krok i taket att hänga lampan. Så här är det smålampor och golvlampa som gäller. :mad:
|
Citat:
|
Jag köpte en fönsterlampa, enbart för att jag hade en krok och uttag där. Ville testa liksom hur det skulle "kännas".
Lite intressant ställe att hänga lampor där då halva ljuset hamnar utanför fönstret. Men kanske försämrar insynen samtidigt? |
Lampor i fönstren är så 80-tal! OMG OMG!
Men fan vad mysigt det kan vara. Beror ju heeeeeeeelt på vilka lampor man har. Små lampor lite all ovah är mer mys är en 100 wattare i taket. Mer lampor i fönstren säger jag! (Som inga har...) Ni som har kan väl ta kort och slänga ut i tråden? Så kan vi andra bedöma. |
Citat:
Jag kan nog själv om jag bara vill. Däremot skulle jag behöva hjälp att riva tapeter och måla i hallen. :evilgrin39: Jag har börjat....för ett år sen. :innocent: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson