![]() |
Angående sakernas tillstånd.
Ja, vad tycker ni egentligen om dem?
|
Citat:
|
Jag tycker att tiden är ur led och sakernas tillstånd är under all kritik.
Nu skall jag nana kudde. Återkommer imorgon med fler djuplodande insikter rörande detta brännheta ämne. |
Jag funderade faktiskt på frågan idag när jag läste en nyhet om en ambulans.
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...s1_682248w.jpg Den fattade eld när den var på utryckning. Så tycker jag inte det skall vara. Det finns stor risk att det blir upp- och nervända världen då. |
Det där är ju rent för jävligt!
Någon borde styra upp sådan skit, om en säger. Nae fyfan, jag låter EXAKT som Daddy Dajmkryzz, och jag gör det inte ens bra. Jag får återgå till vanliga snälla Kristen Etik och Moral helt enkelt. Tråd låst. |
Den är inte alls låst!
Sakerna blir bättre och bättre. De första utlöparna av humanism som stack fram för flera hundra år sedan, börjar nu få rejält fäste. Titta på det ni upprörs över och föraktar i nuläget... det är det som kommer att bli vår framtid. Lika bra att hoppa på tåget nu :) //rödgrön röra |
Ja, i sådana här sammanhang är det nödvändigt att "think outside the box".
|
Det gäller att försöka. Försöka hela tiden och aldrig ge upp, för gör man det är allt hopp ute. Och när hoppet lämnar kroppen är det kört. Kroppen bör alltid försöka hoppa, för en kropp som hoppar hoppas på en sundare själ. Själen i sin tur ger ju aldrig upp - det kan den inte eftersom den är bunden till kroppen - men den kan ju alltid försöka. Det gäller att försöka. Försöka hela tiden och aldrig ge upp, för gör man det är allt hopp ute. Och när hoppet lämnar kroppen är det kört. Kroppen bör alltid försöka hoppa, för en kropp som hoppar hoppas på en sundare själ. Själen i sin tur ger ju aldrig upp - det kan den inte eftersom den är bunden till kroppen - men den kan ju alltid försöka. Det gäller att försöka. Försöka hela tiden och aldrig ge upp, för gör man det är allt hopp ute. Och när hoppet lämnar kroppen är det kört. Kroppen bör alltid försöka hoppa, för en kropp som hoppar hoppas på en sundare själ. Själen i sin tur ger ju aldrig upp - det kan den inte eftersom den är bunden till kroppen - men den kan ju alltid försöka. Det gäller att försöka. Försöka hela tiden och aldrig ge upp, för gör man det är allt hopp ute. Och när hoppet lämnar kroppen är det kört. Kroppen bör alltid försöka hoppa, för en kropp som hoppar hoppas på en sundare själ. Själen i sin tur ger ju aldrig upp - det kan den inte eftersom den är bunden till kroppen - men den kan ju alltid försöka.
|
Precis Såsen. Mantran a la den österländska traditionen är bra att ta till i orostider.
Nu är mördaralgerna igång. Känner ni någon som blivit mördad av en alg? Vad jag vet är det väl EN hund i hela Sverige som blivit dålig av dem. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson