![]() |
Sverige brinner
Vem ligger bakom och varför? Inte bara i Södertälje som det brinner för nu har man hittat en misstänkt brandbomb även i en stockholmsbutik. Pressen pratar om vänsterextremister men namnet "Global intifada" luktar lite väl mycket importerade problem tyvärr. Kommer det att bli värre och har vi bara sett början ännu?:mad:
|
Har herren någon länk till händelserna?
Global intifada kan också vara mot kapitalismen... intifada betyder jö resning. |
Min son och svärdotter bor i Södertälje och fast dom bor en bra bit från affärerna som brann så låg tydligen doften och röken tät där dom bor.
Men jag tycker att det är tur i oturen att det är butiker på nätterna som är målet. Risken att människor dör eller skadas blir ju betydligt mindre än om pyromanen hade gått på hyreshus tex. Men det är väldigt obehagligt. |
Här är några länkar:
- Inga misstänkta för bränderna (DN) - Extremistiskt nätverk kan ligga bakom brandattentat (DN) - Tecken på en upptrappning (DN) - Brev varnade för brandattentat (SvD) Citat:
Info om "Global Intifada": http://sv.wikipedia.org/wiki/Global_Intifada |
Danke Cody...en anti-imperialistisk/kapitalistisk kommandogrupp.
Då kan Torsten vara lugn, det är inte "kamelkn***are" som ligger bakom. |
Jag skulle vilja lyssna när en "aktionsgrupp" som denna har möte och bestämmer att detta var en bra idé. Diskussionen måste ha hållt en väldigt hög nivå. Ett mindre relevant mål är svårt att tänka sig. Men jag antar att den amerikanska ambassaden är läskigare att bråka med en chipshyllan i en mataffär.
Idioter! "Vi tittade på oss själva; hemlösa, boende i andra och tredje hand, svartkontrakt, kollektiv. Vi tittade sedan ned på seglarjackorna och Ganttröjorna, ned på den välmående medelålders villaägande borgarklassen och vi tänkte alla samma tanke: Åt helvete med dem." Om ni verkligen var hemlösa skulle ni knappast lagt all er energi på att tillverka tidsinställda bomber. Ni är 20 år och bor i andra hand? Vilket öde! Åh, jag blir så trött. |
Hade inte NK varit ett bättre mål än Willys i Södertälje om man försöker göra detta till en politisk sak.
Jag tror inte där så många i svindyra märkeskläder som dräller omkring i matbutikerna i Södertälje faktiskt. |
Ja, och att ge sig på chips, dessa oskyldiga kaloribomber, är inte det höjden av arbetarförakt? Vad ska proletärerna nu äta framför melodifestivalen, rysk kaviar?
|
De verkar inte riktigt ha tänkt igenom din ideologiska bas. Kanske något de behöver hjälp med.:dummajag:
Bara de inte ger sig på Systembolaget, för då lär de märka att terrorism inte lönar sig. |
Jag känner mig redo för att leda en mindre revolutionär rörelse som träffas på ölkaféer och planerar civil olydnad i form av brott mot det sociala kontraktet: höga samtal på banken, bajsnödiga kulturfrågor ställda till invandrare med korvkiosk - har du läst Myggor och tigrar, va?, lågt hållna paraplyer på drottningsgatan en lördagseftermiddag, osv. Ideologiskt står vi nära Kristian Luuk och Sacco/Vanzetti.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson