![]() |
Idag käkade jag ingen lunch, och två st. "billys pizza" när jag kom hem från jobbet kl 19:30.
|
Citat:
|
Nu måste du lätta ditt hjärta Sven.
Har du någonsin ätit en sallad eller en vegetarisk rätt? :D |
Pommes frites kanske?
En gång bjöd jag mina föräldrar hem till mig, jag var väl 18 kanske och ingen stjärna i köket men skulle väl ändå vara lite sådär "alternativ". Då lagade jag lins- och potatissoppa. Efteråt klarade min styvfar rösten och sa: "Det här vill jag aldrig äta igen" :( |
Citat:
|
Billys lasange är vidrig dock. Gorbys eller Billys kan jag sätta i mig någon ibland. Gäller det Billy tar jag helst pepperonin, gorbys den med tex-mex smak.
|
Jag har inte hittat ett enda snabbmatsmärke som gör bra lasagne. För mycket vatten, och inte krämigt öht. Men det är kanske naturligt när man fryser dem.
|
I dag har jag stekt strömming och gjort potatismos.
|
Kasslersallad med gräddädelost.
|
Vi gör pizza, färdigköpt botten men eget pålägg.
|
Köttgryta jasminris sallad vitlöksbröd och rödvin.
|
Jag är så fruktansvärt trött idag och vi är bara tre personer hemma, gjorde en gryta med renskav och fiberpasta till.
Det var gott. |
Stekt lax med potatis och romsås till. Jag hade även ruccolasallad som jag blandat lite lime i och stekta champinjoner till. Allt detta till ett torrt vitt vin. Skitgott :)
|
Idag har jag ätit två ost o skinkmackor och ett gäng bananer.
|
Jag har kokat grönsaksoppa.
|
Porterstek med potatisgratäng.
|
stekt lax på bädd av dillsås serverat med stekt potatis = simpelt och gott
|
Jag har ätit choklad som efterrätt till frukosten, choklad till lunch, kokosbollar till mellanmål och nu har jag paniklyft lite hantlar i ångest.
Hoppas att man kan käka något vettigt när partnern infinner sig. Nu ska jag gå och raka benen så de blir fina på annat vis än med muskeldefinition :kaffe: |
Jag ska strax äta tomatsoppa. Lite futtigt, men gott ändå.
|
Har du kokta ägg och lite mjölk i den? Det skall man ha. :)
|
Ärtsoppa och pannkakor. Ring i alla klockor.
|
Mannagrynsgröt till det åt jag en macka med köttbullar och smörgåsgurka och en macka med kokt ägg och kaviar.
Enkelt men gott. |
Idag så har jag ätit en macka med ägg och sill, två stycken dubbeldajm och en kebabrulle.
|
Idag blev det ...bam ba baaaam....ravioli...:D
|
Citat:
|
|
Citat:
Vi ska baka pizza. |
Jag tror att han jag fick paketen av hade hittat dom bak i bilen när han skulle ha fram reservhjulet, så det är nog bäst att jag steker upp det illa fort.
|
Jag har gjort crêpes med skaldjursfyllning. Helt okej.
|
En Pizza med salami paprika vitlök och oliver.
|
Hade det inte stått Älgfärs på Sven Hedins paket hade jag trott att det var några kilo knark han hade där.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu fick fröken något att tänka på.
|
Ni anar inte hur många kilo dödsknark från Colombia som slipper igenom tullen bara för att det är märkt med carne picada.
|
Till lunch idag serverade jag en omelett med ost och en svampstuvning, självklart på helt nyplockad svamp (blekt taggsvamp och några gula kantareller).
Det var gott. |
Gäddfärsburgare med pressad potatis, smält smör och pepparot.
|
Älgstek sås potatis och kokta grönsaker.
|
Dagens lunch hos Östen. Ris med tacosås, fläskfile, bacon och mamma scans köttbullar. Himmelskt gott!
Sitter just nu och avrundar denna festmåltid med en kopp kaffe :) http://img104.imagevenue.com/loc478/..._122_478lo.JPG |
Men herregud... Det är ju nästan precis vad jag har ätit till lunch! :o
Jag åt ris som var över från hämtmaten i veckan, köttbullar, fläskfilé, falukorv och sån där röd thaisås. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson