Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Idag äter/åt jag... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=43)

Svimfärdig 2009-03-14 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40378)
Carbonara till middag idag, otroligt krämig och fin :)

Krämig? Av ägg? En del gör med grädde tror jag? Finns ju ett gäng recpet till det dääärna. Det är gott iaf. Mycket gott.

Östen 2009-03-14 00:45

Det gick åt fem ägg och en halv liter grädde, men så blev det himmelskt gott också :)

Svimfärdig 2009-03-14 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40397)
Det gick åt fem ägg och en halv liter grädde, men så blev det himmelskt gott också :)

Jag knäckte bara i ett ägg förr när jag gjorde det där... Hmm jag får testa med grädde nästa gång jag gör't.

Östen 2009-03-14 00:51

Kan inte ha smakat nåt vidare då eller? Glöm inte att separera äggvitan bara :unsure:

Svimfärdig 2009-03-14 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40402)
Kan inte ha smakat nåt vidare då eller? Glöm inte att separera äggvitan bara :unsure:

Det var jättegott...ju! Var superlängesen jag gjorde Carbonara, det kan vara så att det bara var gulan som åkte i. Det känns mest logiskt och rätt.
Ingen maträtt jag lagar till mig själv bara...konstigt nog. Varför gör jag inte det? :unsure: Måste jag ändra på. Jättelätt att slänga ihop och gott som fan är det ju.

Östen 2009-03-14 01:04

Jag lagade heller aldrig carbonara när jag bodde själv fast det är otroligt gott...men nu gör jag det minst en gång i veckan.

sås på slipsen 2009-03-14 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40404)
Det var jättegott...ju! Var superlängesen jag gjorde Carbonara, det kan vara så att det bara var gulan som åkte i. Det känns mest logiskt och rätt.
Ingen maträtt jag lagar till mig själv bara...konstigt nog. Varför gör jag inte det? :unsure: Måste jag ändra på. Jättelätt att slänga ihop och gott som fan är det ju.

Så här brukar jag göra:

Jag fräser på ett paket bacon i torr panna. När den är brynt och nersmält åker det ner en hackad lök eller två. Detta kryddas med salt och grovmalen svartpeppar. När löken mjuknat klämmer jag i två småburkar Creme Fraiche.
Är jag riktigt inspirerad kan det även hända att det åker i en liten ädelost som får smälta mer i CF:en.
Riktigt gott blir det. :)

Svimfärdig 2009-03-14 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40414)
Jag lagade heller aldrig carbonara när jag bodde själv fast det är otroligt gott...men nu gör jag det minst en gång i veckan.

Ring mig nästa gång! :feedme:

Svimfärdig 2009-03-14 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 40416)
Så här brukar jag göra:

Jag fräser på ett paket bacon i torr panna. När den är brynt och nersmält åker det ner en hackad lök eller två. Detta kryddas med salt och grovmalen svartpeppar. När löken mjuknat klämmer jag i två småburkar Creme Fraiche.
Är jag riktigt inspirerad kan det även hända att det åker i en liten ädelost som får smälta mer i CF:en.
Riktigt gott blir det. :)

Vem fan bryr sig? :unsure: Det gills inte om man inte har en matlåda att bju på! :tunga: (Sjukt sugen på mat nu.)

Så gör jag med...men jag kallar det inte Carbonara då iofs. Och så har jag champinjoner i med. Till detta ska det vara bandspagetti av nåt slag. SÅ JÄVLA GOTT!!!

sås på slipsen 2009-03-14 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 40419)
Vem fan bryr sig? :unsure: Det gills inte om man inte har en matlåda att bju på! :tunga: (Sjukt sugen på mat nu.)

Så gör jag med...men jag kallar det inte Carbonara då iofs. Och så har jag champinjoner i med. Till detta ska det vara bandspagetti av nåt slag. SÅ JÄVLA GOTT!!!

Precis, champinjoner....det var länge sen iofs.
Nu börjar man bli lite hungrig ja..:whistle:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson