![]() |
Citat:
|
Citat:
|
På våran nyårsmeny så stod det plötsligt konstiga tyska likörer. Jag kan nästan lova att den senigaste entrecote hade förbleknat vid sidan av dessa märkliga alkoholprodukter... Jag fick i mig en halv flaska med duktigt mogen rosa blåbärslikör och en halvt dricksglas med en som nästan smakade jordgubb. Det var nog jordgubbssmak för det var såna där korn i som ofta finns i saker som skall föreställa jordgubb eller smultron. Oerhört bizarr dryck! Norrlands Guld och 80% Stroh-rom för resten. Damerna och den manliga gästen fick whisky och lite bättre likör.
|
Citat:
|
Citat:
Du blev full i alla fall och det var väl det viktigaste? För det var väl yrslet du ville åt? |
Nä, det var köpesprit. Skuba Erdbeer heter den, och ja, det var nog yrseln jag ville åt... Just då så kändes det som om det var precis sånt som behövdes för att lindra förkylningar.
|
Citat:
|
Citat:
Är ju 365 dagar kvar (eller är det 364?) till den ju! |
*fortfarande mätt*
Jag hade en jättebra nyårsafton! Fast jag håller på att bli utkonkurrerad av min lillfia, hon rumpade ut och in i köket och hjälpte till, charmade värdinnan (tror jag). Sen somnade jag under sällskapsspelet, och hon ryckte in istället, och jag hörde allt i sömndimman att någon sa att hon är ju mycket bättre än sin mamma. :arg: Maten var jättegod. Lax- eller rostbiffsnittar till förrätt, vilket jag sköljde ner med ett par flaskor mousserande. Sen behövde jag liksom inte dricka mer.... men sen klämde jag lätt fläskfile med champignonsås, med backning, och ananaspaj. Och rödvin. Var nog den trevligaste nyårsafton jag haft, faktiskt. :beer: |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson