![]() |
Kan avrapportera att jag nu lärt mig koka ägg. Tack, fortune m fl.
Jag tog fram äggen ur kylen kvällen innan. Kokade upp en kastrull med mycket vatten. Lade i äggen försiktigt med sked, och började ta tiden. De blev perfekta. Det myckna vattnet gjorde att kokningen inte avstannade när jag lade i dem. Och de sprack inte, troligen pga att de inte var så iskalla. //snart mästerkock |
Hallå.
Idag ska jag göra lax för första gången i mitt liv. Hur gör jag?:sneaky: Jag skulle vilja stoppa in den i ugnen. Vad har man för såsjävla till då? |
Är det en hel laxsida så skulle jag nog salta in den några timmar innan den ska in i ugnen.
Såsen beror på om du vill ha kall eller varm sås och svara inte ca 37 grader snuskfia. |
Det är såna färdigskurna laxbitar.
Kan man krydda med citronpeppar och slänga in dom bara? Såsen vet jag inte hur jag vill ha...funkar bearnaisesås?:unsure: |
Salta och peppra och lägg bitarna i en ugnsform med lite smör.
Gör lite Hollandiesås finns på påse eller ta cremefraiche lite hackat äpple och lite bostongurka och rör i hop. Snabbt och enkelt och barn tycker om det. |
Jag brukar göra en kall sås på majonnäs, creme fraiche, en burk röd rom, lite citron, salt och peppar. Den gillar vi här hemma.
Laxen lägger du bara i en smord form och ställer in i ugnen, ha inte för hög värme för då blir den lätt torr. |
Romsås som du gör den Ulvena brukar jag också göra men jag brukar även få göra varianten med äpple eftersom mina barn inte tycker om rom.
Fiskägg fan va äckligt :blä: |
Mina barn gillar sån fiskmens. Kanske ska testa och göra en sån romsås då.
|
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson