![]() |
Citat:
En bit bröd med smör på? :unsure: |
Ris, kycklingfile från Euroshopper, tikka masalasås från Coop och ett par glas navajas, och så Burken på TV:n som sällskap. En mycket trivsam middag vill jag lova :)
|
Em bit libabröd med ost, so far. Nedsköljd med Yoggi skogsbär. En mandarin.
|
I dag gjorde jag Lasagne det blev himla gott.
Jag köpte också en färdig påse med Cesarsallad den är dyr men god. Det blev tidig middag i dag för vi var hungriga och det var för sent för lunch. |
Jag orkade inte gå ut och handla så det blev quiche med blandsvamp från frysen, lite konjak och rosmarin satte fart på anrättningen. Nu tittar jag på Gordon Ramsay på 8:an
|
Jag ska göra lasagne i kväll. Det känns konstigt att bara laga mat till 3 personer. I stället för ungefär 1 kg. köttfärs lär det räcka med 3-400 gram i dag.
|
Skulle riva parmesan över min mat. Tyvärr upptäckte jag att jag slängt parmesanen, den såg precis ut som en överbliven klump pepparkaksdeg (som alltså ligger kvar).
Kan ju inte riva pepparkaksdeg över de varma grönsakerna :crybaby: |
Citat:
:D |
I dag är jag bortbjuden på renköttsoppa och det ska bli riktigt gott efter alla helger med stabbig mat.
|
Jag har varit förbi ett lite simplare Lidl, ett som ligger i Bergsjön och är sämre sorterat än de andra som jag normalt sett brukar besöka. Men jag kom inte ut helt tomhänt, utan jag hade med mig vansinnigt god sötsur sås på burk, kycklingfiléer och en del annat götta. Det har jag ätit idag. Inte allt götta men väl kycklingen och den goda färdig-såsen. *klappar mig på magen*
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson