Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Idag äter/åt jag... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=43)

Christer 2009-01-04 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 34187)
Jag fick just en bra idé:
jag skall nalla med mig restaurangmatsedlarna på de ställen jag äter, och så skall jag skriva här att jag lagat de rätterna.
Borde låta lagom pretto :proud:

Big Mac & Co? :unsure:

Miriam 2009-01-04 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 34167)
Okej.
Jag föreslår en rösti på en bas av polenta. Blir perfekt.

Jag har aldrig varit med om att någon bräckt mig i köket, åtminstone inte en kvinna.

Om du dessutom tycker att det är roligt att laga mat måste dina vänner vara riktigt bortskämda.

Jag tror att jag är ganska bra på att laga mat men jag blir så fruktansvärt less på att bara äta det jag själv lagat.

Jag skulle tycka att det vore jättetrevligt om någon kom hit med ingredienser och lagade mig en riktigt god middag.

Kickan 2009-01-04 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 34189)
Big Mac & Co?

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 34188)
Fläskfilé med bearnaisesås?

Nä tänkte väl mer på själva språket, på finkrogar.
Det slungas, smörfräses och reduceras och görs kompotter och timbaler så det står härliga till. I menyerna alltså.

Typ: körvelinlidad bajsfilé med smörslungade fjärtar och en sås på reducerat bôs.

skumrask 2009-01-04 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 34191)
Om du dessutom tycker att det är roligt att laga mat måste dina vänner vara riktigt bortskämda.

Jag tror att jag är ganska bra på att laga mat men jag blir så fruktansvärt less på att bara äta det jag själv lagat.

Jag skulle tycka att det vore jättetrevligt om någon kom hit med ingredienser och lagade mig en riktigt god middag.

Jag tycker att det är roligt att laga mat ja men det betyder inte att jag fnyser åt ärtsoppskorvar heller. Det är roligt att laga mat när andra är med, inte så kul att stå vid spisen alltid när man är ensam.

Det där med att ingen bräckt mig var mest lite retsamt. Det är ingen tävling.

Ulvena 2009-01-04 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 34192)
Nä tänkte väl mer på själva språket, på finkrogar.
Det slungas, smörfräses och reduceras och görs kompotter och timbaler så det står härliga till. I menyerna alltså.

Typ: körvelinlidad bajsfilé med smörslungade fjärtar och en sås på reducerat bôs.

Hahaha. :D

Jag bakar pizza idag eller ett stort tunt bröd beklätt med tomater, prosciutto, blåmusslor som sedan får ett rikligt täcke av riven ost, det hela ställs i ugnen 10-15 minuter.
Voila!

Kickan 2009-01-04 17:45

"beklätt", "rikligt täcke av"...

det är rätta takterna!

Miriam 2009-01-04 18:11

I dag blev det tunna Crêpes serverade med en mousse gjord på bär plockade på den Norrbottniska landsbygden.

Alltså pannkakor med hjortronsylt.

Christer 2009-01-04 18:16

Jag funderar starkt på att gå iväg till den lokala pizzerian, för införskaffande av en pizza. :unsure:

selma 2009-01-04 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 34192)

:lol:
Fan det DÄR var roligt.

Sven Hedin 2009-01-04 22:40

Alldeles nyss så festade jag till det med en bit Cuisiniere a pain tillsammans med en liten klick beurre cullinaire.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson