![]() |
Lagat gryta på kycklinglårfilé. Åts med pasta.
|
Några mackor med leverpastej och gurka. Det var Björnekullas gurka.
|
Bruna bönor och mammas köttbullar, jag tycker att dom var trevligare och godare när fru Scan var avbildad på förpackningen...till detta ett glas rioja...
|
Svamprisotto. Svamparna hämtades i skogen i eftermiddags.
|
Tacos, jag slapp laga maten. :)
|
Grillad kyckling, det var flottigt och gott.
|
Söndag: alltså stek. :D
Lammstek med potatisgratäng, sallad (alla tycker att färdigköpt sallad på påse är blä! fick jag höra, när man försöker förenkla saker :mad:), svampstuvning (jag hade plockat svampen) samt vitlöksbröd. Till detta serverades ett vin från SydAfrika, vatten och snuskcola från Lidl. Eftersom jag och dottern gjorde en enkel sockerkaka idag fick man det till efterrätt. Nu kan man gå och sova snart. :) |
Lunch: Ravioli på burk
Middag: Chokladkaka från Fazer |
Citat:
Ska vi träffas och prata kostcirkeln kanske? :D |
Citat:
Burkraviolin är inte så farlig, med lite parmesan och grönsaker till. |
Jag fixade ihop en trevlig liten pastasås ikväll. :)
|
Jag åt pizza. Det var inte godare än vanligt.
|
Det är inget fel på burkravioli det är riktigt gott och om man är riktigt lat kan man värma burken direkt på plattan och äta med sked.
Så kan man göra med Bullens också men då får man äta med gaffel. Sånt äter jag när jag slipper laga mat åt barn. |
:notworthy:
|
Jag har alltid varit svag för burkravioli. Tycker det smakar bra som den är.
Värmer den i kastrull, ibland blandar jag in creme bonjour. Kryddar lite och käkar med sallad och parmesan. |
Citat:
|
Citat:
|
Grillade korv.
|
Idag har det bara blivit skräp
Mc Donalds tidigare idag och nu käkar jag lättsaltade (lövtunna) chips och doppar dem i dip (Fresh Island) :drool: |
Mackor, frukt och paj.
Mata mig! |
Citat:
|
Spagetti och köttfärssås.
|
Citat:
|
Till middag åt vi fläsk med löksås och till efterrätt äppelpaj med vaniljsås. Äpplena var fö från vår trädgård, om en stund ska jag och dottern äta kräftor *sluuuuurp*
|
Citat:
|
Hemgjord lasagna på nötkött med mycket vitlök , parmesan och basilika
så jävla gott |
En nästan oätlig varm korv från Preem och en påse med gräddkola.
|
Jag åt en kôrv mä mos på sibylla, samt räksallad såklart :D
|
I dag har jag ätit några skorpor med smör på men senare ska jag äta älgkalops och potatis.
|
MAXMÅL
:banana: |
Idag brynte jag benfria kotletter i en stekgryta, slog på lite vatten, lagerblad, kryddpeppar och morötter och lät det koka en timma. sen tillsatte jag buljong och grädde och gjorde en gudomlig gräddsås. Tlll detta potäter, iskall mjölk och en knäckemacka :)
|
Kycklinggryta med curry och ris som Ulven lagade, den var inget god men det sa jag inte utan berömde snällt i stället.
|
Jag åt just en sallad med quinoa, rucola, gurka, groddar, tomat och fetaost.
|
Citat:
Jag sitter just nu och äter på min tredje macka. Ska snart sticka! |
Jag åt just gårdagens middag till lunch, pasta med karljohansvamp, paprika, hemodlade tomater och grädde.
Jag vaknar så tidigt just nu, kan inte sova längre än till 5 typ:(. Och då spelar det ingen roll om jag just lagt mig. |
Kaffi
|
Till middag ska vi äta älgfärsbiffar med rösti och svampsås (mest Karl-Johan, lite kantareller som jag har plockat). :proud:
Sallad till och ett italienskt rödvin. (Vet ni hur dyra Karl-Johan är på torget i vilken italiensk stad som helst? Svindyra är de och nu blir det sån sås i Ulvenas familj och svampen var alldeles gratis minsann) :D |
Jag stoppade just i mig en tallrik ris med romsås. Det var nog hög tid att äta upp den där såsen för jag tyckte att det luktade lite ankommet när jag öppnade locket på burken.
|
Jag kan meddela att måltiden var god, dock är skillnaden mellan älgfärs och köttfärs försumbar, fast älgfärsen var inte så dyr.
Svampsåsen/stuvningen var en framgång, som alltid, vill ni veta hur man gör en sån riktigt god så ställer jag gärna upp med att berätta hur man gör. |
Sallad från den turkiska kurdaffären.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson