![]() |
Ojdå... jag har fem här hemma.
Men de är efter mormor och morfar och kommer aldrig auktioneras bort. Kanske om de kommer upp i 10.000 kronor koppen. |
Tycker du helt enkelt skall njuta av dem och använda dem, dock med försiktighet.
Har du mer i gömmorna, efter morföräldrarna? :unsure: |
Någon rostfri kaffekanna från "prinsen".
Sedan två kartonger i källaren med kakfat etc i glas och prydnadsaker. |
Fota gärna porslinet om du får tillfälle. :)
|
Den här assietten åt jag frukost på för ett tag sedan. Har sett dem i antikvitetsaffärer men inget värde som höjer ögonbrynen direkt. Har väl fem-sex stycken.
http://i198.photobucket.com/albums/a...k/IMG_3420.jpg De här är också från Uppsala-Ekeby: http://i198.photobucket.com/albums/a...k/IMG_3422.jpg |
mjo mjo jag ärvde en massa rörstrandsgrejer och gustavsberg alldeles nyligen
och så tog jag om hand en grej som var på väg ned i bingen en urful keramikskål i gulgrönblå spräcklighet med ett smideshandtag på där det stod jasba och ett nr i botten det visade sig när jag gick in på ett tyskt forum att det är en särskilt värdefull liten krukjävel värd flera tusen...hehe den hamnade på toppen i bingen så jag tog med den hem.. kunde gått galet men fan vad ful den är en hel bavariaservis från 50-talet blev det också och den trodde jag var värdefull det fanns en likadan på tardera för 1200:- fast den är jättefin, kommer att använda den när jag serverar soppa för det var en makalöst vacker Terrin.. en lite kul grunka var en smörskirare i gjutjärn från Husqvarna den är jag mest stolt över, vilken fin liten pryttel |
Jag har servis jag älskar. Det är Rörstrand men det går inte att finna i någon jävla katalog. Det finns dessutom 2 serviser med samma namn. Den andra är jätteful.:tjurig:
Dålig stil. |
Vilket namn är det pippi?
|
Citat:
|
Det sägs att om det inte finns något namn så är det inte mästaren utan eleven som har gjort grunkan.. stämmer det..
jag har ett mycket vackert Fruktfat som heter Rörstrands Rialto och eftersom det inte finns signatur så är det elever som har formgivit den kan det stämma ? |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson