![]() |
Fast Såsen har ju rätt i att populära hundraser ofta blir sönderavlade.
T.ex. Dalmatinern var ju väldigt populär ett tag (efter Pongo) och det ledde till en hel del sådana med karaktärsfel. Sånt är jävligt trist. :( |
När man talar om trollen. :o
Kolla vad jag har hälsat på ikväll: Mamma: http://i19.photobucket.com/albums/b2...psen/mamma.jpg Barn: http://i19.photobucket.com/albums/b2...sen/valpar.jpg En lång historia, men mina grannar fick rycka in och rädda den här familjen då ägaren blivit häktad. De hade varit ensamma i två dagar och mamma hund var helt slut. Hon var skitarg först, men när hon såg vilka det var sjönk hon ihop som en sufflé när hon insåg att hon skulle få hjälp. Hon känner dem väl sedan tidigare. Nu har hela familjen fått köttfärs och ligger och sover. :) |
Ah hundvalpar...:)
|
Men vad i helsike. Det är inte klokt att polisen bara häktar en person och låter hundar vara kvar i huset. :mad:
Var samma sak med en som blev häktad här. De lämnade hunden kvar. Där fick den sitta i nio timmar innan någon fattade att personen var häktad. I praktiken borde det innebära att Polisen gör sig skyldig till vanvård av djur, eftersom när de häktar en person tar över ansvaret för denne. På samma sätt som de tar kontakt med socialtjänsten/annan vårdnadshavare om det finns barn hemma i bostaden, borde de ta kontakt med närstående/hundstall i djurfrågor. |
Citat:
|
Själv håller jag på en hel del med hundar och att påstå att det enbart är ett ägarproblem är fånigt.
Självklart har årtionden av avel satt sina spår i hundarna. Allt annat är en försköning av sanningen. Om man påstår att alla hundar kan bli killer dogs så är det iofs kanske en möjlighet (om vi pratar någorlunda stora hundar) men det finns naturligtvis hundar dit kampen ligger närmare än hos andra. Om det inte vore så skulle vi ju tex ha samtliga raser som polishundar tex. Det har vi inte och orsaken är naturligtvis att schäfer eller kanske belgare är bra lämpade för uppgiften. Att man skulle kunna träna upp en kelpie eller en bordercollie (eller kanske tom en amstaff) till att vara polishund är jag övertygad om, men det är förmodligen svårare än att ta en hund som avlats fram i generationer för dylika uppgifter. Ingen skulle väl komma på tanken att valla med schäfer eller belgare om man hade en bordercollie till hands annat än som en kul o spännande grej. Om pitbull har framavlats för kamp ligger det naturligtvis nära till hands att tro att hunden har enklare att trigga än tex en afgan. Vad är det för konstigt med det? Själv har jag belgare. De kan vara ganska skarpa de med å har haft hundar de inte tycker om som de gjort utfall emot. Inte kul när det händer. Man undrar vad det är som händer i deras skallar, men det är väl som på internetforum. Ibland blir man kokt på ngn och delar raskt ut en dansk skalle. /VV |
Citat:
|
Citat:
http://img296.imageshack.us/img296/6...ellejonnd6.jpg /VV |
Citat:
Själv var jag extramatte till f.d kompisens tervar för några år sen. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson