![]() |
Citat:
Nyckelordet är sött. Varm fruktsallad, Sockercoating på kalkonen, sweet potatos, söta såser. Rätt vidrigt faktiskt. |
Citat:
|
Oj blir riktigt hungrig av att läsa den här tråden. Någon som är sugen på stuvad kanin? Här i Sthlm skuttar dom små söta liven omkring överallt i parker och t.om intill klarastrandsleden. Och säkert går det även att använda pälsen till någonting kanske ett sadelöverdrag.
|
Citat:
Både kanin och hare låter för mig som alldeles utmärkta "matdjur". Inget knepigt över det, bara gammalmodigt kanske. |
Citat:
Och nej Kickan. Sweetpotatoes är inte gott. Prova och gör mos av dem, du hittar säkert knölarna i en välsorterad mataffär. |
Citat:
Tänk varm tårta. |
Jag tycker att amerikansk thanks-giving mat kan vara rätt god, inklusive sweet potatoes.
I övrigt har jag sett ett italiensk recept på mås. Pasta med mås och ärtor tror jag det var. Jag tror jag skall köra på varmslakt, om man tillagar anden innan rigor mortis inträder så skall den nog vara mör. |
Om man fryser in ett djur som har rigor mortis, är det då fortfarande stelt när det sedermera har tinats upp?
|
Rigor mortis.
Fucking gross. Gör som Hitler och ät en morot. |
Jag har sett 1600-talsbufféer uppdukade på muséer. Där tronar det ofta svanar på bordet.
Borde vara en lite större utmaning att fånga en sån, än en liten and. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson