Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Vart styr du kosan på semestern? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1348)

CodeMAN 2012-09-10 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52136)
Världsmetropolen Borås är ju lååångt bort!

I morgon börjar min road trip. Ska inleda med att göra några outletshopping-stopp och sen Kärringrundan (minus GeKås i Ullared, det orkar jag inte med). Färden fortsätter mot Lysekil. Räkmacka i Smögen hoppas jag också hinns med.

Tips på outlets utanför Stockholm?

Det finns ju en "outlet" i Barkaby, om man nu kan kalla det så.

Kickan 2012-09-11 05:34

De gjorde reklam på teve igår för "Sveriges största outlet", i Vingåker. Den kollar jag härmed in (online).

Sven Hedin 2012-09-12 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 52139)
Tips på outlets utanför Stockholm?

Det finns ju en "outlet" i Barkaby, om man nu kan kalla det så.

Det finns en konstig i Kungsbacka där åtminstone jag aldrig har hittat nåt billigt. Freeport heter stället.

Kickan 2012-09-25 17:22

På Freeport köpte jag ett par CAT boots i helgen. Helt age inappropriate förstås, men vad sköna de är.

Gullan 2012-10-07 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 52141)
De gjorde reklam på teve igår för "Sveriges största outlet", i Vingåker. Den kollar jag härmed in (online).

En mig närstående har tokdissat Vingåkers Outlet som dålig. Men har man vägarna förbi (vilket jag hittills aldrig haft) så kan väl stanna till. Lite shopping har väl ingen dött av?

Gullan 2012-10-07 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 52145)
På Freeport köpte jag ett par CAT boots i helgen. Helt age inappropriate förstås, men vad sköna de är.

Age inappropirate är helt rätt. Jag har shoppat ett par såna där supertajta brallor som ska korva sig lite nere vid foten. Snudd på tjats alltså. Och jag är inte 18. :cool: Vem f*n bryr sig?

Kickan 2013-09-07 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 52147)
En mig närstående har tokdissat Vingåkers Outlet som dålig. Men har man vägarna förbi (vilket jag hittills aldrig haft) så kan väl stanna till. Lite shopping har väl ingen dött av?

Kom på att jag faktiskt hade vägarna förbi Vingåker i somras. Kollade in outleten från utsidan men gick aldrig in, oklart varför. (troligen var den stängd).

Men det var en rätt fin trakt, den därikrokarna. (försöker återknyta till trådtopic)

Gullan 2013-09-18 06:46

Har nu varit på Vingåkers Outlet. Var inte i shopping-mode men hade jag varit det kunde det ha blivit dyrt. Det var ju för sjutton skitbra!

Gullan 2015-08-03 04:36

Funderade på en Ullareds-roadtrip men hörde att, tack vare den här sommaren har det varit väldigt välbesökt. Alltså inte riktigt min grej då. Inte för att jag behöver ha stället helt för mig själv men inte vill jag stå i jättelånga köer för att komma in och inte vill jag trängas alltför mycket. Det får anstå till ett annat år, kanske?

Sven Hedin 2015-08-03 23:23

Jag skall åka till Wuppertal och kolla på gjutjärn och nitade metallkonstruktioner. Kanske att jag försöker leta rätt på Udos geburtshaus också.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson