![]() |
Caesarsallad och grillade revbenspjäll.
Efter det några after eight. Har ont i magen av all mat...blurp. |
Hamburgare, de jag åt var gjorda av halalslaktade lamm.
Man vill ju vara PK och inte såra någon. :proud: (Jag åt dem för att jag föredrar lamm framför nöt och hur de är slaktade skiter jag faktiskt i). :D |
"Halal" betyder bara att de är tappade på blod medans hjärtat slår. Så går det till i alla slakterier även våra egna. Det som skiljer är "kosher" vilket innebär att djuret inte får vara bedövat när slaktmasken sätts, för då blir det ett märke på djurkroppen, vilket inte är OK för de heliga som förmodas äta köttet.
|
Citat:
Jag åt det ju bara för att det var lamm, som jag sa skrev så bryr jag mig inte så mycket, äter man kött så är det ju slaktat. |
Det är gott med lamm du. Jag gillar det, och finns det på matsedeln så brukar jag ta det. :)
|
Citat:
Ska man se det miljömässigt så är lamm bra mat, så jag verkar miljövänlig fast jag egentligen äter det jag tycker är gott.:D |
Mmmmm... Och sen så får det gärna vara lite blodigt.
|
Till middag blev det en pizza Tropicana. Ja, jag vet att det finns folk som tycker att det är perverst med banan på pizza, men det skiter jag i. :tunga:
|
Pizza so far. Med oxfilé och gorgonzola
|
Idag har jag sänkt ett julbord modell större, på en av stans bättre restauranger.
Maten var säkert suverän, men kötiden, och fetthalten, och mitt vankelmodiga hjärta, gjorde att jag var proppmätt redan efter två turer. Något säger mig att restaurangerna tjänar grymt på julborden. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson