![]() |
Räkor, mogna räkor, som har legat i frysen sen vi hade kräftskiva i höstas. När dom tinade så kändes en liten amoniakdoft men smaken var fin och nu är dom slut.
|
Tacos massor med tacos blev det i dag och det var himla gott eftersom det var ganska länge sen vi åt det.
|
Du hade alltså låtit köttfärsen och det där ligga till sig?
|
Självklart köpte köttfärsen i torsdags stekte upp den i går och lät den gotta till sig i gjutjärnsgrytan över natten.
Sen hade jag tur och hittade avocados som var så där gosigt övermogna. |
Svart stenbitsrom med gräddfil, rödlök och citron. På en bit mörkt bröd. Det är svennigt men det är jävligt gott.
|
Forell med citron potatis och grönsaker. Men ugnskiten krånglade förståss igen.:(
|
Rotsakslåda med champinjonstuvning. Jag lär stinka ordentligt, fem vitlöksklyftor... det räcker till matlåda i morgon. :feedme:
|
Vi ska äta Chili con carne. Jag slipper laga maten idag för sånt gillar Ulven att pyssla med.
:) |
Rotsakslåda med champinjonstuvning, kan väl aldrig vara gott!? Låter som något som en dietist inom äldreomsorgen hittat på.
Jag skall steka lövbiff med persiljesmör, hemgjorda pommes frites till. Det är mat för en karl! |
Pannbiff, mos och gräddsås :tunga:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson