Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Idag äter/åt jag... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=43)

CodeMAN 2008-12-06 19:53

Risotto med räkor (jag), och torrfoder och några räkor som blev över (Diesel). :)

Ulvena 2008-12-06 20:54

Allt utom 2 potatisar blev uppätet och då var det ändå 4 (!!!) fiskblock a´ 400 gram samt 25 potatisar.

Fatta hur mycket tonåringar äter.

Mröff 2008-12-06 20:58

JESUS....:o

Det blev nuggets till middag här.

Ulvena 2008-12-06 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 31808)
JESUS....:o

Det blev nuggets till middag här.

Det är faktiskt fascinerande att se, de bara öser in.
För ett par år sen (eller 4-5 dåra) kunde jag göra köttfärssås på 500 gram köttfärs och det räckte gott och väl, idag krävs 1 kilo.
Jag gjorde ju lasagne på kycklingfärs (1,2 kg) utspätt med massor av grönsaker och rotfrukter, det sa bara slurp så var det slut.:unsure: Till åtta personer då men ändå.
Alla tonårsföräldrar borde få extra matpengar från staten, de äter mig ur huset. :unsure:

CodeMAN 2008-12-06 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 31810)
Alla tonårsföräldrar borde få extra matpengar från staten, de äter mig ur huset. :unsure:

Tonårsbidrag? :D

Någrå år sedan försökte jag med "papaledighet" för att skaffa en valp. En stor grupp av befolkningen ignoreras tydligen av staten, bl a tonårsföräldrar och hundälskare...

Ulvena 2008-12-06 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 31811)
Tonårsbidrag? :D

Någrå år sedan försökte jag med "papaledighet" för att skaffa en valp. En stor grupp av befolkningen ignoreras tydligen av staten, bl a tonårsföräldrar och hundälskare...

Man får ju pengar från CSN till tonåringar som går på gymnasiet men fatta hur mycket de äter. :o

Sen kommer tre extra ungar, herregud min matbudget är nästan nere på 0 för att hålla dem mätta, tom den 17-åriga flickan äter rejält.

Fatta hur dyra tonåringar är, ni som inte har barn ännu bör lägga undan för den tiden.:D

CodeMAN 2008-12-06 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 31812)
Fatta hur dyra tonåringar är, ni som inte har barn ännu bör lägga undan för den tiden.:D

Jo, jag fick minnas hur mycket jag själv åt som tonåring. Jag vägde aldrig mer än 70-72 kg, trots att jag åt hur mycket som helst (jag är 179 cm). Då menar jag flera omgångar per måltid. Först när jag blev 25-26 började gå upp i vikt.

Min syster är 38, och hon fortfarande kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Folk tror att hon är 22. :\

Jag var precis på affären för att handla cig. Hittade en dryck som hette "farfars svagdricka". Den smakar... hmmm. annorlunda. Julmust/julöl/något annat skumt. :D

CodeMAN 2008-12-06 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 31818)
Jag var precis på affären för att handla cig. Hittade en dryck som hette "farfars svagdricka". Den smakar... hmmm. annorlunda. Julmust/julöl/något annat skumt. :D

Farfars svagdricka smakar urkig. Någon som vill ha en öppen flaska? Har bara druckit ett glas ur den. :)

Ulvena 2008-12-06 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 31818)
Jo, jag fick minnas hur mycket jag själv åt som tonåring. Jag vägde aldrig mer än 70-72 kg, trots att jag åt hur mycket som helst (jag är 179 cm). Då menar jag flera omgångar per måltid. Först när jag blev 25-26 började gå upp i vikt.

Min syster är 38, och hon fortfarande kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Folk tror att hon är 22. :\

Det är fascinerande, dessa smala eller muskulösa tonåringar bara vräker i sig mat, fattar inte hur de kan äta såna kopiösa mängder och ändå vara trådsmala.
Så minns jag inte att det var när jag var tonåring.:(

Det är ingen som tror att jag är 22 fast jag är ju inte 38 heller utom i klädstorlek . :D

Pomperipossa 2008-12-06 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 31804)
Jag gör fiskgratäng med kokt potatis, sallad, remoladsås och citron.

När du ändå håller på, kan du duka åt en till? ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson