![]() |
Citat:
|
Min nyårsmeny är klar och (nästan) inhandlad:
Rostat bröd med Skagenröra och räkor. Sparris inlindat i prosciutto. Lammfilé med rösti och vitlöksås. Hjortron/Jordgubbsparfait med björnbärsmarmelad och passionsfrukt. Måste åka och handla några saker till i morgon. :mad: Känns konstigt att inte fira nyår med alla barnen, de två äldsta reser till Warszawa i morgon och stannar en vecka. :( |
Jag har en burfångad hummer från bovallstrand i frysen som jag köpte av en gubbe på orust. Men den skall jag nog inte äta i morgon.
Nä, det blir nog någon buffé av något slag för jag är bortbjuden, jag råkar veta att den innehåller lax och oxfilé och en massa röror eftersom jag råkade vakna upp i värdinnans säng i morse. Hon jobbar på tv4, minsann. Fick höra massa löst skvaller som inte når nyheterna:evilgrin39: |
Jag är bortbjuden och vet inte vad som bjuds förutom att det är en trerätters. Jag tänker dyka upp, lagom salongsberusad och uppsnofsad till tänderna och svulla som ett as. Jag har varit nära döden i sex dagar och inte ätit nåt som inte smakat snor under hela julen så jag är Utsvulten.
|
Jag funderar på ifall jag skall ta och bjuda på plommonspäckat med såna där läskiga stuvade rotsaker som man gör i ugnen. En osötad fräsch musselparfait som förrätt.... Mmmmm, det där blir nog bra.
|
:lol:
|
Har inte riktigt menyn klar men funderar på bruna bönor och bajsinbakad lammrfile till huvudrätt, ostron kanske skulle passa ypperligt som förrätt, såväl konsistens som smak påminner ju om snorklasor nära fryspunkten.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson