Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Farbror Barbro och Sofi Fahrman (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Snart dimper årets feta IKEA katalog ner i brevlådan (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=415)

Ulvena 2009-01-11 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 34779)
Hatar kataloghelvetet. :tunga:
Vi lägger ner IKEA tycker jag.

NEJ, utan IKEA inget Sverige.

Svimfärdig 2009-01-11 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34781)
NEJ, utan IKEA inget Sverige.

Men...hmm...nehe... Ok.

Sven Hedin 2009-01-11 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 34779)
Hatar kataloghelvetet. :tunga:
Vi lägger ner IKEA tycker jag.

Katalogen är OK, precis som deras varmkorv, men att åka dit för att handal eller GUD FÖRBJUDE gå omkring och titta är någonting av det jävligaste som finns.

Ulvena 2009-01-11 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 34785)
Katalogen är OK, precis som deras varmkorv, men att åka dit för att handal eller GUD FÖRBJUDE gå o utan manmkring och titta är någonting av det jävligaste som finns.

Nej Sven, det är loligt att gå runt och titta, fast utan en man som sällskap, IKEA är det bästa Gud gav oss.

*Tänk på varmkorven och glassen*
:D

Sven Hedin 2009-01-11 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34788)
Nej Sven, det är loligt att gå runt och titta, fast utan en man som sällskap, IKEA är det bästa Gud gav oss.

Just det där har jag försökt implementera här hemma (i väldigt många år och omgångar) eftersom jag ju vet att det ligger till precis så som du beskriver. :)

Svimfärdig 2009-01-11 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 34785)
Katalogen är OK, precis som deras varmkorv, men att åka dit för att handal eller GUD FÖRBJUDE gå omkring och titta är någonting av det jävligaste som finns.

Slöseri med papper imo. Ska jag ha nåt så kollar jag nätet.

Gå och titta gillar inte jag heller för man hittar alltid NÅT man eg. inte behöver eller har råd med.

Så, LÄGG NER IKEA! :whistle:

CodeMAN 2009-01-12 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 34799)
Slöseri med papper imo. Ska jag ha nåt så kollar jag nätet.

Hmm, samma här. Dessutom innehåller katalogen en väldigt liten del av utbudet, det går inte att använda katalogen som underlag när man ska leta efter nya idéer.

Transport kostar dessutom inte så mycket, man kan kika runt i ett varuhus, för att sedan be dem skicka hem kalaset. Jag betalade 500 kr för transport av en säng, med sängstomme, bädmadrass, osv, som kostade 8-9000 kr.

Ulvena 2009-01-12 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 34850)
Hmm, samma här. Dessutom innehåller katalogen en väldigt liten del av utbudet, det går inte att använda katalogen som underlag när man ska leta efter nya idéer.

Transport kostar dessutom inte så mycket, man kan kika runt i ett varuhus, för att sedan be dem skicka hem kalaset. Jag betalade 500 kr för transport av en säng, med sängstomme, bädmadrass, osv, som kostade 8-9000 kr.

Det är roligt att bläddra i katalogen ju.
IKEA är nåt av det bästa Sverige (:unsure:) fått fram.

:)

CodeMAN 2009-01-12 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 34853)
Det är roligt att bläddra i katalogen ju.
IKEA är nåt av det bästa Sverige (:unsure:) fått fram.

:)

Det svåra med nätet är att hitta de nya produkterna, som alltid får en bättre placering i katalogen.

Ett tag sen tyckte jag att det var lite löjligt att mitt hem såg ut som ett IKEA-varuhus, men det skulle oerhört mycket tidskrävande att samla alla möbler genom att resa runt i stan och kolla en massa varuhus. Hos IKEA kan man väl hitta nästan allt.

Mröff 2011-08-10 22:49

Jag måste klaga på den där mattan som ser ut som en stor prick.
Den har missfärgat mitt badrumsgolv. :mad:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson