Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Drömresmålet (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=392)

sås på slipsen 2008-10-21 23:32

Sånt här gillar jag: romerska ruiner.
http://lexicorient.com/tunisia/photos/dougga03.jpg

Och om ett par veckor är jag med fru Sås där i Dougga (Tunisien) och kikar..:veryhappy:

Mröff 2008-10-21 23:39

Det låter skitroligt Sås. I Tunisien finns fräna grottbostäder ute i öknen, där de spelade in en Star Wars-film. Ett häftigt, varmt ställe. När jag var där var det kring +50 grader. Bara det var en upplevelse.

sås på slipsen 2008-10-21 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 25554)
Det låter skitroligt Sås. I Tunisien finns fräna grottbostäder ute i öknen, där de spelade in en Star Wars-film. Ett häftigt, varmt ställe. När jag var där var det kring +50 grader. Bara det var en upplevelse.

Gah! Så varmt blir det lyckligtvis inte i November.
Men kul ska det bli!

Gullan 2009-09-23 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 10853)
Dagge och jag ska åka på en drömresa nästa år. Vi läser på för fullt och just nu lutar det åt Mauritius. Kom idag på att jag kanske skulle fräscha upp franskan och gå en kvällskurs i höst. :kaffe:

Nu har det blivit nästa år och snart är det dags. Bara några veckor kvar. :w00t:

Så här kommer det att börja.

På kvällen åker vi till Arlanda och bor på hotell. 06.40 tar vi morgonflyget till Paris. Från CdG tar vi tåget in till Paris och tar oss till Place Concord. Tittar österut på Louvren, västerut på Champs Elysee och Triumfbågen och sedan en promenad längs Seine till Eiffeltornet, biljett till plan 3, titta lite på utsikten och sedan ner igen. Lunch någonstans och sedan tillbaka till Gare du Nord för tåg tillbaka till CdG. 16.40 går nattflyget vidare. 06.00 (lokal tid) landar vi på The Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport. Där väntar en taxi och den långa transporten tar slut.

Den blir verklighet, drömresan. :veryhappy:

Christer 2009-09-23 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 48363)
Nu har det blivit nästa år och snart är det dags. Bara några veckor kvar. :w00t:

Så här kommer det att börja.

På kvällen åker vi till Arlanda och bor på hotell. 06.40 tar vi morgonflyget till Paris. Från CdG tar vi tåget in till Paris och tar oss till Place Concord. Tittar österut på Louvren, västerut på Champs Elysee och Triumfbågen och sedan en promenad längs Seine till Eiffeltornet, biljett till plan 3, titta lite på utsikten och sedan ner igen. Lunch någonstans och sedan tillbaka till Gare du Nord för tåg tillbaka till CdG. 16.40 går nattflyget vidare. 06.00 (lokal tid) landar vi på The Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport. Där väntar en taxi och den långa transporten tar slut.

Den blir verklighet, drömresan. :veryhappy:

Jag är inte - säger INTE - avis. Inte ett dugg. Jag lovar. :mad:

Gullan 2009-09-23 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 48364)
Jag är inte - säger INTE - avis. Inte ett dugg. Jag lovar. :mad:

Så skönt då! :) Avundsjuk är så jobbigt att vara. Jag vet, är en smula avundsjuk på mig själv faktiskt.

Christer 2009-09-23 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 48368)
Så skönt då! :) Avundsjuk är så jobbigt att vara. Jag vet, är en smula avundsjuk på mig själv faktiskt.

:tunga:

Gullan 2009-09-23 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 48369)
:tunga:

:pash:

Christer 2009-09-23 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 48373)

Ja ja ja, jag kan inte motstå kramar. :veryhappy:

CodeMAN 2009-09-24 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 48373)

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 48375)
Ja ja ja, jag kan inte motstå kramar. :veryhappy:

När vi ändå pratar om resor: GET A ROOM! :p

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson