Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Ännu en hund ihjälbiten av en kamphund (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=261)

LillaLasse 2008-07-21 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 6233)
Okunnig och tramsig? Jag refererar ju bara en dagsfärsk händelse.
Och själva kärnan i diskussionen är ju huruvida hunden är frisk eller inte.
Får man inte prata om sånt?

Släpp sargen och kom med i matchen. ;)

Klart hunden INTE är frisk. Det är ju det jag försökt säga i två timmar nu?

:D

*Släppt sargen*

sås på slipsen 2008-07-21 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av LillaLasse (Inlägg 6235)
Klart hunden INTE är frisk. Det är ju det jag försökt säga i två timmar nu?

:D

*Släppt sargen*

Bra där. :p

Nä, jag tror inte heller det. Tragiskt. Det är verkligen en jättemysig hund annars.

LillaLasse 2008-07-21 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 6238)
Bra där. :p

Nä, jag tror inte heller det. Tragiskt. Det är verkligen en jättemysig hund annars.

Den kan vara hur mysig den vill men den ska inte leva. Tyvärr och allt sånt men sådana hundar ska få vila hur jävligt det än känns. Bättre både för hund och ägare.

pippi 2008-07-21 22:59

I den här frågan står jag på Lasses sida. För den är rätt.

Vill bara tillägga att pitbulls är den osötaste rasen jag vet. Gud så fula.

LillaLasse 2008-07-22 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 6291)
I den här frågan står jag på Lasses sida. För den är rätt.

Vill bara tillägga att pitbulls är den osötaste rasen jag vet. Gud så fula.

Tänker inte förhäva mig gentemot nån annan i den här frågan men det känns bra att få medhåll faktiskt. För jag har rätt i den här frågan. Jag hatar populism i alla dess former och den här utskällda rasen är faktiskt inget annat än en doggtyp kombinerad med terrier.

Dvs ettriga och drivande hundar med ett hjärta av guld. Dom är faktiskt inte "osöta" alls utan riktigt gulligt charmiga. När Blondie dör ska jag skaffa en ljusbrunt tigrerad Pit eller Amstaff som ska heta Puh.

Kristen Etik och Moral 2008-07-22 01:15

Jag vet inte ett smack om hundar men rent utseendemässigt så är ju Pitbulls riktiga bad asses. Som små kompakta tanks. Jag gillar dem på så sätt.

Jag lutar nog åt Lasses håll vad gäller sakfrågan också eftersom han verkar ha koll, men jag själv har för bristande kunskaper för att våga ge mig in i detta getingboet.

LillaLasse 2008-07-22 01:23

En sån här vill jag ha som nästa hund. Fått för mig att Amstaffen ofta är mer högbent än Pitbullen och det gillar jag. Kommer nog aldrig överge Schäfern men när min hund går bort så skaffar jag nog en Amstaff-valp faktiskt.

http://www.amstaff.se/bilder/display...pn&cat=0&pos=3

sås på slipsen 2008-07-22 01:40

Citat:

Ursprungligen postat av LillaLasse (Inlägg 6317)
Tänker inte förhäva mig gentemot nån annan i den här frågan men det känns bra att få medhåll faktiskt. För jag har rätt i den här frågan. Jag hatar populism i alla dess former och den här utskällda rasen är faktiskt inget annat än en doggtyp kombinerad med terrier.

Dvs ettriga och drivande hundar med ett hjärta av guld. Dom är faktiskt inte "osöta" alls utan riktigt gulligt charmiga. När Blondie dör ska jag skaffa en ljusbrunt tigrerad Pit eller Amstaff som ska heta Puh.

Stopp och belägg.
Det du skriver gäller säkert i stort, och just nu - eller igår.
Men som för alla raser som blir populära, så går det åt helvete. Collien förvandlades från lugn vallhund till toppstörd ras på ett fåtal år när Lassie blev poppis. Nu är det Chihuahua som är på väg att ta stryk. Schäfern var överavlad på sjuttiotalet, och sviterna av det ser vi fortfarande i form av ärftliga ledproblem och allergier.
Det handlar mycket om att kennlarna avlar på de rätta egenskaperna - något som långt ifrån är fallet.Nu är amstaffen så poppis att många ägare försöker få valpar till salu. Och då tar man till vilka ex som helst som finns tillgängliga vilket oftast inte är till förmån för genpoolen. Och avlar man dem för att få fram extra skarpa hundar så...

Så: Varningsklocka för amstaff. Inte för risken att den ska vara knäpp utan för att det kan komma genetiska defekter....

Mröff 2008-07-22 10:14

Ja fy helsike.
Den dagen de avlar fram en stor Jack russell-terrier, då är vi människor rökta.

Såg en liten film där de skyddstränat en JR...den släppte inte... :D

Mröff 2008-07-22 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral (Inlägg 6162)
Titta Kickan! En till som "flippar över".
Jag är inte den enda bråkstaken här faktiskt. :D

Nu får du be Kickan om ursäkt. Jag hittar inte en enda bokstav som handlar om hundar i detta inlägg. Så det så!
Skäms på dig, vuxna karl... /Fröken.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson