Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Volvo 245 (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Bilägartyper (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=135)

sås på slipsen 2008-07-14 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 3355)
Ingen aning, men den där Adenauer-kombin är nog från tiden. Det är säkert den där belgiska karossfirman som byggde Safari-190 som ligger bakom den. Men fan vad sugen jag är på en sån där bull-pickup... Jag såg en som var byggd på W136, alltså 170 med friliggande skärmar och grejor, som var till salu nere i Skåne för ett par år sen. Ett oerhört ha-begär infann sig då.

Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken. :D
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..

Sven Hedin 2008-07-14 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 3450)
Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken. :D
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..

Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar. :)

sås på slipsen 2008-07-15 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Troell (Inlägg 3479)
Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar. :)

Ska ha det i åtanke. :)

Just nu är det mest aktuellt med garage. Jag sitter och ritar på ett just nu..

Mröff 2008-07-15 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3322)
Idag träffade jag "öh, har jag parkerat på mc-parkering, men, det skiter jag väl i, höhöhöh!"-typen. Han hade parkerat över heeeela mc-parkeringen, det fanns inte plats för en enda hoj.

Jag gick, öppnade hans dörr, bad honom att inte sticka iväg någonstans så att jag skulle hinna ringa till trafikkontoret och be dem att skicka en patrull som kunde skriva en p-bot.

Men neeeej, han ville inte vänta... :mad:

Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.

Själv blir jag alltid lika irriterad på MC-parkeringarna. De står bara där helt tomma, ofta bra placerade, medan vi bilister vi som ibland råkar låna en bil får cirkluera minst 30 minuter i denna stad innan vi hittar parkering, såvida man inte vill betala 230 kronor för 3 timmar. :rant:

Sven Hedin 2008-07-15 08:38

Uppe i Götene så har dom en KD-ledarmot som åker runt och smygfotograferar felparkerare. Jag är nästan säker på att han hade lagt ut en bild på en motorcykel som bredde ut sig lite väl mycket på en sån där ruta. Ett sånt oskick!

CodeMAN 2008-07-15 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 3528)
Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.

Idag träffade jag inga konstiga typer. :|

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar? :tjurig:

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort... :cool:

Mröff 2008-07-15 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3540)

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar? :tjurig:

Varför i helsike. Ni borde få betala för kvm på hela parkeringsrutan.

:rant:

Gullan 2008-07-15 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3540)
Idag träffade jag inga konstiga typer. :|

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar? :tjurig:

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort... :cool:

Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.


:whistle:

CodeMAN 2008-07-15 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 3563)
Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.


:whistle:

Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden. :whistle:

Gullan 2008-07-15 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av CodeMAN (Inlägg 3566)
Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden. :whistle:

Flytet förstörs, flytet i kommunikationen. Chattråden, bah! :tjurig:

Jag är en bilägartyp. Tant i liten röd bil. Vem vågar beskriva den... :devil:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson