![]() |
Jag är inte arg...... vart får du det ifrån?:unsure:
Jag är fullt medveten om statsskicket i thailand och andra semesterländer. Det jag menar är att det känns förmätet att tillskriva folk så lite intelligens att man inte förstår det. Visst finns det idioter men jag tror att svensken i det stora hela taget är ganska upplyst om världen runt om oss. Och att folk som själva inte vill/kan/orkar (eller whatever reason) reser ska peka finger och ha det som nåt slags alibi att klanka ner på andra tycker jag är dåligt. Vi kan väl vara överens om att man kan angripa problem på olika sätt? |
Citat:
Du är ju lika knäpp som jag trodde............ me like :heart: |
Citat:
Jag skiter fullständig i var folk åker för att semestra men att tro att just Thailand är ett fint land är ju bara idioti. Du kanske visste det, jättebra men det är ett land som behandlar folk illa. Svenskar i allmänhet tycker bara att Thailand är varmt, billigt och trevlig, det kanske inte de som bor där tycker?:unsure: |
Hur vet du att svenske i allmänhet tycker så? Har du gjort en undersökning i frågan?
Och om du har rätt kan jag bara konstatera att folk jag omger mig med isf är svensken i "o-allmänhet" edit Dessutom gillar jag inte din nedlåtande ton. Så du har sett orättvisan på nära håll OCH fattat att det var orättvisa...... så klarsynt av dig sorry nu var jag nedlåtande..... my bad |
Selma. Min irritation var att semestrande svenskar ojade sig över att deras semester stördes av den dagliga verksamheten i en diktatur.
Som jag skrev tidigare: Men kanske är genomsnittssvensken så okunnig att man inte förstår? Vet man var man åker och vad man kan tänkas stöta på så okej. Men att åka till en diktatur och bli förskräckt eller ens förvånad när diktaturen visar sitt fula fejs. Korkat! Jag stötte på en vanlig svenssonkvinna på jobbet. Hon var i Venezuela i höstas... hon hade inte en susning om statsskicket. |
Jag har fina bilder på div maskingevär, bevakningshelikoptrar och taggtråd från Israel.
Just Betlehem på Västbanken var väldigt bevakat, med sandsäckar och taggtråd inblandad. Även vaktposter med prickskyttar fanns där. Skolklasserna i gamla stan i Jerusalem gick omkring med vakter utrustade med maskingevär. Gränsen mot Medelhavet patrullerades med några helikoptrar som ständigt åkte fram och tillbaka. Var lite svåra att fånga på bild, då teleobjektivet inte var med. Det kändes väldigt fridfullt och mysigt....:whistle: |
Citat:
Men det ligger ju i Sydamerika så en hygglig gissning hade ju varit att hon semestrat i en ganska så ordinär militärdiktatur. Flottiga killar med Wayfarer som kallar sig för general och har översta knappen oknäppt... en klassiker. Det hade jag dragit till med ifall någon hade frågat mig. MEN så googlade jag på Venezuela och där verkar dom ju hålla sig med en helt vanlig president, som naturligtvis är korrumperad och eländig, det måste han ju nästan vara (han är ju fan mestis eller nåt), men dom hade allmänna val, folkomröstningar och allt det där. Edit: Jag kommer att tänka på den där Hassan-sketchen där Fredrik Lindström har varit på semester och fotodokumenterat när han trippat upp ett par finska städerskor på rökheroin och satt på "ståfrallan Ahmed" i röven. :tihihi: |
Ja, personligen skiter väl jag i statsskicket dit jag åker. Mitt mål är ju att ha semester och ikläda mig en maktposition över servicepersonalen jag normalt inte åtnjuter. Det är snarast bättre om jag åker till en riktigt brutal diktatur; där vet slöddret vad som gäller och är vana att bli hunsade med. :cool:
|
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson