![]() |
Citat:
|
Till middag blev det en specialare: Kycklingfile med potatistärningar, wokgrönsaker och rismix tillagat i ugnen och sedan en färsk tomat att lägga på tallriken Det var jättegott och rekommenderas varmt för det är så enkelt att laga. Lägg allt utom tomaten i en folieform, in i ugnen på 200-225 grader i ca 35-40 minuter, rör om potatisen och grönsakerna lite så att de blir varma runt om och sedan är det bara att ta ut formen ur ugnen, dit med tomaten och äta direkt ur formen för att spara på disken :)
|
Spenat och skinka. Till matlådan i morgon blir det spenat och lax. Spenat är gott.
|
Jag har ätit en 150g hamburgare och två korvar med bröd. Alldeles strax så tänker jag äta en tallrik mognad potatisgratäng med fläskfilé och ett par varmkorvar till.
|
HAMBURGARE! Jävlar vad längesen jag åt det.
Här blir det spagetti med ketchup. Nam nam... :( |
Citat:
Nu blev jag sugen på spagetti och köttfärssås bara därför, jag tror jag ska springa in och köpa en burk köttfärssås när affären har öppnat :feedme: |
Inga pengar, ingen sås. :(
|
Igår åt jag chokladpudding för första gången på säkert tio år. Riktigt krämig och brunt smakrik, hade nästan glömt hur gott det är :)
|
Chokladpuddig is the shit (i dubbel bemärkelse).
Tyvärr blev det ingen palt uppe i norr, för jag var inte sugen. Det är i det närmaste katastrof. :| |
Värmer upp lax och ris sedan i lördags (tror och hoppas jag), det får bli lunch.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson