Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   h@XX0r och teknik- och spelstofiler (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hur nördar klär sig... (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=918)

Svimfärdig 2008-11-22 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 30432)
Svimmis: Jag hittade ingen riktig bild på oss...får göra ett nytt försök. Håller med om fettiga håret och brillorna. :(

Ja en nyare bild på den ena av dom. Hippiestuket hon har lutar lite åt nördhållet tycker jag. :D

CodeMAN 2008-11-23 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av N.E.R.D (Inlägg 30169)
Det finns mycket töntar som kan förväxlas med nördar, då de har samma klädstil.

Men töntarna har inget intelligenskapital, men de surfar på att folk tror de är smarta

Hepp, helt sant.

Det är "geeks" och "nerds" som vi pratar om. Men eftersom det inte finns ett ord på svenska som motsvarar "geek" så fick tråden heta "hur nördar klär sig".


Här är en bättre förklaring på skillnaden:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Geek

Citat:

Skillnaden mellan geek och nörd är oklar och omstridd. En geeks intressen är nästan alltid rent intellektuella, medan en nörd kan vara intresserad av till exempel idrott.

I vissa sammanhang har geek nästan entydigt kommit att betyda datanörd. För att förtydliga detta skrivs ordet ibland som "g33k". 3:or istället för E:n är en del av datanördspråket leet, eller 1337 som det skrivs.

Således är "geek" mer av en subkultur som omfattar intresse för academica, medan "nerd" är mer av en personlighetstyp.

CodeMAN 2008-12-02 00:16

;)

http://www.devicepedia.com/wp-conten.../geek-girl.jpg

Mröff 2008-12-02 00:27

Jag kan läsa det där.

Som om det vore någon nyhet att jag behöver ligga...:dummajag:

Svimfärdig 2008-12-02 01:52

Hahahahaa!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson