Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   MC-bögeri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Trike (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=880)

Mröff 2008-11-09 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28385)
Jag är inte värst sugen på en trike, men jag skulle gärna svetsa ihop en bara för att på enkelt vis kunna använda en stor jävla bilmotor. Jag är övertygad om att ifall jag fick tillgång till en bra verkstad och lite nödvändiga delar så skulle jag kunna provköra redan samma kväll. Det hade varit skitkul!

Då blir det lite tractor pulling över den...

Svimfärdig 2008-11-09 00:03

Efter div. dissar kommer jag inte våga testa trike. Verkar vara töntstämpel på dom. :skamsen: Bajs jag som såg det som ett ok alternativ till båge. :besvarad: Får brumma på med fyrhjulingen istället.

Sven Hedin 2008-11-09 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28386)
Då blir det lite tractor pulling över den...

Ja fast lite mindre och smidigare. Tractor-petting?

Mröff 2008-11-09 00:05

Svimmis. Jag gillar inte motorcyklar, men blev faktiskt lite sugen på en trike pga de stoppade sätena. Funderar däremot på hur de fungerar i kurvor.

Dessutom är jag lite bekväm av mig. Vill gärna ha tak om det t.ex. regnar.

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28389)
Ja fast lite mindre och smidigare. Tractor-petting?

:tihihi:

Sven Hedin 2008-11-09 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 28388)
Efter div. dissar kommer jag inte våga testa trike. Verkar vara töntstämpel på dom. :skamsen: Bajs jag som såg det som ett ok alternativ till båge. :besvarad: Får brumma på med fyrhjulingen istället.

Jo, men det finns ganska så gott om undantag:




Den där kostar ju flera hundra tusen, men jag såg en kille som hade byggt en råttig en med Guzzi-motor och den lär inte ha kostat skjortan. :)

Svimfärdig 2008-11-09 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 28390)
Svimmis. Jag gillar inte motorcyklar, men blev faktiskt lite sugen på en trike pga de stoppade sätena. Funderar däremot på hur de fungerar i kurvor.

Dessutom är jag lite bekväm av mig. Vill gärna ha tak om det t.ex. regnar.



:tihihi:

Man får lära sig lite kurvtagning. :whistle: Mmm bekvämt ska det vara minsann.

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 28391)
Jo, men det finns ganska så gott om undantag:




Den där kostar ju flera hundra tusen, men jag såg en kille som hade byggt en råttig en med Guzzi-motor och den lär inte ha kostat skjortan. :)

Den är SNYGG! Och ja, det är dyrt som fan bara med en "Svenssonmodell". Pengar pengar... Du kan få bygga en åt mig...sen...nångång... :evilgrin39:

Sven Hedin 2008-11-09 01:06

Ge mig ett par meter sömlösa hudraulrör, en lämplig motorcykel och en liten bakhulsdriven bil så grejar jag det. En eller två välvilliga besiktningsmän gör inte saken sämre... :)

Östen 2008-11-09 01:40

Trike är coolt, i ungdomen så sladdade vi ibland med min choppade trehjuling på farmors regnvåta altan, strödde man ut en näve bär från snöbärsbusken så lät det dessutom som man var under beskjutning, extra coolt var det när dom söndertorkade däcken krängdes av fälgen...
Visst fan var allt bättre förr :)

Sven Hedin 2008-11-09 01:46

Visst var det det. :)
Det där låter som en lycklig barndom.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson