![]() |
Citat:
|
Ulvena: Hur blev håret? :unsure:
|
Citat:
*bump* Uuuuuulveeeeenaaaaaaaaaaaaaa!!!!! |
|
Ja, det blev väl okej.
Efter första gången tyckte jag mitt eksem kändes lite bättre men så gjorde jag om det i morse och det har kliat väldigt mycket idag så jag tror inte det är något jag kommer fortsätta med, kanske som en hårinpackning nångång men inte i stället för vanlig hårtvätt. Dessutom är det ett rätt mycket knöligare sätt att tvätta håret på än det traditionella och balsam var absolut nödvändigt men jag tog bara i det längst ut i topparna och inte i hårbotten. |
Citat:
I den tråden du fick länk till, eller egentligen i en av dom det länkas till i den tråden, finns ett recept på en superbra inpackning. Skickar med receptet ifall någon vill testa: 4 delar balsam 1 del honung 1 del aloe vera gel Värm i micron några sekunder tills det blir varmt, applicera sen i torrt eller vått hår (särskilt i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/platsfolie/vadsomhelst och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj NOGA. Shamponera INTE! |
Citat:
|
Citat:
|
Nu har jag provat lite allt möjligt med ägg, ickesilikonbalsam, honung, Aloeveragel.
Jag märker ingen skillnad tyvärr, fört fick jag för mig att eksemet kliade mindre men det var kortvarigt. Sen undrar jag om det där med silikon, på Apoteket säljs det en kräm mot torr hårbotten den innhåller ett ämne som slutar på -cone. Finns det några studier på att silikon är dåligt för hårbotten eller är det bara vad som skrivs på Familjeliv och vad ett fåtal personer tycker som räknas som sant i de här resonemangen?:unsure: |
Citat:
Får fortsätta sen. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson