Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   MC-bögeri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Eu-moppar (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=322)

Torsten 2008-08-09 14:53

Ja där ser man. Vet du var man hittar en BP jacka också?:innocent:

CodeMAN 2008-08-09 15:05

Nästan:

http://www.blocket.se/vi/16843251.htm?ca=11_s&last=1



Ring och kolla med honom, han har kanske en passande jacka också.

Sven Hedin 2008-08-09 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 10003)
En sådan här vill jag ha. (hjälmen alltså)
http://home.swipnet.se/rutper/moped.JPG

En sådan där har jag. (moppen alltså)

Mröff 2008-08-09 15:51

Det är lite pervers moppe.
Men den funkar väl även som permobil, eller?

Finns det inte någon heltäckt version, där man sitter som i ett litet skåp.

Citat:

Ursprungligen postat av Svimfärdig (Inlägg 9987)
Gurka och EU-moppar? BERÄTTA!!!

Jag trodde "gurka" var ett buttplugg-skämt.. :skamsen:

Sven Hedin 2008-08-09 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 10020)
Det är lite pervers moppe.
Men den funkar väl även som permobil, eller?

Finns det inte någon heltäckt version, där man sitter som i ett litet skåp.


Den är helpervers, för att inte säga bizarr, och den funkar utmärkt som permobil. Men min har inte den där armstödsförsedda stolen i beige galon och jordfrässtyret utan en mer ordinär sadel och ett styre som på en vanlig Monarscoot. Tyvärr så är den inget vidare att åka på, för konstruktionen gör att den drar så snett så man får kramp i armen efter bara några kilometer.

Men den heltäckta är tvärt om och har två hjul fram. Om jag inte missminner mig så finns det faktiskt en höjdare på ett annat forum som har en sån.

Torsten 2008-08-09 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 10020)
Det är lite pervers moppe.
Men den funkar väl även som permobil, eller?

Finns det inte någon heltäckt version, där man sitter som i ett litet skåp.

En sådan här får man köra med moppekörkort. Men smakar det så kostar det men för 142000kr blir den din. Det får man väl massor av vanliga moppar för.
http://www.prylbanken.se/images/Pryl...11_732x549.jpg

Gullan 2008-08-09 16:39

Är det inte en sån som En annan del av Köping-Mats kör omkring i?

CodeMAN 2008-08-09 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 10035)
Det får man väl massor av vanliga moppar för.

Eftersom det är betydligt enklare att skaffa förarbevis än körkort så skulle den passa gamla människor som inte orkar gå mycket.

Å andra sidan skulle jag köpa en motoriserad rullstol för pengarna, för att kunna terrorisera folk på affärer och trottoarer...

Mröff 2008-08-09 18:14

Man blir lite sugen på permobil.


Gullan 2008-08-09 18:24

Jag jobbade som springvik hos en rörelsehindrad kille och fick låna hans permobil så jag och en annan som jobbade med samma sak, han hade också en lånad permobil, körde race i slottsbacken i Uppsala. Det var skiiiiiiiit kul. Det roligaste var nog att vi kunde resa oss obehindrat ur permobilerna och gå därifrån.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson