![]() |
Citat:
|
Min granne har en Fransk Mastiff jag blev livrädd första gången jag såg den hunden.
Det är en jättebest men snällare och hamigare hund har jag aldrig träffat. Så jag tror att det precis som med alla raser beror helt på vem som äger hunden och hur dom sköter om hunden. Jag har en Norrbottensspets och alla säger att Spetsar är himla skälliga hundar. Det är dom säkert om dom inte får syssla med det dom är skapta för att spåra och jaga. Så fel hund till fel ägare skapar problem fysiska eller psykiska. Det går så himla bra att läsa och fråga sig till vad varje ras kräver sen kan man utrfån det se vilken ras som passar ens behov bäst. |
Ok...blev lite fundersam om du hade en hane som var tikaggressiv..:unsure:
Men...grejen är att det är jäkligt många fel typer som kaxar sig med kamphundar. Gangsters från förorten kommer inte med en golden. Hundattacker oavsett ras av hyfsad storlek, är ingen trevlig syn. Det jävligaste jag sett var faktiskt två pundare som kom med varsin kampis och hundarna flög på varandra utanför Åhlens i stan. Usch..när det var klart var bakbenet på en hund helt söndertrasat. Jag ryser bara jag skriver det. :blä: |
Citat:
Det är inte så att en normal pit inte förvarnar. En galen Schäfer förvarnar inte heller. Fan lägg av nu, jag blir ledsen på alla hundars vägnar när jag läser er rappakalja. Vad håller ni på med?:mad: |
Citat:
Men sådana där attacker kan vara triggade av många saker. Hunden är i ny miljö, har varit med om olika saker, är stressad och oaktiverad. Grejen är att hundar inte skall bita varken människor eller djur, så det var ju tur i oturen för hunden att familjen till ungen var resonabel. |
Citat:
|
Så då är den en "mördarhund"..<-Kolla LillLasse...vad jag skrev..:whistle:
|
Citat:
Min kompis är riktigt duktig med hundar och säger han att han inte märkt några signaler, så tror jag honom. Jag råder dig till detsamma och dra lärdom. Edit: Du skrev "normal". Det är väl det som är frågan just nu. Inte vilken ras det handlar om. |
Citat:
|
Citat:
Och själva kärnan i diskussionen är ju huruvida hunden är frisk eller inte. Får man inte prata om sånt? Släpp sargen och kom med i matchen. ;) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson