Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Kanske vaknar den blåögde Svensson? (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1000)

selma 2008-12-30 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 33709)
Såklart inte, men i Sverige föredrar man att se Tahiland som ett gott och bra land men det är en diktatur som man slödjer om man reser dit, det kan man inte komma ifrån

Ja men just därför kanske det är bra att folk reser dit och får se det. Jag vet inte och jag sitter inte inne på svaren. Men att PÅSTÅ att jag stödjer diktaturen för att jag reser till thailand tar jag som en förolämpning. Det finns värre saker man kan företa sig i så fall. Hur många missförhållanden i världen skulle vi känna till om det inte vore så att folk reste och vidgade sina vyer? Att ikläda sig "världsamvetet" så fort man lämnar Arlanda är en ganska osmaklig svensk företeelse och vittnar om ett människoförakt tycker jag. Det finns i alla länder goda krafter (så ock i diktaturer) och deras sak främjar man genom att besöka deras länder. det tror jag iaf

Miriam 2008-12-30 22:21

Tss samer gu så löjligt lappar heter det ju.

Fjolliga män mobbas det är sant äter men frukt och grönsaker eller har färgglada kläder då är det kört.
Rött är tillåtet om det är rutor i en flanellskjorta.
Orange när det är jakt.

Mröff 2008-12-30 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 33719)
Om jag åker till Norrbotten och gifter mig med en fjollig norrbottning, blir jag också utfryst då? :unsure:

Om du gifter dig med en krumbent fjollig lapp får du bo i en alldelens egen by utanför själva samebyn, dit de andra samerna är utmobbade att bo.

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 33726)
Tss samer gu så löjligt lappar heter det ju.

Fjolliga män mobbas det är sant äter men frukt och grönsaker eller har färgglada kläder då är det kört.
Rött är tillåtet om det är rutor i en flanellskjorta.
Orange när det är jakt.

FUCK FUCK...där gjorde jag bort mig.
Heter ju inte samer....

Frukt + grönsaker = kaninmat = sådant äter inte en rejäl karl.

De hade extrapris på flanellskjortor (rutiga) på ICA MAXI. Två för 99 kronor.

Fortune 2008-12-30 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 33728)
Om du gifter dig med en krumbent fjollig lapp får du bo i en alldelens egen by utanför själva samebyn, dit de andra samerna är utmobbade att bo.

*beger mig till Norrbotten*

Miriam 2008-12-30 22:29

Härligt hoppas du handlade upp dig ordentligt.

Jag har köpt mig två ny täckfodrade flanellskjortor dom är jättebra kring påsk.
Du vet när det är för varmt för täckjacka men för kallt för endast tröja.
Sen ser det väldigt tjusigt ut tillsammans med mina bruna skinnbyxor med snörnig på utsidan av benen.
Äkta renskinn tvåtusen spänn present när jag fyllde jämt.

Mröff 2008-12-30 22:30

Jag tar med några av de där rosa foppatofflorna med foder när jag åker ner.
Såg att de hade extrapris på dem också.

Förresten tycker jag titeln på denna tråd är diskriminerande mot oss med blå ögon...:mad:

Miriam 2008-12-30 22:32

Gör det flanellskjorta och fodrade foppa är ju vardagsmat här uppe men exotiskt hemma hos dig.
Folk kommer att betrakta dig på ett helt nytt sätt.

Ulvena 2008-12-30 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 33725)
Ja men just därför kanske det är bra att folk reser dit och får se det. Jag vet inte och jag sitter inte inne på svaren. Men att PÅSTÅ att jag stödjer diktaturen för att jag reser till thailand tar jag som en förolämpning. Det finns värre saker man kan företa sig i så fall. Hur många missförhållanden i världen skulle vi känna till om det inte vore så att folk reste och vidgade sina vyer? Att ikläda sig "världsamvetet" så fort man lämnar Arlanda är en ganska osmaklig svensk företeelse och vittnar om ett människoförakt tycker jag. Det finns i alla länder goda krafter (så ock i diktaturer) och deras sak främjar man genom att besöka deras länder. det tror jag iaf

Nu var det ju inte det jag sa, iofs.
Jag sa att vi tror att vi reser till bra ställen, Thailands diktatur stödjer vi genom att åka dit det fattar du väl?:unsure:

Jag tänkte ju själv åka på semester dit, varför blir du så arg? Alla som åker dit stödjer indirekt deras politik, det är väl inget konstigt med det?:unsure:

Thailand är en diktaur, det vet du väl?

Mröff 2008-12-30 22:34

Jag tror det kommer innebära att jag äntligen blir uppmärksammad på det sätt jag är värd. Med stor respekt...:proud:

Sven Hedin 2008-12-30 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av selma (Inlägg 33725)
< thailand >

Jag har just nämnt dig som en av mina favoritnazister i tråden på FB. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson