| sås på slipsen |
2008-11-16 14:21 |
Citat:
Ursprungligen postat av Gullan
(Inlägg 29215)
Det fanns inget annat att tillgå... jag är inte glad åt det ska du veta, men tänker impregnera till våren. De ska ju ändå inte göras iordning ännu och jag tror att jag har ledsnat på lådorna långt innan de har ruttnat. :)
Bra att du dök upp förresten, vad ska jag ha som bottenplatta? Nåt om inte är alltför tungt, klarar fukt och hyfsad tyngd. Ska vara en decimeter lecakulor i botten och på det jord. Killen i byggaffären föreslog en tjock frigolit men jag tycker nästan att det tar för mycket djup. Tanken är ju att de ska fungera som rabatt och inte kräva så jäkla mycket skötsel = vattning och pyssel och sånt.
|
Bra fråga. Det ser ju ut som om skivan hamnar en bit upp, dvs att den får bära tyngden från innehållet i lådan vilket kan bli avsevärt.
Jag är benägen att hålla med, frigolit kan funka men den måste isåfall stagas underifrån. Lägga några stenar eller trädgårdsplattor under kanske?
Ett annat alternativ är ju en ribbad botten av trallvirke. Det är tillräckligt styvt för att vara självbärande om det är 28 mm, annars får du nog göra en kottling under. Att det är lite mellanrum mellan brädorna spelar ju ingen roll då du har leca, dessutom blir det väldränerat. :)
|