Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Sportfånen (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Officiella jättestora tråden om OS (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=371)

Mröff 2008-08-21 20:26

Jag ser fram emot en massa Phelps-produkter...bara de nu kommer till Sverige. :drool:

Naturligtvis kommer jag knapra i mig frukostflingorna, undrar vad de kommer innehålla?

Han har väl skrivit kontrakt med Omega, AT&T Wireless, VISA och Speedo redan.
Förutom Kelloggs då...

Jag slutade dräggla när Phelps slutade simma...med ett litet återfall för en polsk kulstötare...:tjurig:

LillaLasse 2008-08-21 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13677)
Jag slutade dräggla när Phelps slutade simma...med ett litet återfall för en polsk kulstötare...:tjurig:

:D

Mröff 2008-08-21 21:01

Ja, det är sant LillaLasse.. :D

När jag var ute på hundpromenad kom jag på hur Sverige skall ta fler guld i OS.

På Jamaica har de kommit fram till att 70% av befolkningen bär på en gen som ger explosiva muskler. Jamaica har stora framgångar i de grenar i friidrotten där dessa muskler behövs.

Nu måste vi i Sverige starta ett stort genprojekt för att hitta den sport som är ultimat utifrån de svenska generna. Sedan skall det tränas i de sporterna fram till OS 2012.

En annonskampanj kan gå ut där det står "Vill du bli Guldmedaljör i OS?" - ifall sporterna skulle bli något mindre fräsigt och hippt

Vilka sporter tror ni de svenska generna passar för?

Mröff 2008-08-21 23:09

Jaha...här får man ingen respons för sin OS-ide... :mad:

Feedback...det kallas feedback.

F E E D B A C K

Torsten 2008-08-22 02:52

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13690)
Ja, det är sant LillaLasse.. :D

När jag var ute på hundpromenad kom jag på hur Sverige skall ta fler guld i OS.

På Jamaica har de kommit fram till att 70% av befolkningen bär på en gen som ger explosiva muskler. Jamaica har stora framgångar i de grenar i friidrotten där dessa muskler behövs.

Nu måste vi i Sverige starta ett stort genprojekt för att hitta den sport som är ultimat utifrån de svenska generna. Sedan skall det tränas i de sporterna fram till OS 2012.

En annonskampanj kan gå ut där det står "Vill du bli Guldmedaljör i OS?" - ifall sporterna skulle bli något mindre fräsigt och hippt

Vilka sporter tror ni de svenska generna passar för?

Vi brukar väl göra bättre ifrån oss under vinter-OS. Men jag tror att många av innevånarna på Jamaica är slavättlingar och där dög endast dom med goda och starka gener vilka sedan förts vidare.

Kickan 2008-08-22 06:10

Varken Ryssland eller USA har ju nån chans i löpgrenarna, nu när de är luggade på sina kanyler :p. *nöjd*
Ett sånt OS, sånt konstigt OS. Men bra.

Mröff 2008-08-22 10:32

Ohh...äntligen lite feedback...:veryhappy:

Ja, de är fd slavar (nu sockerrörsarbetare) på Jamaica. Vad har vi i Sverige. Vikingar...nja för länge sedan...jägare/bönder ...nu börjar vi närma oss ... fabriksarbetare ....

Nu gäller det att skynda sig, medan de egenskaperna finns kvar, så inte de stillasittande tjänstemannayrkena börjar påverka genbanken.

Ja, roligt med de odopade jänkarna och ryssarna...

Tror ni jamaicanerna puffar ganja mellan dopingkontrollerna?

Christer 2008-08-22 10:35

Har OS börjat? :unsure:

Mröff 2008-08-22 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 13834)
Har OS börjat? :unsure:

Ja, tro det eller ej.

Efter simningen har jag blivit oerhört kritisk till OS. Så hädanefter kommer jag enbart koncentera mig på problem med svenskarnas insatser och vansinnet med att förlägga OS i Kina.

Christer 2008-08-22 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13840)
Ja, tro det eller ej.

Jag har inte sett en sekund av något OS, så jag har inte riktigt koll. Känns som det finns viktigare saker att göra. Typ spamma och sådant.

Mröff 2008-08-22 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 13842)
Jag har inte sett en sekund av något OS, så jag har inte riktigt koll. Känns som det finns viktigare saker att göra. Typ spamma och sådant.

Jag alternerar lite.
Simningen, totalt fokuserad och klev upp 04.00 för att se finalpasset.

Nu...sporadiskt...såg däremot Bolt.

Christer 2008-08-22 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13846)
Jag alternerar lite.
Simningen, totalt fokuserad och klev upp 04.00 för att se finalpasset.

Nu...sporadiskt...såg däremot Bolt.

Han som skriver på BS? :unsure:

Mröff 2008-08-22 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Christer (Inlägg 13847)
Han som skriver på BS? :unsure:

Det undrar jag också hela tiden. Fatta vad hans nick har fått mycket publicitet de sista dagarna.

Gullan 2008-08-22 10:53

Bolt kommer ursprungligen från FB men blev generalbannad därifrån för rätt länge sedan och se!!! vilket resultat det har blivit när han har kunnat fokusera på springandet.

Bolt borde tacka Axelsson för sina framgångar. :yes:

Gullan 2008-08-22 10:55

Jag har kommit fram till att det nog är ruskigt länge sedan jag tittade på sport. Först så konstaterade jag att det fanns någon lilleputte med avvikande färg på tröjan i volleyboll och sen så slutade seten vid 11 i pingpong. Ja, de kan spela sju set också. När jag spelade volleyboll hade alla likadana tröjor och samma regler för alla spelare och pingpongset var fem till antalet och man spelade till 21. :skamsen:

Gullan 2008-08-22 13:46

Nu tittar väl alla på damernas längdfinal med Carolina K. Inte för att jag tror att hon har en sportsmössa men ändå. :kaffe:

Gullan 2008-08-22 14:11

Sluthoppat för Klüftskan. Nu går jag ut i solen och klipper gräset. Ciao.

Kickan 2008-08-22 14:14

Inte ens Klüft... inte ens Klüft.... *suckar tungt*

:( Nu är OS slut va.

skumrask 2008-08-22 14:29

Hoppas att det är slut snart på hoppis & skuttis eländet. Heja blåvitt!

Mröff 2008-08-22 14:35

Såg Klüfts första hopp...hon hade ju en ganska lam ansats. Varför fräste hon inte på mer?

För hoppa han hon ju.

Gullan 2008-08-22 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13973)
Såg Klüfts första hopp...hon hade ju en ganska lam ansats. Varför fräste hon inte på mer?

För hoppa han hon ju.

Hon ser väldigt tung ut när hon springer, ingen spänst alls. :no:

Gullan 2008-08-22 15:14

Längdhoppsryskan, hon blev nog två, intervjuades och det är märkligt att ryskor låter som ryskor. De har en mycket märklig röst. Låter som att den nästan ska spricka eller de ska börja gråta. Men det ska de inte utan de bara låter så. Undrar varför?

Kickan 2008-08-22 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 13982)
Hon ser väldigt tung ut när hon springer, ingen spänst alls. :no:

Hon hade kanske inte
Spoiler:
bajsat:skamsen:

:)

Mröff 2008-08-22 15:45

Klüft har iofs alltid haft ett sådant där tungt steg.
Ser lite ut som ett diesellok som skall få upp fart...

Det har väl varit så i alla grenar i mångkampen också, som inneburit att springa.

Varför har hon ett tyskt ü i namnet egentligen?

Kickan 2008-08-22 15:48

Hon springer tüngt, för hon har nüppat hela natten....

Mröff 2008-08-22 15:49

..ja...med den där mannen som tagit hennes efternamn.

Undrar om de har nupp-förbud under OS?

Gullan 2008-08-22 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 13990)
Hon hade kanske inte
Spoiler:
bajsat:skamsen:

:)

:lol:

Finns det ingen OS-studio man kan chatta med? Du kan väl fråga? :evilgrin39:

Å så borde jag drämma till dig med handväskan bara för att! :handbags:

Kickan 2008-08-22 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 14000)
Å så borde jag drämma till dig med handväskan bara för att! :handbags:

Du vet ju att jag gillar det... :baby:

sås på slipsen 2008-08-22 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 13993)
Klüft har iofs alltid haft ett sådant där tungt steg.
Ser lite ut som ett diesellok som skall få upp fart...

Det har väl varit så i alla grenar i mångkampen också, som inneburit att springa.

Varför har hon ett tyskt ü i namnet egentligen?

Om hon varit född på trettiotalet hade aldrig andra världskriget kommit till stånd. Hitler hade fått syn på henne och fått en sån explosionsartad erektion att ollonet slagit i pannan. I samma ögonblick hade flera blodkärl sprängts på strategiska ställen i hjärnan. Således dödligt såväl invärtes som utvärtes våld. Hon skulle kunnat vara rena fredsduvan, olyckligtvis är det nu över sjuttio år för sent. :(

Mröff 2008-08-22 20:27

Ja, hon är i sanning en fin representant för den ariska rasen. Hitler skulle dött av hjärnblödning och utploppade ögon.

Men...är du säker på att hon inte är resultatet av ngt experiment..:unsure:

sås på slipsen 2008-08-22 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 14040)
Ja, hon är i sanning en fin representant för den ariska rasen. Hitler skulle dött av hjärnblödning och utploppade ögon.

Men...är du säker på att hon inte är resultatet av ngt experiment..:unsure:

Hmm. :hmm:

Systern ser ju exakt likadan ut. http://i19.photobucket.com/albums/b2...os/SHOCKED.gif
Flickorna från Brasilien, någon?

LillaLasse 2008-08-22 21:59

Jörgen Persson.

Det är nåt visst med farbröderna som en gång raserade den Kinesiska muren.

Gullan 2008-08-23 09:53

Trefilov borde heta Elakov. Fy fasen vilken utskällning ryska handbollsbruttorna fick! :o Lite annorlunda ledning än i Sverige.

Gullan 2008-08-23 12:22

När de står däruppe på tian i simhopp, på bara tårna, är det aldrig någon som tappar balansen och ramlar ner? Det skulle jag vilja se... :skamsen:

Mröff 2008-08-23 12:24

Ja..usch..

Själv skulle jag klamra mig fast och klättra ner igen..:|

Gullan 2008-08-23 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 14255)
Ja..usch..

Själv skulle jag klamra mig fast och klättra ner igen..:|

??? Skulle du öht klättra upp? Det skulle inte jag. :no:

Gullan 2008-08-23 13:14

Nu tittar jag på damernas höjdhopp. Jösses så lång hon är Blanka och vilket kossasteg men högt hoppar hon.

Lilla Finland har en himla massa deltagare i spjutfinalen. Tre har jag räknat in hittills!

Norske Torkildsen är inte helt oäven att titta på... :drool:

Mröff 2008-08-23 13:18

Finnarna är ena jäklar på att kasta iväg pinnar.

Jag tycker höjdhopp är så nervöst att titta på. En liten pinne som de inte skall riva ner...hujja...

Gullan 2008-08-23 14:55

Damernas höjdfinal är högklassig. Ribban ligger på 2.03 och det är två över. Blanka har inte rivit alls ännu och det är fyra kvar på höjden.

Mröff 2008-08-23 14:57

Oj...jag slår genast på teven. :o

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson