Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Billiga varumärken: artikelrecensioner (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1134)

Gullan 2009-03-08 22:06

Gud va ni är äckliga. Lågprisravioli är groteskt vidrigt. :tunga:

Östen 2009-03-08 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Gullan (Inlägg 39996)
Gud va ni är äckliga. Lågprisravioli är groteskt vidrigt. :tunga:

Sant! Men den är otroligt billig :)

Mröff 2009-03-08 22:15

Nä,den är ju god....om man gillar burkravioli.

sås på slipsen 2009-03-08 22:30

Jag kommer inte ihåg om jag har berättat men jag får åka extra till Coop för att morsan kräver deras X-tra hushållsmedwurst.

-"Så smakade prickig korv förr i tiden! " :unsure:

Östen 2009-03-08 22:32

Fast x-tra och eldorado ravioli är snudd på vegetarisk, köttinnehållet är bara 3,5%

Findus burkravioli tycker jag faktiskt är riktigt god men för den får man betala nästan 25 kronor för 560 gram så den går bort :)

sås på slipsen 2009-03-08 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40004)
Fast x-tra och eldorado ravioli är snudd på vegetarisk, köttinnehållet är bara 3,5%

Findus burkravioli tycker jag faktiskt är riktigt god men för den får man betala nästan 25 kronor för 560 gram så den går bort :)

Jag trodde inte smaken spelade så stor roll, bara du brydde dig om hur den fungerade i andra ändan så att säga :unsure:

Östen 2009-03-08 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av sås på slipsen (Inlägg 40006)
Jag trodde inte smaken spelade så stor roll, bara du brydde dig om hur den fungerade i andra ändan så att säga :unsure:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra :)

skumrask 2009-03-09 00:23

Om man skall köpa tomater på burk billigt så rekommenderar jag lidls alla dagar i veckan, och då skall det vara hela tomater. Euroshopper och eldorados är rena skiten enligt mig, helt smaklösa och säkert helt utan vitaminer. Är jag i en vanlig affär brukar det bli kung markatta så där är jag lite snobbig.

Noterar dock att det står ett paket röda linser av eldorados märke i skafferiet, även torkade kikärtor och bönor. Har svårt att tro att det skiljer något i smaken där.

Kaffe eller pasta skulle jag aldrig köpa någon eldoradovariant av, det är mer eller mindre vara barilla eller buitoni som gäller även om icas eget märke är okej.

Östen 2009-03-09 13:41

Nu har jag testat x-tra ravioli. För nog säga att den var synnerligen smaklös, mycket mjölsmak och rinnig tomatsås. Jag försökte spetsa till den med Willys ketchup det skar sig smakmässigt.

Men det låga priset gör att jag ändå ger den tummen upp. Tänk att få en hel lunch för bara tio kronor.

Miriam 2009-03-09 14:19

Jag provade köpa hem Euroshoppers goudaost.
Den kostade 49 kr kg och duger alldeles utmärkt till varma mackor ostsåser och till att riva till gratänger.
Jag rekommenderar den.

Jag köpte även hem Willys eget extra långa toapapper 23kr för fyra rullar.
Exakt lika bra som edets som kostar ca en tia mer.

Däremot tummen ner för euroshoppers toa papper billigt javisst men det går minst en rulle om dagen.

Mröff 2009-03-09 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40034)
Nu har jag testat x-tra ravioli. För nog säga att den var synnerligen smaklös, mycket mjölsmak och rinnig tomatsås. Jag försökte spetsa till den med Willys ketchup det skar sig smakmässigt.

Men det låga priset gör att jag ändå ger den tummen upp. Tänk att få en hel lunch för bara tio kronor.

Jag brukar brassa på med lite kryddor och parmesanost.

skumrask 2009-03-10 09:47

En bra lunch behöver ju inte kosta mer än 10 kronor!

Man kan köpa nästan ett kilo lubb eller knot för tio spänn i hamnen, sedan vänder man den i ströbröd och mjöl och friterar den, fish and chips av bästa kvalitet!
Ät inte ravioli på burk, det är ovärdigt som människoföda. Mina barn skall aldrig någonsin behöva äta sånt.

Sven Hedin 2009-03-10 11:10

Jag har prövat en marinerad och fantastiskt god fläskfilé från Lidl. Den var från i somras men jag har för mig att den kostade högst rimliga trettiofem kronor och att den var ungefär som en sån där filé brukar vara. Men det var en kolossalt kryddstark sak som i skivat och kallt tillstånd smakade precis så som revbenspjäll gjorde förr i tiden. Om det finns någon mera förpackning i frysen så skall jag kolla tillverkare och kanske exakt pris.

skumrask 2009-03-10 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 40071)
Jag har prövat en marinerad och fantastiskt god fläskfilé från Lidl. Den var från i somras men jag har för mig att den kostade högst rimliga trettiofem kronor och att den var ungefär som en sån där filé brukar vara. Men det var en kolossalt kryddstark sak som i skivat och kallt tillstånd smakade precis så som revbenspjäll gjorde förr i tiden. Om det finns någon mera förpackning i frysen så skall jag kolla tillverkare och kanske exakt pris.

Jag hoppas att du inte ger dina barn sådan smörja. Det är en sak att inte ha tillräcklig respekt för sin egen kropp och därmed stoppa i den vad som helst bara det är billigt och energirikt, en helt annan att ge det till barn som inte har något val.
Det är en milsvid skillnad på att köpa råvaror av billighetskaraktär och att köpa halvfabrikat vareviga dag och servera på bordet till barn.
Sådana föräldrar borde skämmas. Japp, skuldbeläggas skall de!

Östen 2009-03-10 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 40070)
En bra lunch behöver ju inte kosta mer än 10 kronor!

Man kan köpa nästan ett kilo lubb eller knot för tio spänn i hamnen, sedan vänder man den i ströbröd och mjöl och friterar den, fish and chips av bästa kvalitet!
Ät inte ravioli på burk, det är ovärdigt som människoföda. Mina barn skall aldrig någonsin behöva äta sånt.

Hmm, kanske skulle testa det. Jag har ju gångavstånd till hamnen och det står en förpackning Eldorado ströbröd i skafferiet.

Mröff 2009-03-10 11:51

Det går ju inte att käka en sådan taggig fisk som knot, och från sådana förorenade vatten.

Inte en "skräpfisk" kommer innanför min tröskel...:pippi:

skumrask 2009-03-10 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 40076)
Det går ju inte att käka en sådan taggig fisk som knot, och från sådana förorenade vatten.

Inte en "skräpfisk" kommer innanför min tröskel...:pippi:

Du skulle inte kunna skilja en aborre från en fiskpinne..
Jävla stockholmspatrask.

Knot är finfin fisk.

Sven Hedin 2009-03-10 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 40073)
Jag hoppas att du inte ger dina barn sådan smörja. Det är en sak att inte ha tillräcklig respekt för sin egen kropp och därmed stoppa i den vad som helst bara det är billigt och energirikt, en helt annan att ge det till barn som inte har något val.
Det är en milsvid skillnad på att köpa råvaror av billighetskaraktär och att köpa halvfabrikat vareviga dag och servera på bordet till barn.
Sådana föräldrar borde skämmas. Japp, skuldbeläggas skall de!

Är det marineringen som ställer till problem eller vad är det med dig?

skumrask 2009-03-10 12:40

Jag trodde det var en färdigförpackning, du lovsjunger ju dylika från lidl dagarna i ända men jag kanske förhastade mig.

Jag vidhåller, de som serverar sina barn färdigrätter borde steglas.

Östen 2009-03-10 12:45

Jag blev ibland utfodrad med pölsa på burk när jag var liten, har för mig att det var rätt smaskigt. Är det någon obsklassare som testat dylik på senare tid? :)

Sven Hedin 2009-03-10 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 40081)
Jag blev ibland utfodrad med pölsa på burk när jag var liten, har för mig att det var rätt smaskigt. Är det någon obsklassare som testat dylik på senare tid? :)

Oh ja, och tillsammans med rödbetor så är det ju en delikatess. En del vill ju ha stekt potatis till men jag tar pölsan som den är tillsammans med ett par stekta ägg. :)

Miriam 2009-03-10 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 40080)
Jag trodde det var en färdigförpackning, du lovsjunger ju dylika från lidl dagarna i ända men jag kanske förhastade mig.

Jag vidhåller, de som serverar sina barn färdigrätter borde steglas.

Där håller jag faktiskt med dig ungar som fortfarande växer bör man vara noga med vad man stoppar i för mat.
Att dom får äta lite färdiglagad enkel mat i bland när man är ute i stugan eller när man är ute och reser tror jag inte är någon fara
Men till vardags bör man nog åtminstone försöka se till att dom äter ordentligt.
Särskilt med tanke på att skolmaten i dag ofta är under all kritik.

Mröff 2009-03-10 15:13

Min barndom skulle varit förstörd om jag inte fått Plommonpuré på burk.:baby:

Sven Hedin 2009-03-10 17:30

Jag förstår det... Det är lite laxerande va? :)

Östen 2009-03-11 12:50

I morse när jag satt och morgonbajsade på jobbtoan så bläddrade jag i expressens söndagsbilaga. Där intervjuades en näringsexpert som rekommenderade Eldorado färskost. Det är tydligen en av de få på marknanden som inte innehåller några konstiga tillsatser.

Sven Hedin 2009-03-11 12:57

Det låter bra för jag brukar äta en hel del av den med vitlök och/eller gräslök.

Östen 2009-03-12 10:40

Hittade en intressant blogg med tester av lågprisprodukter:

http://budgetbloggen.blogspot.com/

Miriam 2009-03-12 12:13

Vilken bra och informativ blogg äntligen en blogg som man har nytta av.
Annars tycker jag att de flesta bloggar bara är en gigantisk egotripp.

Svimfärdig 2009-03-12 13:46

Bookmarkat bloggen. :)

Vet inte om nån sagt men Eldorados burkchampinjoner är mycket bra. Pris vetefan men billigt och bra.

Testade fryspizza från Lidl. Nu vore det ju bra om jag mindes märket men det är såna här 2- och 3-pack om säljer. Testade dom med mozzarella och det var fan helt ok! Mycket bra för att vara så billigt och fryst. Duger gott som snabb bukfylla. Köpte en påse riven mozza och hade på med. Me likes ost.

Ulvena 2009-03-15 17:51

Mina ungar gillar Fanta och Zingo, nu har jag hittat ett lågprisalternativ på Willys, det heter Premier Orange och den fick godkänt här hemma.
Pris 7,90 och det är ganska stor skillnad mot vad de andra kostar de brukar ligga mellan 12-14 kr för en flaska.

Själv är jag ju slav under Cola Light och det finns även där ett lågprisalternativ men det har jag inte testat, jag är otroligt fånig där men den enda colan jag brukar gilla är den riktiga fast light dåra. :)

CodeMAN 2009-03-15 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 40654)
Själv är jag ju slav under Cola Light och det finns även där ett lågprisalternativ men det har jag inte testat, jag är otroligt fånig där men den enda colan jag brukar gilla är den riktiga fast light dåra. :)

Inte ens Coca Colas Cola Light har den riktiga "cola"-smaken jämfört med vanlig Coca Cola, enligt min mening.

Och jag har testat en massa märken, bl a Coops "x-tra" Cola, men alla smakar olika, och inte ens i närheten.

Ulvena 2009-03-15 18:08

Alltså, jag gillar Cola Light bättre än vanlig Cola med socker, jag är aspartamberoende helt enkelt. :skamsen:

Mröff 2009-03-15 18:08

Idag har jag köpt en billig skvallertidning, dvs "Veckans nu" Iofs inte inhandlad på en lågpriskedja.
Bara 22 kronor för massa smaskiga informationer på fint papper och i flerfärgstryck.

Återkommer med en recension.

Miriam 2009-03-15 18:17

Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.

skumrask 2009-03-15 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 40654)
Mina ungar gillar Fanta och Zingo, nu har jag hittat ett lågprisalternativ på Willys, det heter Premier Orange och den fick godkänt här hemma.
Pris 7,90 och det är ganska stor skillnad mot vad de andra kostar de brukar ligga mellan 12-14 kr för en flaska.
:)

Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.

Ulvena 2009-03-15 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 40663)
Premiere Orange är god och påminner just om Zingo, precis sådär lagom konstlat och kemiskt som god apelsinläsk skall vara.
Men prisskillnaden borde ju vara ännu större, lidls är ju två liter och zingon finns väl som mest i 1.5 l. Och då är nog 12-14 reapris, det kostar 50 cl flaskorna i kylskåpet nära kassan.

Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.

skumrask 2009-03-15 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 40665)
Fast 50 cl-flaskorna är ju grymt dyra i synnerhet när de är kalla.
Jag har köpt Premier Orange på Willys som jag anser håller bra priser, där kostar 1,5 liter "svensk" läsk 12,90 och premier 7,90 det är ganska stor skillnad i pris om smaken inte skiljer mer än marginellt.

Jo det låter ju rimligt, vad jag ville poängtera var mest att literpriset för en premiere (2L) blir 3.95:- medan det för Zingo (1.5L) blir 8.60:-

Dock är smaken beroende på hur kall den är, och då lägger jag gladeligen 14 spänn i kylen nära kassan om jag är akut törstig gentemot Lidls rumstempererade, då måste man ta hem den, kyla den och lägga is i för att nå exakt samma smakhöjder. Fast det är det ju värt om man skall ha lite framförhållning.

Edit: Och nu noterade jag att du menade att du köper Premiere på willys, jag var helt inställd på Lidl och där tror jag de är ännu billigare..
Fast jag tänker kanske på Freeways, det är är nog den jag tänker på. Är god ialla fall och smakar Zingo.

Svimfärdig 2009-03-16 14:15

Freeways är helt ok! Blev förvånad.

Mröff 2009-03-16 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Miriam (Inlägg 40658)
Men då är ju Hänt-extra ännu billigare bara 15 kr för en fullständig uppdatering.

Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.

skumrask 2009-03-16 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 40738)
Jag skall testa Hänt Extra redan idag. Veckans NU var lite för inriktad på Hollywood-kändisar. Posh Spice har svårt att hålla Beckman innanför skacklarna skrivs det.

Varför läsa sådan skit överhuvudtaget? Mina ögon blir provocerade bara jag ser typografin.

Flashback skvaller kan jag förstå för där kryper ju ändå sanningen fram till slut, i de tidningarna kan man ju utgå från att ingenting är sant.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson