Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Farbror Barbro och Sofi Fahrman (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Fortunes honungsschampoo [utbruten tråd /mod] (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=746)

Fortune 2008-10-04 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 22925)
Jag vet inte, men om det är en sådan där metod utan artificiella produkter borde det väl finnas balsam också. Eller också kanske ingrediensernai schampoot funkar som balsam...

Kolla...:unsure:

Man kan använda balsam utan silikoner. Det är silikonerna som stör håret mest. Oftast är det de billigas balsamerna som inte innehåller så mycket artificiellt. Jag använder mig av Euroshoppers balsam tillsammans med honung ibland.

Fortune 2008-10-04 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 22921)
Spännande...men om jag skall testa behöver jag ngt recept på hårbalsam också.
Mitt hår blir ett tråkigt trassel annars.

Det var mitt också när jag använde schampoo, numera behövs inget balsam. Det är bra att borsta ur håret innan man tvättar det och sen låta det själtorka så mycket som möjligt innna man reder ut det med fingrarna för att när det är helt tortt borsta håret.

Jag fuskar med det och borstar oftast ut det blött men det funkar jättebra, trots att jag tvättar med honung och ägg. Och ingen balsam. HÅret blir helt annorlunda än när du tvättar med schampoo.Kan´ske inte första gången men så småningom iaf.

Ulvena 2008-10-04 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 22926)
Nej man behöver inte använda balsam efteråt. Och ska ju helst inte heller men det gör du ju som du vill med men effekten blir inte densamma.

Ok, om 5 minuter ska det sköljas ur, jag skiter i att använda balsam dåra´.

Fortune 2008-10-04 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 22919)
Japp, huvet är fullt av ägg och honung, ska sköljas ur strax före 20, sköljvattnet är laddat och klart. :yes:

Du kan börja med att sjäkla med vanligt vatten ur duschen i några inuter och sen hälla över citronvattnet det sista du gör. Kom också ihåg att vattnet ska vara så kallt som möjöligt, annars koagulerar ägget och det är inte så kul. Det hände mig första gången jag testade. :D

Fortune 2008-10-04 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 22930)
Ok, om 5 minuter ska det sköljas ur, jag skiter i att använda balsam dåra´.

Prova. Funkar det inte så har du ju ditt vanliga schampoo och ditt vanliga balsam att ta till.

Ulvena 2008-10-04 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Fortune (Inlägg 22933)
Prova. Funkar det inte så har du ju ditt vanliga schampoo och ditt vanliga balsam att ta till.

Nu ska det sköljas ur, rapport kommer.

Ulvena 2008-10-04 20:17

Håret är nu sköljt med utblandat vatten enligt alla anvisningar, jag var tvungen att ta lite balsam i annars hade det inte gått att kamma ut alls.
Nu ska vi se hur det känns när det torkar, jag tog ingen mousse i och det får självtorka.
Fortsättning följer......

Ulvena 2008-10-04 20:35

Kliar det inte i natt får det godkänt, just nu kliar det inte men håret är inte torrt ännu heller.

Fortune 2008-10-04 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 22951)
Kliar det inte i natt får det godkänt, just nu kliar det inte men håret är inte torrt ännu heller.

För mig försvann kliandet direkt men jag vet att andra har fått vänta till efter några gånger.

Gabriel Knight 2008-10-04 23:24

Varför blandar de i en massa silikoner och jox i schampot så man blir sjuk då? :unsure:
Testar man inte grejorna innan man säljer det? :(

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson