![]() |
Citat:
Själv anser jag mig köra micket bra, naturligtvis. :proud: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Känner väl till er sort.:banana: <---aaaahhh bugg...bananen har slutat dansa... |
Citat:
|
Gubbe med keps (ibland ackompagnerad av gråhårig tant med handväska). Kör alltid 20 km/h för långsamt och aldrig över 70. Slickar mittlinjen, troligtvis pga demens, tog körkortet under vänstertrafikens tid och tror säkert att det är sidlinjen. Se inlägget ovan.
Kör en vältvättad bil av äldre snitt och företrädelsevis i rusningtrafik. Gärna Volvo, kan vara allt från 244 till 740 eller någon Opel. |
Citat:
Teamwork.. |
Citat:
Vilket får mig att tänka på min mamma... iofs inte en Bilägartyp men en typ man kan finna i bilen. Hon kör tackochlov inte i förarsätet... däremot håller hon sig krampaktigt i handtaget, där i taket och finns inte en sån så funkar handtaget i dörren bra. Sen så bromsar hon. Det gäller att ha en ny frisk bil för med lite rost så trampar hon säkert igenom. Sen har hon synpunkter på medtrafikanter vilket implicit betyder att jag ska köra på ett annat sätt, inte så nära, inte så fort, inte så whatever. Då pratar jag om något annat eller påminner om sista gången hon körde vilket var någon gång på 80-talet då hon skulle skjutsa min bror och valde att köra i ett inihelsike stort högervarv bara för att slippa vänstersvängar. :rolleyes: Vad kan man kalla en sån? Någon specialtyp av sk baksätesförare? |
Haha...baksätesföraren är bra...:D
Min morsa kör helt odrägligt. Varierar farten, men kör aldrig över 20 km/h under hastighetsgränsen. Hon vinglar på vägbanan och kör ibland vid mittstrecket och ibland vid vägkanten. Det är helt obegripligt, eftersom hon är den som kör mest i den konstellerationen, och pendlar till jobbet varje dag. När man åker med henne, känner man sig totalt utlämnad till ödet. Men hon klagar konstant på farsans bilkörning (mest om han kör 20 km/h för fort), trots att hon själv har varit iblandad i alla krockar och tillbud. En gång krockade hon med den enda lyktstolpen på en enorm parkering vid en supermarknad, och en annan gång råkade hon köra in i en älg som bara puttades undan lite. Stokastiska föraren kanske...:D |
Citat:
Stokastisk förare. Det gillar jag. Stoppar in småbarnsmorsor med barn i bil där. Fullständigt opålitliga. :no: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson