Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Sverige och Utrikes (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Svenska män är förtryckta (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1267)

Ulvena 2009-04-19 19:14

Hela den där artikeln är (efter att läst den en andra gång) helt absurt korkad, hon måste vara mentalt utvecklingsstörd helt enkelt eller så är hon en politikerbroiler som aldrig varit ute i verkligheten.

Faan, jag som gillar FP men henne vill jag inte ha. :cry:

Torsten 2009-04-19 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kickan (Inlägg 42907)
Varför svarar du inte på frågan?

Varför ska jag svara på en motfråga?

Christer 2009-04-19 19:17

Jag känner mig en aning förtryckt, just i dag. :(

CodeMAN 2009-04-19 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 42899)
I min förra bransch fanns det ett flertal unga kvinnor som sög sig till en fast anställning/bra villkor genom att gänga sig med äldre män i högre position. Männen betraktades som gubbsjuka, medan kvinnorna offer.

Att just kvinnor är offer är deras egna påhitt. Det är inte så att de blir snuvade på anställningen, TROTS att de ligger med cheferna, utan de får faktiskt någonting tillbaka. Däremot nämner ingen att det inte finns samma möjlighet för män, dvs. ligga med folk för att skaffa jobb.

Samma sak med utmanande reklam... Det finns inte enda anmälan om reklam med lättklädda killar, men blir det tal om kvinnor så är de självklart(!) offer i samma sammanhang.

Torsten 2009-04-19 19:35

Det är väl lite av att spela på att dom är det svaga könet. Den kvinnliga härskartekniken är nog en genväg många kvinnor utnyttjar för att nå framgång. Gäller även i det praktiska livet där männen ofta luras att hjälpa dom stackars svaga och hjälplösa kvinnornan med saker som dom säkert klarar av själva.

Kickan 2009-04-19 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 42909)
Varför ska jag svara på en motfråga?

Det var ingen motfråga. Men ditt (detta svar) är ytterligare en.

Sven Hedin 2009-04-19 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 42913)
Det är väl lite av att spela på att dom är det svaga könet. Den kvinnliga härskartekniken är nog en genväg många kvinnor utnyttjar för att nå framgång. Gäller även i det praktiska livet där männen ofta luras att hjälpa dom stackars svaga och hjälplösa kvinnornan med saker som dom säkert klarar av själva.

Funkar inte på mig. Åtminstone inte på jobbet. :mad:

Mröff 2009-04-19 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 42913)

Skulle du kunna redogöra för de specifikt kvinnliga härskarteknikerna, som utnyttjas för att nå framgång.

Däremot är du något på spåret. De kvinnor som har kommit på trixet att boosta oreflekterande högre gubbars ego och få dem att känna sig faderliga, kompetenta etc skulle jag tro oftare når framgång.

Sven Hedin 2009-04-19 21:27

Vem fan vill känna sig faderlig... Det skulle inte heller funka på mig. Men om det nu är nödvändigt så vill jag i så fall bli lurad till att tro att hon upplever mig som sexig och kompetent... Även i min profession.

Mröff 2009-04-19 21:46

Jag fattar inte hur insprutningen funkar på min förra Ford Granada 1976...:tihihi:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson