![]() |
Citat:
Om allt detta är sant, vem fan vill ha en sådan människa ute på gator och torg? Hur kan man skjuta en oskyldig människa i ryggen? |
Jag tror att den hårda rubriceringen på Annikas delaktighet i morden togs till eftersom pojkvännen hängde sig och s a s snek undan hämnden. Åklagaren kunde helt oemotsagd hävda att det var Annika som var drivande. Och Annikas enda sätt att undgå dödsstraff var att erkänna.
|
Något som retar många tror jag att hon hämtades med ett specialchartrat jetflygplan som en slags nationaljätte? Kostade skattebetalarna 650000kr. Kunde väl gått lika bra att få hem kärringen med vanligt reguljärflyg.:unsure:
|
Fast det var väl för att hon var tvungen att eskorteras av poliser ut ur landet och för att hon inte ska vara ute bland allmänheten?
Så gör man ju i Sverige också när fångar ska ut härifrån så det är väl inte så underligt? |
Citat:
|
Jag tycker inte heller att man ska slösa med allmänna pengar men det flygs ju ut och in folk rätt ofta från och till Sverige så varför inte hon?
Dessutom kanske USA hade krävt det, vad vet jag eller någon annan? Sen vill jag påpeka att jag naturligtvis inte tycker hennes brott var "ingenting" men hon har suttit i fängelse i 28 år, hon är nu vad? 55 år? Risken att hon ska återfalla i brott förefaller rätt minimal och jag tycker fortfarande att det är rätt att hon får fortsätta sitt straff i Sverige eftersom hon är svensk medborgare. |
Citat:
Hur i helvete skall man kunna veta? |
Citat:
Att hon skulle vara helt oskyldig tror jag inte men jag kan mycket väl tänka mig att hon blev hårdare straffad då den som sköt hade "smitit" undan sitt straff genom att ta sitt liv. |
Citat:
|
minus 1
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson