![]() |
:lol:
|
Citat:
Alltså allvarligt.. jag tror man kan pröva det här. |
Citat:
|
Citat:
|
Alternativ formulering, slagkraftig och utan onödiga öppningar:
Bästa Hr/Fr Kåpa. Tack för ert förslag ert förslag att minska mitt pensionskapital med 8%. Tyvärr måste jag meddela att jag inte går med på det. Ett avtal är ett avtal, och kan inte ändras ensidigt av ena parten. Emotser därför nya, bättre förslag från er sida. |
Citat:
Fast jag tror ändå man kan försöka. Det sägs alltid att folk förhandlar för lite. |
Jag tycker det första brevet är rakt och bra. Inget förhandlingsutrymme, bara en information om ändrade villkor pga konjunkturförändring...
|
:lol:
Ni är ju helt sanslösa!!! :lol: |
Ha! Tydligen har min giftiga penna tvingat ned storföretaget på knä. Ni ser hur hans blick säger: Är du nöjd nu tokyo? Din missunsamma jävul...
Pensions-vd:n som inte får bonus http://di.se/Databas/2009/04/03/Pix/balsvik-435.jpg Kåpan, som förvaltar pensioner åt statligt anställda, går mot strömmen. Bolaget betalar inte ut någon bonus till sin vd Gunnar Balsvik. För första gången sedan Kåpan bildades 1991 tvingades pensionsförvaltaren återföra en del av tidigare tilldelade överskott med 8 procent. För den genomsnittliga försäkringstagaren innebär det cirka 70 kronor mindre i månaden. 2007 fick vd Gunnar Balsvik två månadslöner, totalt en kvarts miljon, i bonus. Men för 2008 får han inget extra. [...] |
Han ser fan inte nöjd ut?
Har du hunnit med att skicka ut de separata kravbreven? |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson