![]() |
Citat:
Ett problem som kan uppstå, och jag inte är främmande för, är att en tråd ev kan snappas upp och starta ett nätdrev mot en person. Då gäller det att som forumadmin göra den tråden omöjlig att hitta på sökmotorer, så de inte blir en del av ett nätdrev.Nu tror jag det är långsökt att ngt sådant kan ske, eftersom obsklassen inte har den typen av läsare/användare eller den stora spridningen. Det gör t.ex. inte Flashback eller "stora" anonyma bloggare utan de är glada att få uppmärksamhet och vissa användare älskar att "sätta dit" och göra livet surt för andra personer IRL. Det finns t.ex. exempel från Flashback när det gäller kartläggningen av FRA-sekreterare i samband med FRA-lagen. De riktiga agenterna etc kom de knappast åt. |
Citat:
Om jag skulle posta en bild här som redan postats över hela internet där en kanske ung icke namngiven person visar sina tuttar i en webbkamera så är inte detta förenligt med detta ytterst pyttelilla forums moraliska samvete, men att skämta om en offentlig person som blivit våldtagen är okej? Som dessutom går att googla på? |
1) bilden på tjejen som flashade brösten var svårtolkad. Fanns dubier om hon var för ung, med på det etc etc.
2) bilden postades i ett för sökmotorer öppet forum "pics pics pics". Detta gjorde att den modererades bort. |
1: Hur "ung" eller "gammal" måste man vara här för att "hängas ut" här?
Hur bevisa att någon är med på det? Är blondinbella "med på det"? 2: Är inte denna tråden i ett öppet forum? |
1) Tveksamhet kring för ung ålder = bort. Uthängning av tant/farbror = bort.
2) Uppkommer bilder där Blondinbella flashar boobsen, utan att hon själv satt ut dem på sin blogg= bort. |
Citat:
Ursprung viktigt. Att viss material finns överallt på internet betyder inte att de medverkande är med på det. När materialet sprids utan medverkandes involvering så det bästa de medverkande kan önska är att länkarna till materialet försvinner så småningom, även om själva materialet ligger kvar på någons hårddisk. |
Frågan är väl inte först och främst om det är juridiskt hållbart eller förenligt med forumets regler, utan snarare om det är moraliskt hållbart.
Jag menar att det är dubbelmoral om man säger sig att samtidigt värna om unga kvinnors dygd samtidigt som man tillåter ironiserande trådar om "offentliga" och omyndiga personer som drabbats av sexövergrepp. |
Jag fattar inte vad ni jiddrar om, är det skumråttan som efter ett år, precis samma dag som han ffg mottog en kommentar om sitt utseende efter att ha sagt att det inte gjorde honom något, kommit på att det var moraliskt förkastligt av mig att kommentera blondinbellas budget-saint-tropez-semester, med påföljande tidningshorerier?
Ha ha, du är ju för fan inte sann alltså. |
"skumråttan" hahaha det var faktiskt roligt! :D
|
Ja fantastiskt roligt var det. Gäsp. Jag struntar innerligt i vad nån klimakterietomte här krystar fram om mitt utseende, jag lade inte ens märke till vem som startat tråden ifråga. Någon hade bumpat tråden som jag ej sett.
Det är inte olagligt att kommentera sakinnehållet. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson