Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Globetrotteri (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Särbon har åkt till Tunisien (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1109)

skumrask 2009-02-16 15:18

Det ÄR nog ingen hit att åka till något arabland som kvinna om du reser utanför storstäderna samt utan ressällskap. Risken att bli våldtagen/överfallen är nog mindre än i Sverige men däremot kommer du vara rätt utfryst, män kommer inte vilja ta dig i hand, du möter inga inhemska kvinnor på gatorna efter mörkrets inbrott och de som ändå är ute passar upp på sina män med vattenpipor och annat på restaurang och får sedan inte äta vid samma matbord.
Att hyckla om kvinnosynen i nordafrika tjänar ingenting till, för det är lögn.

Så såg det ut i Egypten som förutsätts vara ett föredöme i arabvärlden, Tunisien och Marocko likaså.

Kickan 2009-02-16 15:31

Håller med (kors i taket). Risken för att bli utsatt för brott tror jag är liten, däremot blir man oerhört oförskämt bemött om man inte är i sällskap med en man. Min erfarenhet är kanske inte på det sättet som beskrives ovan, utan att vem som helst har rätt att komma fram och klänga sig fast på dig med frågor och tjat. Detta sker inte om man har manssällskap.

Jag provade att svara med motfrågor på den eviga frågan ("varifrån kommer du?"), jag svarade (på min bästa snäsiga skolfranska) "varför vill du veta det?" resp "sluta tilltala mig". De blev rosenrasande, tappade helt koncepterna :D

skumrask 2009-02-16 15:48

Däremot betvivlar jag inte att män på turistorterna kan vara oerhört gentila och charmerande, men den handlar nog om ren opportunism.

Mitt ex var i Kairo med sin pappa på någon konferens och de förutsatte alltid att det var ett par, trots att tjejen var i tjugoårsåldern och pappan närmare pensionen.

CodeMAN 2009-02-16 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Torsten (Inlägg 37891)
Ha ha hon avskyr mustascher. Dessutom är araber och japaner kända för sina ynkliga penisar.:tunga:

Jag tycker att du bör hinna före, och ligga med en arabtjej... Rinkeby, Tensta, Botkyrka... :whistle:

Mröff 2009-02-16 19:29

Jag har inget emot arabkarlar. Trixet är att inte titta dem i ögonen och säga åt dem om de inte håller sig innanför skacklarna.. Att titta på varandra som man/kvinna har en annan innebörd i den kulturen.

Har haft mycket givande diskussioner med muslimska män och kvinnor i Kairo. Blev inbjuden till en familj sist jag var där. Gubben satt jag och diskuterade Koranen med.

Sven Hedin 2009-02-16 19:31

Precis så är det, Torsten. Just nu så sitter hon antagligen hemma hos mustasch-killens föräldrar och snackar litteratur. :yes:

Mröff 2009-02-16 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sven Hedin (Inlägg 37947)
Precis så är det, Torsten. Just nu så sitter hon antagligen hemma hos mustasch-killens föräldrar och snackar litteratur. :yes:

Japp....arabisk kärlekspoesi. Sådant är de mycket bra på.
Kryddat med några "habibi"-sånger.

Sven Hedin 2009-02-16 19:47

Tur att han har mustasch för annars så hade jag nog misstänkt att det redan var s.a.s. halva inne. :)

skumrask 2009-02-17 15:08

Hur är arabiska män i sängen? Någon som provat?

Tids nog får vi väl svar..

Kickan 2009-02-17 15:55

Äsch, svara du

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson