![]() |
Potatisbullar och fläsk. :)
|
Snart är det dags för fil och Eldorado corn flakes :)
|
50g rättvisemärkt mörk choklad.
Har ätit mer än så, men detta var det enda jag kände för att berätta. |
omälätt
|
Ingenting
|
X-tra ravioli till lunch och pizza till middag
|
Pyttipanna (fettdrypande) med stekt ägg, och som efterrätt en tallrik spagetti med korvgryta.
|
Skall dra i mig lite x-tra ravioli idag, om det inte blir en pizza lite senare.
|
MUhahahahahaha...jag tog upp telefonluren (mycket ansträngande) och beställde hem en gigantisk panpizza - Hot Express. Levereras om ung 30 min...:drool:
|
Stekt falukorv med makaroner!
|
Sallad. Den var full med massa gott som jag inte orkar rabbla upp. Men JÄTTEGOD! Lite dyr dock. Men god. Sa jag att den var god? Mycket god var den. Gott! Japp! GOD!
|
Dressing och grejor?
|
Citat:
|
Tärnad ost?
|
Citat:
|
Fan så gott! Fan så gott! :w00t:
|
Citat:
|
Mmmm.... Räkor..
|
Carbonara till middag idag, otroligt krämig och fin :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Det gick åt fem ägg och en halv liter grädde, men så blev det himmelskt gott också :)
|
Citat:
|
Kan inte ha smakat nåt vidare då eller? Glöm inte att separera äggvitan bara :unsure:
|
Citat:
Ingen maträtt jag lagar till mig själv bara...konstigt nog. Varför gör jag inte det? :unsure: Måste jag ändra på. Jättelätt att slänga ihop och gott som fan är det ju. |
Jag lagade heller aldrig carbonara när jag bodde själv fast det är otroligt gott...men nu gör jag det minst en gång i veckan.
|
Citat:
Jag fräser på ett paket bacon i torr panna. När den är brynt och nersmält åker det ner en hackad lök eller två. Detta kryddas med salt och grovmalen svartpeppar. När löken mjuknat klämmer jag i två småburkar Creme Fraiche. Är jag riktigt inspirerad kan det även hända att det åker i en liten ädelost som får smälta mer i CF:en. Riktigt gott blir det. :) |
Citat:
|
Citat:
Så gör jag med...men jag kallar det inte Carbonara då iofs. Och så har jag champinjoner i med. Till detta ska det vara bandspagetti av nåt slag. SÅ JÄVLA GOTT!!! |
Citat:
Nu börjar man bli lite hungrig ja..:whistle: |
Citat:
|
Jag var på stan och fikade nyss. En latte en fanta och en köttbullemacka med extra mkt rödbetssallad. MUMS :)
|
Jag sov till klockan 11 i morse, så det blev bacon och stekt ägg till frukost-lunch.
|
Jag är så rädd att bli magsjuk att jag nästan inte ätit nånting. En rostad brödskiva, och en 5:- pizzaslice på IKEA.
Så finns det liksom inte så mycket att hulka upp, om jag skulle vara smittad. |
Nu har jag svullat en rejäl middag.
Så nu finns det mycket att hulka upp. :proud: |
Kebab i pita med hjortskav, trattkantareller, blandsallad och dressing spetsad med messmör.
|
I dag var jag lat och köpte en färdiggrillad kyckling kokade ris och gjorde en currysås.
Snabbt enkelt och gott. |
Idag så har jag inte ätit ett endaste dugg, alltså inte ens bjudkakor eller dito karameller. Men igår va.... Oj oj oj.. Då satte jag i mig ett halvt kilo krabbsallad tillsammans med fem hamburgare (150g?) och massvis med lagrad ost. Dessutom så gjorde jag det vid 23-tiden precis innan jag somnade.
|
Pannbiff och potatismos på italienska blev det till middag.
Pannbiffen består av köttfärs, grädde (eller motsvarande), riven parmesanost, mycket vitlök, några hackade svarta oliver, salt, svartpeppar och så kan man ha i pinjenötter fast jag glömde det. Stek som vanliga ganska stora biffar. Gör potatismos och stampa, inte vispa, med smör och varm mjölk, salt och peppar. Vänd ner rejält med pesto. Supermumsigt! :feedme: |
Det låter väldigt gott. Skall jag minsann prova någon gång.
Själv äter jag nu pringles light-chips. Pringles är konstiga chips. Jag tror det är pressad potatismos i dem... Med tanke på att vovven gillar chipsen, måste det vara något väldigt slemmig i dem. Han äter mest sådant som är gjort på kadaver annars. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson